Essie28 Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Ik heb vorige week een snelkookpan gekregen en nu las ik in de handleiding dat je hierin ook kan wecken. Heeft iemand hier ervaring mee? werkt dat goed?Ik heb nog nooit zo'n pan gehad dus ik moet nog helemaal uitvinden hoe het werkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Hier ook zo essie...dus ik ben benieuwd naar de antwoorden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 (edited) Ja dat kan inderdaad.Ik heb het ook al gedaan, met kleine potjes.Er kunnen 4 potjes in staan en je moet water bij vullen totdat 1/3 van de potjes in het water staat. Tussen de potjes iets van een theedoek vouwen, want het rammelt nogal. En het inzetbakje onder de potten zetten, zodat ze niet op de bodem van de pan staan.Pan onder druk brengen en dan een aantal minuten koken, pan af laten koelen en de druk er niet voor de tijd afhalen.Dus de druk er vanzelf af laten gaan.Heb hier ergens een boekje van Leifheit, daar staat een tabel in hoe en hoelang.Als ik tijd heb zal ik de tabel hier plaatsen. Edited November 13, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essie28 Posted November 13, 2011 Author Share Posted November 13, 2011 Oké super! Dan kan ik dat eens uitproberen volgend seizoen. Gaaf! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Ja echt erg leuk om te weten..ik maak bv sambal in kleine potjes, die kook ik dan in een gewone pan, maar de snelkookpan is natuurlijk veel economischer. Ik ben benieuwd naar de tabel! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Hier de inmaaktabel voor de snelkookpan. Pruimen: 10 minuten.Mirabellen 10 minutenAppels (moes) 12 minutenPeren 12 minutenKersen 8 minutenRabarber 10 minutenAardbeien/frambozen 6 tot 8 minutenSperciebonen 30 minutenWorteltjes 30 minuten Inmaaktijden gaan in als de pan onder druk is Fruit 6 tot 10 minuten, even kijken wat het resultaat is, echt niet langer.Ik weet niet of je 2 standen op de pan hebt, dan voor fruit stand 1 en de rest stand 2 (drukregelaar) midden op de deksel.Voor vragen kun je me een pbtje sturen en zoek ik het even op in het boekje.Maar komt vast niet eerder dan volgend jaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Ja echt erg leuk om te weten..ik maak bv sambal in kleine potjes, die kook ik dan in een gewone pan, maar de snelkookpan is natuurlijk veel economischer. Ik ben benieuwd naar de tabel! Hoi jet, Tja voor sambal staat er niet in, boekje is al erg oud. 1979Stel dat je ze nu een 30 minuten kookt in de pan, dan denk ik dat 10 min. in de snelkookpan wel voldooende is.Gewoon uitproberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Ja 10 minuten lijkt me genoeg. Dank. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 weet iemand misschien hoe je bleekselderij moet wecken in de snelkookpan?Vorig jaar wel worteltjes gedaan maar weet niet meer hoe ik het nou ook alweer gedaan had. Wortels wil ik trouwens weer doen dus als iemand mij ook daarmee gelijk kan helpen graag Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts