Jump to content

Solitaire bijen

terroir

Recommended Posts

Dit roep heel veel vragen op,

hoe kweekt hij ze

waarom kweekt hij ze

laat hij ze los

welke soort heeft hij

lijkt mij wel dat buiten moet ivm vliegen, heeft hij binnen geprobeerd dan

en waarom zet je je email adres erbij

Players only love you when they're playing.

Hier plant ik zoveel mogelijk planten waarvan bekend is dat bijen en vlinders er gek op zijn.

Mijn droom is om binnen een jaar of 2 een bijenvolk aan te schaffen en imker te worden, ben me nu aan het inlezen en hoop een cursus te gaan doen.

Zijn er hier mensen die bijen houden??

Nee nog niet maar bij mij staat het wel op wenslijst, het lijkt mij ook reuze interesant/boeiend.

hier ook .denk daar ook al weer jaartje of 3 aan .....

maar er komt veel bij kijken .welke wed moet je je aan houden ..... buren .afstand van een openbare weg .heb me daar ook eens in verdiep

BIJEN KAST HEB IK WEL AAN STAAN .

bij een imker gekocht plus- 2 jaartjes terug ik kon toen ook gelijk een bijen volk kunnen kopen maar heb het toen maar weer op ene laag pitje gezet .zo af en toe komen er wat bijen 25,tal rond de kast vliegen zomers en gaan er ook in .maar dit zijn bijen die uitgevlogen zijn bij een imker of zo .....

heb ook bijen blokken op hangen voor de wilde bijtjes die zijn echt klein en maken graag gebruik van die halve boom stammetjes met gaatjes er in geboord

Hier hebben we ook al alles in huis voor bijen, maar nog geen bijen. Moeten eerst eens kijken hoe de kast in elkaar moet en waar de kast het beste staat etc.

Komend jaar komt het er denk ik ook nog niet van.

En ach... de paardebloemstroop smaakt net als honing.... Maar vooral de wax zou ik ook goed kunnen gebruiken.

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

Ik denk dat cursus of lid worden van plaatselijke club wel nodig is, ervaring van andere heb je denk ik nodig.

Ik wilde zelf nog liever valkerij, maar begin dit jaar georienteerd in die hobby en dat viel best heel erg tegen

zo leuk/mooi als het mij leek was het niet, dat was wel 1 illusie minder.

Ik denk dat cursus of lid worden van plaatselijke club wel nodig is, ervaring van andere heb je denk ik nodig.

Ik wilde zelf nog liever valkerij, maar begin dit jaar georienteerd in die hobby en dat viel best heel erg tegen

zo leuk/mooi als het mij leek was het niet, dat was wel 1 illusie minder.

hier in een ander dorp is een imker .die me toen al wat kneepjes wilde bij brengen .

hoeveel kasten die wel niet heeft staan ......

maar als hij zijn bijen volken gaat uitbreiden verkoopt hij er een deel

nieuwe koningin is nieuw bijen volk hij splits dan de bestaande korf als ik het me goed onthouden heb wat die allemaal vertelde ....

is ook zo zo persoon moet je ook eigelijk hebben .die je veel uitleg en ook veel laat zien en voor doet ...... .helaas mag je bijen niet minder dan 5 meter van een weg of buur afhouden ( ergens gelezen

ook langs een openbare stoep daar moet genoeg het aantal meter in zitten ......denk dat mijn tuin net iets te .te is om bijen te houden in verband met die 5 meter van een stoep of buur af

Ja ik heb ook zulke regels wel eens gehoord, ik geloof zelfs dat je soort onthgeffing nodig heb.

Dat is dacht ik ook voordeel van een club, dat je kasten daar mogen staan bij clubhuis of gezamelijk naar bv boomgaard gaan enzo met de kasten.

geen idee ook of je zelf gek wordt van de heen en weer vliegende bbijen waneer je kleine tuin hebt, met kids mischien niet ongevaarlijk maar weet ik niet.

Ja ik heb ook zulke regels wel eens gehoord, ik geloof zelfs dat je soort onthgeffing nodig heb.

Dat is dacht ik ook voordeel van een club, dat je kasten daar mogen staan bij clubhuis of gezamelijk naar bv boomgaard gaan enzo met de kasten.

geen idee ook of je zelf gek wordt van de heen en weer vliegende bbijen waneer je kleine tuin hebt, met kids mischien niet ongevaarlijk maar weet ik niet.

heb wel eens in drente bij een campeer boedery gezien dat er plus-1A2 meter van de kasten vandaan een haag was aangeplant dan moesten de bijen er overheen vliegenen dan waren ze al hoger in de lucht bij het op en aan vliegen

ja als je bijen iriteert dan heb je bonje .hahahah

Dat is wel supertof. Ga ik me eens wat meer in verdoepen. Ik vind hommels stom genoeg altijd iets heel aandoenlijks hebben. En de engelse naam voor deze beestjes is misschien wel een van de meest lieve woordjes ever... 'bumblebee'

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Vorig jaar nog van een collegadocent (biologie) een plaat met allemaal kevertjes mee naar huis gekregen die zij toch niet meer gebruikten. Prachtig. Moet vast wel een manier zijn om dode hommels te prepareren zodat ze mooi blijven.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero