wesleyb Geplaatst: 3 december 2011 Geplaatst: 3 december 2011 Ik open ook maar een topic over mijn moestuin alvast!Ik ga volgend jaar op 3 plaatsen groenten en bloemen telen: namelijk bij een gehuurd stuk grond van Guus D, bij ons achter en in mijn kas.De meeste zaden voor het komende seizoen heb ik al, op een paar bloemen soorten na.In mijn kas wil ik het volgende gaan kweken: Peper"De Cayenne", Peper"Black Peru", tomaat"Tiny tim",tomaat"Minibel",tomaat"Pick-a-tom",tomaat "Raspberry Giant", Tomaat Tibet Apple, Tomaat Gele peer, Aubergine, Augurk en Komkommer.Bij ons achter wil ik alleen bonensoorten gaan kweken en wat sla misschien in wat bakken.Bij Guus D ga ik de algemene groente(bloemkool,sla enz.)telen.Gr. Wesley
Nicolette Geplaatst: 3 december 2011 Geplaatst: 3 december 2011 leuk dat je je plannen al zover hebt uigewerkt. Ik ben ook al aan het bedenken geweest wat ik waar ga doen. Komt ook omdat ik de bemesting alvast op de juiste plaats wil hebben.
appelvrouw Geplaatst: 3 december 2011 Geplaatst: 3 december 2011 Succes met 2012 Wesley! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 3 december 2011 Geplaatst: 3 december 2011 alvast veel succes maar vooral veel plezier gewenst voor het volgend jaar!
Guus D Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 van mij ook succes, JE hebt een mooie lijst wat je gaat telen zie ik! Omdat het kan.
jeanne-heijmans Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Nu Wesley, mooie plannen hoor, fijn voor je dat je bij Guus wat kan huren.
geedee Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Nou dat is wel makkelijk met wisselteeltplannen : 3 aparte stukken grond. Ik las ergens dat je ook graag vist...kun je bij guus ook ff snel een vijver huren, want die wil die dichtgooien....kun je daar vis kweken Succes met je plannen in 2012!
wesleyb Geplaatst: 9 december 2011 Auteur Geplaatst: 9 december 2011 Ik heb een volkstuin gehuurd! Erg goedkoop en een leuke oppervlakte van 60 m2. Er liggen wat courgettes op en wat onkruid, dus ik hoef het alleen om te banken en kan dan ik er al weer tegen !Gr. Wesley
Jorieke123 Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Om banken? Die term ken ik niet 60 m2 is mooi! Wat een leuke stukjes kan je dan huren daar! soms begint het bij 100 of 150 en dat is flink aan de maat als hobby. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 ombanken ? Ik gooi die term hier eens over de heg naar mijn nieuwe buurmannen, op de tuinen naast me. succes wesley ! Doe je er ook een foto bij ?
wesleyb Geplaatst: 9 december 2011 Auteur Geplaatst: 9 december 2011 Ombanken zal wel dialect zijn:D dat wil gewoon zeggen spitten.Ik ga er morgen naartoe en dan neem ik mn gsm mee om fotos te maken!Gr.
Guus D Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Ben benieuwd naar de fotos! Omdat het kan.
wesleyb Geplaatst: 13 december 2011 Auteur Geplaatst: 13 december 2011 De courgettes van het stuk grond afgehaald en de zaden geoogst,nu even laten drogen! Zaterdag alles omspitten en compost ertussen door en dan mag van mij het seizoen beginnen!.Gr.
wesleyb Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Geplaatst: 26 december 2011 Nog steeds geen vorst overdag hier. Maar goed ook want ik ben van plan om donderdag en vrijdag met mijn opa alles om te gaan spitten. Op de planning stond ook dat op 1 januari de spinazie moet gaan zaaien. Dus nog wel wat te deon de komende tijd! Houd jullie op de hoogte Gr.
Kruidje Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 Oh, mag dat al weer - spinazie zaaien? Bij mij staat nog die van september - 't groeit amper want er is geen zon in mijn tuin nu. Heb in november, begin december wel steeds wat blaadjes in de salade kunnen doen. Denk dat ik weer wat kan oogsten van de week. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
wesleyb Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Geplaatst: 27 december 2011 @kruidje, ik kweek het thuis op en plant het rond maart uit buitenGr.
Koert Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 Gaat dat wel, spinazie verplanten, lijkt mij niet zo'n succes of lukt dat wel? Even a broken clock is right twice a day
wesleyb Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Geplaatst: 27 december 2011 @koert, dat weet ik niet maar op de site van ruud en diana staat.dat je in januari onder glas moet zaaien en.dan uitplanten, ik ga het ptoberen!
Nicolette Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 laat ons je bevindingen weten... ik zaait t altijd direct of in trays maar kweek t dan ook op in de trays. Ben zeer benieuwd naar je uitplant pogingen.
wesleyb Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Geplaatst: 27 december 2011 @GuusD niet zo aanstelle om foto's want je hebt de tuin gezien. Aan de rest ik ga donderdag en vrijdag spitten en dan maak ik meteen foto'sGr.
jeanne-heijmans Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 Ja dat lukt spinazie verplanten, heb ik ook gedaan, had ze eerst in een kuip zitten,maar er kwam te weinig licht bij, en toen heb ik ze in de kk gezet, en ze waren heel goed door gegroeid.
wesleyb Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Geplaatst: 27 december 2011 Bedankt Jeanne, dan zijn de kansen op slagen weer groter!
jeanne-heijmans Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 let er wel op, het is een pen wortel, dat je het gaatje waarin je wilt verplanten, zo diep is als de wortel en mooi recht neer kan zetten. en het groeide bij mij als kool.
wesleyb Geplaatst: 30 december 2011 Auteur Geplaatst: 30 december 2011 Vandaag de spinazie gezaaid in 2 zaaibakje onder een minikasje. Morgen vuurwerk afsteken. Dan wens ik jullie alvast een gelukkig en een groen 2012!!Gr.
jeanne-heijmans Geplaatst: 30 december 2011 Geplaatst: 30 december 2011 Ja ik heb een hekel aan vuurwerk, vindt het wel leuk hoor achter mijn raam, denk je om je vingers,ogen, oren, etc fijne jaarwisseling jeanne
Aanbevolen berichten