Geplaatst: 24 maart 201213 j Auteur Nou jorieke k hoop dat je ze geroken hebt de spekjes hebben vandaag bijna 7 uur lekker in de rook gehangen twee lapjes van een slordige 2 kg stk
Geplaatst: 24 maart 201213 j Auteur Jammmm! Laat ons weten hoe dat smaakte!ze smaken heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk
Geplaatst: 30 april 201213 j Auteur Zo ik ben weer bezich geweest met wat nieuws Ik heb het niet vanmezelf Maar het is wel heel lekker men neme spek kip vile,s ouwe gerapste kaas rolt het geheel op 45 min + op 60 graden dan roken op eiken ik zal van de week de link van you tube er bij zetten
Geplaatst: 2 mei 201213 j Auteur de link ga ze zaterdag weer maken met geiten kaas en basilicum er in
Geplaatst: 2 mei 201213 j Dat ziet er waanzinnig lekker uit zeg!!! Staat ook ergens op een wishlist van me, een rookoven... ooit...
Geplaatst: 16 juli 201213 j Auteur Zow gister weer es bezig geweest Was jaarmarkt in Burgerbrug stonden met z,n drieen makrelen kip file's en ik zelf zalm te roken was weer een topdag
Geplaatst: 16 juli 201213 j regelmatig kopen wij gerookte knoflookbollen. Mega lekker! Maar iemand idee hoe je aan zou moeten pakken om ze zelf te maken?
Geplaatst: 19 juli 201213 j Hoe dan Nicolette? Heb jij ook zo'n rookkast? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 19 juli 201213 j ow die vind ik ook leuk Die van mij is al een paar jaar oud dus wie weet als ik m weer vervangen moet.
Geplaatst: 19 juli 201213 j Ik heb hem besteld, hij wordt nu gemaakt. Van een olievat zoals je ziet Ik wou er eerst 3 hang 'stokken' in hebben, maar die man gaf mij de tip dat je beter het rooster kunt nemen. Aan dat rooster kan je ook van alles hangen, en je kunt er dan ook wat op leggen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 19 juli 201213 j ja dat heb ik ook 2 roosters, en idd je kan er ook vis etc aanhangen. Het rooster is heel handig voor als je bijvoorbeeld kaas wilt roken.
Geplaatst: 19 juli 201213 j Wat kost dat nu, zo`n rook-oven? Ik doe het voorlopig wel met de "wasmachine"van de overburen... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 juli 201213 j Auteur ja dat heb ik ook 2 roosters, en idd je kan er ook vis etc aanhangen. Het rooster is heel handig voor als je bijvoorbeeld kaas wilt roken.Als je kaas wil doen dat gaat prima in dit vat Maar ik zou wel een twee tal plaatjes van hout op een cm of 20 van de boven kant doen 20 cm uit elkaar de warmte van je vuurtje cq rookmot hoopje doet de kaasen smelten ik zal een foto maken uit mijn kast wat ik bedoelDeze plaatjes hout heb ik er puur in zitten om de warmte tegen te houden zodat de kaasen of dergelijke niet smelten 19 juli 201213 j aangepast door Gast
Geplaatst: 19 juli 201213 j Het olievat/rookoven kost 115 euro. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 19 juli 201213 j Auteur gister de zalm ingesmeert met zout en waddenkruiden zout 24 uur vacuum in de koelkast .Ik heb em er net uitgehaald nu nog 24 open in de koelkast. en morgen ga ik hem roken op een zo laag als mogelijk temp waarbij ik de klep dicht hou en de plaatjes hout gebruik om de warmte tegen te houden .heel klein vuurtje van eikenhout waarna ik over stap op beuken mot met een klein beetje eikenmot . voor een uurtje of 6
Geplaatst: 19 juli 201213 j @nicolette, waar heb jij je rookoven vandaan? Ziet er strak uit zeg!! wil ik ook!! love life!!
Geplaatst: 19 juli 201213 j Auteur Als je op MP rookoven -rookkast -- rookton in tikt staan er genoeg nieuw en gebruikt
Geplaatst: 20 juli 201213 j destijds heb ik hem in Luxemburg gekocht maar ik zie ze nu her en der verschijnen o.a. bij de multimate en de makro voor ongeveer 40 euro.
Geplaatst: 20 juli 201213 j Ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen http://www.raven.nl/nl/producten/overige/1832_rookovens/x2/rookoven_magnum/ Heb geen aandelen in deze winkel hoor Ze hebben hier altijd mooie ovens voor goede prijzen. De mijne heb ik er vijf jaar terug gekocht. Zomers doe ik altijd zelf gevangen geep en makreel roken hmm.
Geplaatst: 20 juli 201213 j Sinds een paar jaar hebben we ook een rookoventje.Heerlijk,we roken 's zomers en 's winters.Mijn schoonvader jaagt,dus de eenden ,ganzen en hazen komen regelmatig hierheen.Gerookte eendeborstjes zijn erg lekker.Ook een gerookt visje vinden we heerlijk.
Geplaatst: 23 december 201212 j Wie weet waar je zo'n schone 200 liter olievat kan kopen? Gewoon bij de bouwmarkt? “Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.