Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Wij hebben een slowjuicer. Als ik daar de tomaten door gooi, heb ik sap en pulp. Als ik die weer samenvoeg heb ik ook saus denk ik.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

• 2 weken later...
Geplaatst:

Een klein bossig plantjes citroen Verbena meegenomen bij de Tuinen van Appeltern. Was er al een hele tijd naar op zoek en liep er nu tegenaan, wel prijzig á €4,75 maar soit. Dan heb ik 'm nu tenminste. 😅

Geplaatst:

Zo blij met de nieuwe stellingen erbij. Nu heb ik meer ruimte om alles weg te kunnen zetten. Alleen nog wat vogelzaad en ballen die erin staan en wat hondenvoer. Maar eerst had ik alleen de 2 rekken in de hoek bij de deur, nu dus nog 2 stellingen erbij. Want heel veel stond op de grond.

Deze rekken zijn nieuw.

20250801_164427.jpg

Deze had ik.

20250801_164503.jpg

Geplaatst:

Met nog wat extra korting in totaal minder dan €5 betaald

20250808_161317.jpg

En 2 3L potten gekocht voor zo'n €0.45 elk....geen idee waarom ze weg moesten, maar ik vind er wel iets voor

20250808_161606.jpg

En eerder deze week bij de supermarkt biologische citroenmelisse gekocht met 50% korting....was nu net aan €1. Ook hier geen idee waarom ie weg moest.

20250808_161904.jpg

Geplaatst:

Tadaaaa, voor in m'n schuur. Mijn vrouw zat weer eens te mopperen met alweer een aankoop, maar ze moppert ook als ik m'n tomaten in de overvolle vriesladen probeer te murwen... Maar goed, ik blij, en m'n vrouw ook want ze mag nog steeds mopperen 😅

Screenshot_20250808_161907_Marktplaats.jpg

aangepast door driepinter

Geplaatst:

Eindelijk heb ik dit kleine maar fijne apparaatje waar ik behalve tosti’s ook wafels mee kan maken. Jorieke maakt aardappelwafels dat lijkt me ook heerlijk ( zag ik nou laatst uit mijn ooghoek dat iemand op tv rösti uit een zak op het wafelijzer gooit?) en een vriendin in Frankrijk maakte altijd pompoen wafels die komen de aankomende tijd regelmatig op het menu!

110A9CD5-41F4-4B14-8973-42790B4D42CB.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
7 minuten geleden, appelvrouw zei:

pompoen wafels

Oh mjam. Receptje?

Geplaatst:

Heb ik nog niet maar ik heb net een berichtje gestuurd naar de Franse ( eigenlijk is ze Belg) vriendin als het er is vertaal en plaats ik het.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Toppie. En anders probeer ik wel wat, zal wel zoiets zijn als deel van de bloem vervangen door pompoen(puree?). Misschien goed om de overmaat aan vijgenbladpompoen en butternut pompoen straks weg te werken.

Geplaatst:

Hee, zoiets hebben wij ook! @appelvrouw

Ik gebruik hem toch wat minder dan ik hoopte, vooral de hartige wafels verschijnen hier minder dan de bedoeling was. Dus bedankt voor de reminder, ik moet me daar weer eens even in verdiepen. Qua courgettes is de noodzaak er ook wel 😬

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Wat flesjes in verschillende maten, plus pipetten, voor de etherische olie die ik destilleer. Die kleintjes zijn leuk om weg te geven. Meestal krijg ik ze ook weer leeg terug hoor, en kunnen ze opnieuw worden gevuld. Maar toch zijn er dan wel wat in omloop en kwam ik wat tekort.

https://ybmc.nl/ leverde weer supersnel, en alles zo netjes verpakt ook thumbup

227_4747.JPG

Geplaatst:

2 bluecrop blauwe bessen! Eindelijk had de Lidl ze staan.....de vorige 5x dat ze in de folder stonden kregen steeds beide winkel er geen.

Nu dus 2 bluecrops en 2 pink lemonades, alleen nog even een goed plekje voor vinden en dan hoef ik t bos 50m verderop niet meer in als ik bessen wil hebben 😀

Geplaatst:

Deze blancheerpan gekocht, want de oude losse macaroni/blancheerpan wat ik vroeger bij Ikea los kon kopen, hebben ze niet meer. Dit is een combinatiepan. Kan ik gelijk voor asperges gebruiken.
Een tijdje geleden 10 rankhulpen gekocht voor volgend jaar voor de pepertjes. Nu gebruik ik ze ook voor de Sugarsnaps.

Stoompan.jpg Rankenhulp.jpg

Geplaatst:
39 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

Deze blancheerpan

Hé die heb ik ook. Inderdaad gekocht als aspergepan.

Geplaatst:

Leuk @Dahli Die inzet die ik nu heb, daarvan is een handvat afgebroken. Maar die gaat naar de werkplaats, altijd handig voor de tuin om te gebruiken, ook is het maar om iets uit te spoelen. 😊
Ik blancheer alles. Om nu weer een droogmachine te kopen, weer een groot apparaat in mijn keuken (weinig plek nog) en heel veel geld dat het kost. Wij hebben speciaal een vriezer erbij gekocht en die gaat nu al aardig vol zitten.

Geplaatst:
1 uur terug, Petrasmoestuin zei:

Om nu weer een droogmachine te kopen, weer een groot apparaat in mijn keuken (weinig plek nog) en heel veel geld dat het kost. Wij hebben speciaal een vriezer erbij gekocht en die gaat nu al aardig vol zitten.

Je hebt ze ook onder de 100 euro. Maar ik snap je overwegingen. Ik heb hem destijds gekocht van geld dat ik voor mijn verjaardag had gekregen. Dat gebruik ik meestal voor dingen die ik graag wil hebben, maar eigenlijk aan de dure kant vind 😉. Buiten het seizoen staat hij hier op zolder. Maar invriezen is natuurlijk ook een prima manier om te conserveren!

Geplaatst:

Ik heb mijn droogapparaat sinds 2013. Gebruik hem het ene seizoen meer dan het andere seizoen. Maar is gewoon een goedkoop ding van 29,00 euro ofzo. Dus dat kan ook.

Geplaatst:
1 uur geleden, Dahli zei:

voor mijn verjaardag

Het klinkt misschien gek, maar wij doen al zo'n 25 jaar niet aan verjaardagen. 19 jaar in Spanje gewoond, ver van kinderen en familie. Hebben weleens wat met buren wat gevierd, maar nooit aan cadeautjes gedaan. Ik krijg tussendoor weleens wat van mijn man natuurlijk.
Maar als ik echt denk dat ik iets heel veel ga gebruiken en nuttig is, dan komt het er gewoon hoor. Maar het past nu nog steeds in mijn vriezer. Moet wel oppassen, maar ik denk niet dat ik 90 pompoenen krijg, zoals iemand zei dat ik kon krijgen met 16 planten. Ik mag blij zijn als het er 20 gezonde zijn.😂
@jootje dat is zeker goedkoop. Dan heb je misschien 3 lades? Lijkt mij genoeg trouwens. Dan draag je gewoon vaker als je meer hebt.

Geplaatst:

5 lades

Geplaatst:

Technisch gezien niet mijn aankopen, want gekregen.

Van mijn moeder. Hieronder een zoete flespompoen, en verschillende tagetes (volgens de verpakking krijge ze wel grote bloemen van 8-10cm voor de gele en 8-12cm voor de oranje), een pompoen, laagblijvende kouseband met 30cm lange bonen, vleugelboon en helemaal rechts een zakje met zaad van okra.

20250826_074057.jpg

En van mijn neef. Babymais, zoete mais, kangkung (mijn vorige zaad is al 6 jaar met nog steeds uitstekende kiemkracht, en volgens mijn moeder kan dat zeker na 9 jaar nog goed gezaaid worden, maar voor de zekerheid toch wat vers zaad), en een aangebroken zakje met Thaise koriander.

20250829_220139.jpg

Geplaatst:

Oh wat heerlijk van die exotische zaden! Die lage kousenband bijvoorbeeld! Ik denk dat veel mensen hier jaloers op je zullen zijn. Ik in ieder geval wel!

• 3 weken later...
Geplaatst:

Het is de tijd van het jaar, dus ik heb me weer eens laten gaan voor wat betreft mijn guilty pleasure: natte noten. Helaas geen eigen notenboom.

P.s. Voor de boterbonen-kwekers: ik sloeg steil achterover toen ik zag wat je daar nu voor betaalt: 11,95 euro voor 500 gram 😳.

IMG_8401.jpeg

Geplaatst:

Zaden van de buigzame peper. Een wilde winterharde milde pepersoort uit Brazilie (!). Geeft minivruchten (3 a 7mm). Sterft in de winter af maar loopt weer uit, kan zeker 10 graden vorst hebben. Scoville 8.000, met uitschieters naar boven.

Geplaatst:

@acpronk laagblijvende kouseband! Ik wist niet eens dat dat bestónd. Als je volgend jaar oogst hebt, sta ik in de rij voor zaadjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.