Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

misleiding

Featured Replies

Geplaatst:

Dit gaat nu over dieren, maar je ziet dat ook vaak met andere zaken, daar erger ik me ontzettend aan.

"Lidl misleidt zijn klanten met reclame over meer diervriendelijk konijnenvlees van dieren die "niet in kooien, maar in grotere parken" worden gehouden. Dat blijkt uit een beslissing van de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP)"

De dieren zitten in "GROTERE" parken per 20 met speelruimte ? en aldus wordt gepromoot, + 800cm2 per dier (zover dus het wonder van de grote getallen 800cm2 is 40x20cm, niet echt veel) en 20 konijnen op 1,6m2 gaan duidelijk niet happy zijn, wat is het verschil dan met kooien.

Geplaatst:

Oh, met dierenwelzijn wordt vreselijk veel gesjoemeld. Eieren van scharrelkippen met vrije uitloop (met een "0" op de eieren) zijn meestal ook geen scharrelkippen met vrije uitloop. Kocht ik vroeger altijd omdat ik dacht dat dat goed was voor de kippen, maar je wordt daar net zoveel mee bedonderd.

Of parmaham / serranoham. Dat mag zo heten als de dieren daar worden geslacht. Dus al die varkens worden in vreselijke transporten daarnaartoe vervoerd om ze daar te doden en te verwerken. Puur dierenleed. En zo onnodig ook, maar ja, voor Parmaham kun je veel meer geld vragen dan voor een ham die hetzelfde smaakt, maar niet uit Parma komt.

Die konijnen zitten gewoon in grotere draadkooien, komt op hetzelfde neer als de kleine draadkooien met minder konijnen. Biologisch vlees bij de discounter is natuurlijk ook niet mogelijk voor de prijzen die de discounter heeft.

Dat gesjoemel vind ik echt triest, een dier heeft recht op een dierwaardig bestaan en een dierwaardig einde. Ik eet graag vlees, maar ben wel steeds kritischer waar ik mijn vlees koop en waar het vandaan komt. 

Geplaatst:
11 uren geleden, Flup zei:

al die varkens worden in vreselijke transporten daarnaartoe vervoerd

Ja afschuwelijk. 
Misschien had ik deze foto al eens geplaatst die heb ik afgelopen winter gemaakt onderweg naar Granada. Een vrachtwagen met varkens onderweg naar de slacht en dan vast naar de Siërra Nevada waar beroemde Spaanse ham wordt gerookt.
In een bloedhete vrachtwagen zonder eigen plek en krijsend van ellende. En dan dan plaatje op de vrachtwagen..hoe durven ze, je zou de kop van de eigenaar erop moeten schilderen..met vette sigaar.

Mijn buren houden ook konijnen in hokken boven elkaar gestapeld. Vader in een hok en de moeders zwanger of met de kleinen in anderen en zo tien hok vol. De beesten worden daar geboren en gaan er ook weer dood.ze hebben misschien iets meer ruimte en zonlicht. Maar ze leven volkomen in gevangenschap en kunnen hun natuurlijke instincten niet volgen.

7F9F6A20-D19A-417A-B87B-216F44DEAB24.thumb.jpeg.3f840e5805cf30f265aa3bd7b7385416.jpeg

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 3 weken later...
Geplaatst:

De onwetendheid van de mens, waar de dieren onder leiden.

Nog even en het thuis privé gebruik slachten wordt geheel verboden, wordt al onmogelijk gemaakt. En dan allemaal onmenselijk en dieronvriendelijk in slachthuizen laten slachten? 

Of stiekum slachten, wat is wijsheid?

Ieder vegetarisch of veganistisch worden en nutsdieren uitsterven? Zo zijn er al zovele rassen en soorten verloren gegaan.

Geplaatst:
3 hours ago, Jane Doe said:

Nog even en het thuis privé gebruik slachten wordt geheel verboden

Is dat nog toegestaan dan? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.