Geplaatst: Maandag om 19:274 d Eindelijk weer een beetje zin en puf om te gaan zaaien. Ik wilde dit seizoen graag slangenradijs. Bovengronds, dus dat zou ook mij moeten lukken.Daarvan zaadjes gekocht op Marktplaats. Dezelfde verkoper had ook Amsoi-zaadjes. Een soort Surinaamse reuzenraapstelen (mosterdkool). Als het een beetje meezit, kan het deze week de grond al in.
Geplaatst: Dinsdag om 06:214 d Het boek 'de wildste dranken'. Lijkt me heerlijk om straks mee te experimenteren😄.
Geplaatst: Woensdag om 11:563 d Vandaag lagen de zaadjes al in de brievenbus! Aan het eind van de middag gaan er een paar slangenradijszaadjes de grond in.
Geplaatst: Woensdag om 23:122 d @acpronk toevallig sinds vandaag in de aanbieding bij Hoogvliet de 2L oppompbare. Helaas wel 4 in plaats van 3 Euro, maar altijd nog een interessante optie. https://www.hoogvliet.com/folder-2026-15 https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: Donderdag om 15:572 d Bedankt @donaldk , ik zal kijken of ik eerder in de Action of in de Hoogvliet ben, want hier heb je geen Hoogvliet maar wel in Boskoop. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: Donderdag om 17:332 d Action heeft soms een spuit die lijkt op die in supermarkten, maar vond eerder die in supermarkten iets fijner/beter. Inmiddels hebben die van de supermarkten ook geen overdruk beveiliging meer. Lidl vraagt deze week maar liefst 11,99 voor zo'n 5L pompspuit. In Boskoop heb je ongetwijfeld ook professionele winkels, met echte Hozelock professional knijpspuiten, mocht je zoiets zoeken. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: Gisteren om 13:421 d Het is voor de neemolie spray die ik ga maken. Geen idee hoe vaak ik sat moet toepassen, hoop maar eenmalig. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: Gisteren om 16:221 d mmm, hier is het altijd een gezonde afweging, ik mag wat meer speciale zaden kopen, vooral tomaten , op voorwaarde dat zij (dochter en echtgenote) wat extra bloemenzaden, kruiden (en sommige die ik ook liever niet heb in de tuin, maar vaak een discussie in hun voordeel) mogen proberen. Ik denk evenwel een goed evenwicht, wat extra bloemenzaden, bloemen heb je vaak gewoon nodig in een gezonde moestuin. Die Chinese broccoli van jou doet me nu denken aan de eigen, ik wou hem wegdoen na de derde pluk laatste weekend, maar zaten nog zoveel knopjes in en nu weer een week later, met hoge temperaturen in tunnel, niet normaal. Dat wordt een blijvertje voor overwinteren.
Geplaatst: Gisteren om 16:511 d @jootje Uiteindelijk als je het telt, heb je meer oogst aan de zijknoppen dan de hoofdbloem, commercieel is dat natuurlijk niet haalbaar, daar wil je 1 grote bloem.
Geplaatst: Gisteren om 17:021 d Op 7-4-2026 om 13:43, Petrasmoestuin zei:Zojuist een voedseldroger besteld. Zo blij mee! Daar ga je veel plezier van hebben @Petrasmoestuin ! Ik kan niet meer zonder. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Gisteren om 17:051 d 3 uren geleden, acpronk zei:Het is voor de neemolie spray die ik ga maken. Geen idee hoe vaak ik sat moet toepassen, hoop maar eenmalig.Ik gebruik die ook, vaak als er luizenplagen zijn die ik niet onder controle krijg, of als er keverplagen zijn. Gewoon alleen indien nodig. Warm water, neemolie, beetje zeep als emulgator, klaar. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Oh ja Dirk heeft al de hele week een 2L Kinzo, voelde wat lichter, maar is dan ook slechts 2,49! En wie heeft er de komende week ook alweer die 5L pompflessproeier voor 8 euro... https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Jaaaaaa hij is binnen! Toch nog wat extra’s besteld. Wordt dit jaar een grote bloemenzee ☺️
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Oe mooi!😍Ben benieuwd hoe ze gaan bij jou @Mellie … die lupine had ik vorig jaar maar bleef heel klein bij mij…😏 maar dat zal vast zijn omdat ze maar klein potje kregen …🫣Die dahlia’s!! 😍😍😍😍🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱
Geplaatst: 4 uren geleden4 u 22 uren geleden, redzebra zei:Chinese broccoliIs dit Kailan broccoli? Ik weet niet zeker of ik het goed heb geschreven. Maar als het zo is zet ik hem op mijn lijstje.Geweldig @Mellie dat wordt genieten. Ik heb dit jaar ook weer meer bloemen dan vorig jaar. Dus dan moet ik iets minder groente zaaien. 4 uren geleden4 u aangepast door Gitta Tekst toegevoegd Ei waar ben je? Of heb ik je al gevonden?
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Mijn zaden zijn ook gisteren binnen gekomen, ik wilde nog zomer andijvie erbij. Gelijk nog winter andijvie en Choy Sum erbij genomen, anders zonde van de verzendkosten. Ik zocht ook een speciale sla, maar die hadden zij weer niet.En van de week deze hordeur bevestigd. Wij hadden er nog 2 pakken van liggen, dus later heb ik er nog een gordijnflap bij laten zetten, zodat ze wat breder over elkaar vallen. Maar met wind waaien ze toch steeds om, maar ik neem aan dat er dan niets naar binnen vliegt (hoop ik).Binnen en buitenkant
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Wat een leukerd die Ping pong @Mellie ! Hier zijn alle dahlia’s weggerot. Sorry voor degenen die ik ze beloofd had. Door omstandigheden zijn ze niet tijdig opgegraven. En die Scabiosa 😍. Dat is één van mijn lievelings! Goed idee, ik wil ze eigenlijk ook weer.@Petrasmoestuin Laat je niet misleiden door het zaai-advies op het zakje van de choy sum. Ik heb deze week net wat geoogst, zaaien kan prima vanaf februari. Je hoeft echt niet tot mei te wachten, mits je ze beschut plant. En dat lukt wel in jouw bakken met kap.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Petrasmoestuin dat heb je mooi zo gedaan met de kas. Geen issues met bevruchting? Ik laat de kas altijd open met mooi weer. Een gezoem van jewelste. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 2 minuten geleden, Tanja65 zei:bevruchtingIk heb er nu veel kolen in staan, sla, uien, knoflook, bieten, raapstelen, Russisch bladkool en die hoeven niet bestoven te worden. Ik ga er ook een paar tomaten in zetten, een aubergine die hier uit de kast gegroeid en misschien een Okra. De laatste weet ik nog niet. Bij de aubergine kan ik aan de bladeren schudden heb ik begrepen en tomaten ja, die kunnen wel wat bijtjes gebruiken denk ik. Maar ik vond het laatst zo zielig dat de bijen en wespen die erin vlogen de weg naar buiten niet konden vinden en die vond ik later dan dood in de hoek aan.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 18 minuten geleden, Dahli zei:En dat lukt wel in jouw bakken met kap.Dank je Dahli. Alleen de bakken met kap is al gezaaid met tuinbonen, diverse sla, raapstelen, meiraapjes (hoewel de laatste niet echt opkomen).Tussen de sla en tuinbonen zou wel kunnen, maar dat vind ik dan te weinig ruimte. En links komt later twee tomaten te staan en rechts geheel in de bak een grote pompoen. Wat ik mij afvroeg is hoe lang je ervan kunt oogsten, is dat weken, maanden? Want dat is ook bepalend. Kijk die raapstelen zijn op een gegeven moment 2 x geoogst en dan gaat het eruit.Ik heb nog een bak met kap, maar daar staat al pastinaak, rettich en rammenas in. Hoe meer bakken je hebt, hoe meer je gaat zaaien.Alle bakken zijn al volgepland, ik heb er nog eentje vrij, daar kan ik tijdelijk een vliegenkapje op zetten, doe ik trouwens toch vanwege de vogels.
Geplaatst: 35 minuten geleden35 min 53 minuten geleden, Petrasmoestuin zei: Maar ik vond het laatst zo zielig dat de bijen en wespen die erin vlogen de weg naar buiten niet konden vinden en die vond ik later dan dood in de hoek aan.Dat is wel herkenbaar. Ik doe aan het eind vd dag altijd een soort check of er geen bijen zijn achtergebleven voor de kas dicht gaat. En dan zet ik ze gewoon buiten. Soms ook eerder, als ik zie dat ze de weg echt niet terug vinden. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 25 minuten geleden25 min Ohhh ik kocht zo'n mooie jampan. Ik kreeg een VVV-bon en had nog verjaardagsgeld, en toen kocht ik hem zomaar. De oude deed het helaas niet meer in onze nieuwe keuken op het inductiefornuis. Dat was ook een hele fijne pan, ook 10 liter, maar dan iets smaller een hoger. Met deze kan je fijn gieten. Hier gaan heel veel jammetjes uit komen. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.