Jump to content

Appelbomen/perenbomen

Moesfreak

Recommended Posts

hallo..

ik heb een vraag..

wat is het slimst om in de kast in de winter een boom te laten groeien of buiten..

en hoe snel groeit een boom?...

en als je een boom komt van 1.50 hoeveel appels/peren heeft ie dan?

Groeten Moesfreak

( trouwens ik heb nog geen Moestuin of kas maar gewoon voor improviseren zodat ik volgendjaar winter een start kan beginne..

Een appel of perenboom moet gewoon in de vollegrond, buiten. Een kas kan je gebruiken voor de planten die meer warmte nodig hebben, zoals de meeste druiven, tomaten, aubergine, meloen, komkommer, etc.

Hoe snel ze groeien, en hoeveel appels/peren ze geven, hangt af van het ras, en van de leeftijd.

Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem!

www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/

Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook

Maar fruitbomen worden gelukkig eigenlijk zo goed als altijd uit de volle grond geteeld en daarna opgepot, dus dan is het wel beter. Ook is het zo dat je zelfs als de plant in pot is geteeld wel water geven als de boom blad heeft. Als je hem zonder blad plant kan hij al kiemwortels vormen waardoor je daar niet op hoeft te letten. Dus als het kan: plant in het najaar. Kan het niet? Dan kan je ook in de zomer planten, maar dan moet je als het warm is elke dag water geven!

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter