Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Cropnet Versus Vliesdoek


Borsalino

Aanbevolen berichten

Ik wist dat het bestond maar nu een verdeler gevonden die het verkoopt, namelijk Cropnet, het is zelfs niet duur.

Het is een soort bandjesweefsel en gaat lang mee en is sterker dan vliesdoek.

 

Is zoals vliesdiek om de groenten of fruit te beschermen tegen vrieskoude.

Daar vliesdoek nogal makkelijk stukgaat en ik enkel goekope op rol koop die enkel beschikbaar is in 2 meter breed zou ik eens dat cropnet willen uitproberen.

 

Het is voornamelijk om deze winter de aardbeien te beschermen.

En in het voorjaar de extra vroege petatjes.

 

Nu dekte ik ze af met 1 laag vliesdoek en daarover een brede gaatjesplastiek om de vliesdoek niet per stuk te moeten vastleggen.

 

Iemand dit Cropnet al gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat info over dat Cropnet gevonden en ga dit gebruiken over de grote af te dekken vroege aardappelen in het voorjaar en de aardbeien in de winter bij dag en nacht vriestemperaturen beneden de -5°.

 

Dat Cropnet kan dan ook nog gebruikt worden als de bloesem aan de aardbeien hangen om deze te beschermen bij late vorst, is 6 meter breed en is makkelijk erover te gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een stuk Cropnet gaan halen van 6 meter op 12 meter, voor als het te hard vriest over de aardbeien van de winter en in voorjaar over de vroege patatjes

Het is zeer zacht spul dat ook gewoon los over de groenten kan, moet niet op bogen maar kan wel.

Zeer sterk spul, is gewoon geen vergelijk met vliesdoek.

Heb aan dat Cropnet getrokken, is niet kapot te krijgen.

 

Om het vast te leggen en andere doeken hadden ze ook alu U pennen, ook goed spul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag vliesdoek gekocht, 2 x 10 meter 6,5 euro..jaja het leven is duur in de achterhoek van Frankrijk...
Ik heb juist al enkele keren vliesdoek meegenomen uit Frankrijk omdat het spul daar zo goedkoop was . Ik weet de prijs niet meer maar volgens mij was het een stuk goedkoper dan wat jij betaald hebt .Beide keren gekocht bij de Super U of Hyper U . De laatste keer eind vorig jaar. Voile d'hivernage en polypropylene non tisse 40 gram/m2. Net zoals die van jou in de maat 2x10 meter en verkrijgbaar in de kleuren wit , beige en groen. De kwaliteit is zeer goed .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag vliesdoek gekocht, 2 x 10 meter 6,5 euro..jaja het leven is duur in de achterhoek van Frankrijk...
Ik heb juist al enkele keren vliesdoek meegenomen uit Frankrijk omdat het spul daar zo goedkoop was . Ik weet de prijs niet meer maar volgens mij was het een stuk goedkoper dan wat jij betaald hebt .Beide keren gekocht bij de Super U of Hyper U . De laatste keer eind vorig jaar. Voile d'hivernage en polypropylene non tisse 40 gram/m2. Net zoals die van jou in de maat 2x10 meter en verkrijgbaar in de kleuren wit , beige en groen. De kwaliteit is zeer goed .

 

Goede tip Frans. In het vroege voorjaar hebben ze het bij de Lidl ( misschien in Nl ook?) en dan kost het 2.99, vandaar dat ik het duur noemde De super U is hier 25 km vandaan, maar soms ga ik erheen, want ze verkopen ook aparte dingen zoals speltmeel...ik ga er de volgende keer naar kijken!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een stuk Cropnet gaan halen van 6 meter op 12 meter, voor als het te hard vriest over de aardbeien van de winter en in voorjaar over de vroege patatjes

Het is zeer zacht spul dat ook gewoon los over de groenten kan, moet niet op bogen maar kan wel.

Zeer sterk spul, is gewoon geen vergelijk met vliesdoek.

Heb aan dat Cropnet getrokken, is niet kapot te krijgen.

 

Om het vast te leggen en andere doeken hadden ze ook alu U pennen, ook goed spul.

 

 

Waar heb je het gehaald? zou ook een stuk willen voor de vroege aardappels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Na de conclusie van Borsalino tov vliesdoek ben ik ook op zoek gegaan naar Cropnet. Heb dit gevonden aan 50€ per rol van 3mx50m wat 150m² is en dus neerkomt op

0.33€ ipv 0.40€ bij heuvelfolies.be.

 

Het enige probleem is dat de kleur van het cropnet zwart, blauw, groen of geel is dus geen wit. Weet iemand of dit een invloed heeft op de planten?

Ik weet dat wit het zonlicht reflecteert, zwart de warmte opslaagt en blauw een positieve invloed heeft op de groei van planten...

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf als boer met een gemengd bedrijf vier jaar lang Cropnet gebruikt.

Ik teel nu geen groentes meer.

(Het is te bestellen bij Agrimat Holland B.V.)

Het is een heel goed product. Het is beter te gebruiken dan vliesdoek en als je een klein beetje voorzichtig bent gaat het vijf jaar mee.

Je kunt het gebruiken als afdekdoek over je bedden, maar ook om een bult aardappels te bedekken.

Tevens kun je er kleine boogtunneltjes (m.b.v. elektriciteitsbuizen) van maken.

Ook beschermd het doek tegen hagel,wind,regen en wild, zoals reeën. Het is makkelijk op maat te snijden.

Je gewassen groeien er beschermd en sneller onder als je puur aan vollegrondsteelt doet.

Onverwoestbaar is het natuurlijk niet, er komen op den duur wel gaten en scheuren in na een aantal jaren, maar het is een veel betere investering dan fleecedoek.

Je kunt het zelfs als compost doek gebruiken!

Het is ook nog eens goedkoop. Ik geef dit product een 9+!

 

Mvrgr.,

 

N.S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...