appelvrouw Geplaatst: 23 november 2011 Geplaatst: 23 november 2011 (aangepast) Hier mijn zadenruillijst..Voor een groot deel eigen oogst tenzij anders vermeld. Tomaten: zwarte tomaatBlack PrinceTigerella Coeur de BoeufZuckertraube ( Bolster) Green ZebraPeper en paprika`s Paprika Jubilanska (Bolster) Pompoen e.d.Lagenaria extra long dipper (Diana) Lady Godiva ( eigen oogst, weet nog steeds niet of ze zaadvast is..ik ga het zelf wel proberen) Andere groentes en kruiden:Puy lentilles oftewel donkergroene linzen (zaad van bio-boer hier uit de meuse)Mengsel van hier in FR. verkregen slasoorten, met oa St Antoine & rucola ( alles voorjaarszaaisla) witte raapjes ( Vreeken) DilleGoudsbloem Calendula officinalis Bloemen:Paarse morgenster, Tragopogon porrifoliusIpomea, klimmende winde paarsCoreopsis, meisjesogenRode en roze violieren Iedereen die met mij ruilt krijgt een aardige hoeveelheid zaad,(behalve misschien van de blauwe tomaat als er veel aanvragen zijn, maar minimaal 8 zaden) en het valt verder ook te bespreken,( b.v. in het geval van linze als je echt een kweek op wilt starten dan zijn 20 linzen niets) ik moet zeggen dat ik soms echt miniem zaad terug heb gekregen..-b.v. twee zaadjes- en dat niet eens van heel speciaal zaad of zo, maar van mensen die graag iets van mij wilden. Dus als je wilt ruilen overleg ik nog graag op de p.b. de hoeveelheid te versturen of te verkrijgen zaad. Sorry dat ik het zo stellig stel, maar dat naar aanleiding van eerdere ietwat teleurstellende ruilingen. Wat ik zoek: tuinbonen ( alle soorten) vorstbestendige roodlof-radicchio/of/en najaarsradicchio Bontbladige O.I. kers St. jansui Peter peper (krijg ik Zengrow?) ik verstuur het zaad vanuit Nederland en daar kan het ook naar verzonden worden..scheelt weer centjes(dubbeltjes zelfs..wie kent ze nog ) 7 december 2011 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 23 november 2011 Geplaatst: 23 november 2011 ik heb wel een paar stekken van de eeuwige moes voor je. ik hoef er niets voor terug ik heb de eeuwige moes begin dit jaar van Jorieke gekregen en ze doen het uitstekend!het is dus een gift die blijft geven....leuk he? Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 november 2011 Auteur Geplaatst: 23 november 2011 Dat is fijn Eva..ik betaal je iig de verzendkosten. Ik zal je mijn adres pb-jen Om nog even terug te komen op mijn opmerkingen over het ruilen..deze waren vooral vanwege 2 slechte ervaringen.Ik heb er nu al weer spijt van dat ik het erop heb gezet..zeker na het aardige bericht van Eva Wil je iets van mij lijst en heb je niets te ruilen kan je natuurlijk ook zo krijgen... ( ik verschiet een beetje van kleur ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 23 november 2011 Geplaatst: 23 november 2011 Geeft nix hoor Appelvrouw. Als je met elkaar afspreekt wat te ruilen (is namelijk erg leuk!), dan verwacht je wel wat meer dan 2 zaden Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 23 november 2011 Geplaatst: 23 november 2011 Ik heb eeuwig moes zaden en volgensmij ook sla meikoningin voor je. Quote
jasmin Geplaatst: 23 november 2011 Geplaatst: 23 november 2011 Jet, als je nou je adres PB-t , dan kan ik kamillezaad sturen, en eventueel ook pastinakenzaad. Dat laatste is van een doorgeschoten pastinaak (vermoed ik), wel van dit jaar. Ik hoef niks terug. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
appelvrouw Geplaatst: 23 november 2011 Auteur Geplaatst: 23 november 2011 Denis, Eva en Jasmin, ik pb jullie ff.. Edit:En wie er verder in iets geïnteresseerd is, of iets van mijn lijstje heeft: stuur maar een pb-tje Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Zengrow Geplaatst: 23 november 2011 Geplaatst: 23 november 2011 Dag Jet, als je nog zaadjes hebt van de Hot Apple dan ben ik wel geïnteresseerd. Het ziet er mij een hele mooie peper uit. Is een beetje scherp geworden na het afrijpen of echt mild gebleven? Hier mijn kweek/ruillijst. Groet,Bas Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 november 2011 Auteur Geplaatst: 23 november 2011 Bas ik hou Hot Apple voor je apart. Ik vond hem aardig heet toen hij rijp was, maar ik ben zeker geen pepersmaak/hitte/criterium.Je lijst heb ik gezien, ik zoek nog een peper, misschien staat hij erop onder een andere naam..het is de peter peper...Stuur maar een pb met je adres Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Koert Geplaatst: 23 november 2011 Geplaatst: 23 november 2011 Ga je piemeltjes kweken Jet? Leuk! Quote Even a broken clock is right twice a day
sonnee Geplaatst: 24 november 2011 Geplaatst: 24 november 2011 ik heb hier wel chioggia bietjes en een goeie erwt , pastinaak en twee soorten tuinbonen, moet alleen even kijken welke het zijn, even vergeten , liggen voor je althans...bijna, de zaaddoos staat bij mijn ouders en is van de week weer hier de bietjes en de erwt vrij veel zelf, pastinaak ook, tuinbonen moet ik even kijken weet niet of je ook interesse hebt in nog andere tomaat of peperplanten?heb namelijk ook nog zaad van een italiaanse zeer milde peper en een turkse milde peper of iets heets mocht je het willen proberen chocolate habanero bijvoorbeeld, of madame jeanette ik zou in ieder geval veel interesse hebben in de hot apple , potimarron, puy linzen en de groene zebra (soieso, tomaten zijn leuk ) Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 november 2011 Auteur Geplaatst: 24 november 2011 Lijkt me helemaal geweldig. Nee,peperzaden heb ik ondertussen zat, ik ben geen grote pepereter. Alleen de Peter peper zoek ik nog. Inderdaad Koert, en alleen om de Fransen..die lachen zich met een rood hoofd een deuk ( het is eigenlijk een heel preuts volkje hoor, ondanks hun image van o lala...)Sonnee ik stuur je een pers .ber. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 24 november 2011 Auteur Geplaatst: 24 november 2011 Rechts de zwarte tomaat, achter de Coeur de Boeuf ( welke tomaat ik ook zaai, ik zal altijd de Coeur de Boeuf zaaien, megasmaak&opbrengst!)links naam even kwijt ( ik heb er toch geen zaad van,,iets Italiaans?) midden Tigerella, vooraan de blauwe OSU die erg meegevallen was, ik vond hem eerst niets, groeide langzaam, en werd alleen paarsig..nu eet ik ze nog steeds, de plant bleef lang goed en de laatst geplukte vruchtjes rijpen goed af. Van een plant heb ik een fikse opbrengst gehad.Uiteindelijke viel de smaak ook mee, niet zo zoet als waar ík van hou, maar vriendinnen en man vonden hem heerlijk.Jos vond het de mooiste plant in mijn kas. Links vooraan de Mexicaanse komkommer. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
sonnee Geplaatst: 24 november 2011 Geplaatst: 24 november 2011 dat is een prachtig bordje, die mexicaanse komkommertjes zien er altijd zo leuk uit he, smaken ze eingelijk ook goed? Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 november 2011 Auteur Geplaatst: 24 november 2011 Ik vond ze zozo..kindertjes vonden ze wel grappig. de schil is wat dikkig en daar hou ik niet van..ik ben een zeurpiet met gekke substanties in de mond..( yoghurt met verse mandarijntjes b.v. daar krijg ik kippenvel van )Ik heb ze gebuikt voor inmaak, maar nog niet gegeten..: Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hansm Geplaatst: 24 november 2011 Geplaatst: 24 november 2011 Heel tof zo heel voor inmaak, vers vindt ik het bitter komkommer smaakje hebben niet lekker, ingemaakt ik neem aan op zoet/zuur als augurk ziet er schitterend uit en lijkt me veel lekkerder.Zit in het potje daarnaast oostindische kers zaaddoosjes ? (wat heb je daar voor gebruikt/vloeistof?) Quote Players only love you when they're playing.
appelvrouw Geplaatst: 24 november 2011 Auteur Geplaatst: 24 november 2011 Dat klopt Hans, de OI kers, daar heb ik alle zaden voor gebruikt die ik had, en nu moet ik zaden bietsen het recept komt hier ergens van het forum, o nee het was een filmpje, en dit is het:http://www.foodtube.nl/video/1544/Kappertjes-van-Oostindische-kers Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hansm Geplaatst: 24 november 2011 Geplaatst: 24 november 2011 Leuk ik heb er dit jaar niks mee gedaan en bergen van staan dat had ik best kunnen proberen. Quote Players only love you when they're playing.
Zengrow Geplaatst: 24 november 2011 Geplaatst: 24 november 2011 Bas ik hou Hot Apple voor je apart. Ik vond hem aardig heet toen hij rijp was, maar ik ben zeker geen pepersmaak/hitte/criterium. Je lijst heb ik gezien, ik zoek nog een peper, misschien staat hij erop onder een andere naam..het is de peter peper... Stuur maar een pb met je adres Dag Jet, bedankt, ga ik doen en ik ga de peper penis peper voor je regelen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 november 2011 Auteur Geplaatst: 25 november 2011 Niemand voor de bloemen?De Paarse morgenster werd vroeger gegeten in Nederland..als groente niet zo bijzonder begreep ik van Jorieke,( het schijnt dat je de scheuten ook gebleekt kunt eten) maar wat een prachtige bloemen in de morgen! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 25 november 2011 Auteur Geplaatst: 25 november 2011 Of de Verbena Bonariensis, die heb ik twee jaar geleden gezaaid en die blijft sindsdien als vaste plant, prachtig tussen de kruiden of aan de rand van de groentetuin..en veel vlinders! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
heidike_21 Geplaatst: 26 november 2011 Geplaatst: 26 november 2011 Ik heb nog wel intresse in deze plant .Ik hou enorm veel van vlinders en wil wel zo'n vaste plant !In de mexicaanse komkommer heb ik ook wel intresse .Bij de mexicaanse komkommer dacht ik eerst wel aan de olijfkomkommer .Maar ik denk dat ik mis ben Als je eveloppe nog niet klaar is natuurlijk Vandaag stuur ik je eveloppe met boontjes op Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/
appelvrouw Geplaatst: 26 november 2011 Auteur Geplaatst: 26 november 2011 Leuk, je zal er plezier van hebben!De Mex.Komkommer gaat nog net, ik verdeel ze tussen jou en Greetje en Dennis, ik haal ze nu van het lijstje.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rantje Geplaatst: 26 november 2011 Geplaatst: 26 november 2011 Ik vond ze zozo..kindertjes vonden ze wel grappig. de schil is wat dikkig en daar hou ik niet van..ik ben een zeurpiet met gekke substanties in de mond..( yoghurt met verse mandarijntjes b.v. daar krijg ik kippenvel van )Ik heb ze gebuikt voor inmaak, maar nog niet gegeten..:-afbeelding- Als ik het goed zie is dat takje van de dille???Dat heb ik ook nog in de tuin staan nu, kan ik dit ook drogen ofzo?En hoe doe ik dat? Zie er nog leuk uit, heb het laten staan maar weet verder niet wat ik er mee moet Las wel ergens dat je het kon gebruiken bij komkommer in zoetzuur zetten of zoiets. Maar geen flauw idee hoe Maar 't lijkt op dat van uw foto! Dus volgens mij is het hetzelfde Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Jorieke123 Geplaatst: 26 november 2011 Geplaatst: 26 november 2011 De bloemschermen van Dille en Venkel kan je idd drogen, en dan de zaden bijvoorbeeld gebruiken voor thee. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.