Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik open ook maar een topic over mijn moestuin alvast!

Ik ga volgend jaar op 3 plaatsen groenten en bloemen telen: namelijk bij een gehuurd stuk grond van Guus D, bij ons achter en in mijn kas.

De meeste zaden voor het komende seizoen heb ik al, op een paar bloemen soorten na.

In mijn kas wil ik het volgende gaan kweken: Peper"De Cayenne", Peper"Black Peru", tomaat"Tiny tim",tomaat"Minibel",tomaat"Pick-a-tom",tomaat "Raspberry Giant", Tomaat Tibet Apple, Tomaat Gele peer, Aubergine, Augurk en Komkommer.

Bij ons achter wil ik alleen bonensoorten gaan kweken en wat sla misschien in wat bakken.

Bij Guus D ga ik de algemene groente(bloemkool,sla enz.)telen.

Gr. Wesley

Geplaatst:

leuk dat je je plannen al zover hebt uigewerkt. Ik ben ook al aan het bedenken geweest wat ik waar ga doen. Komt ook omdat ik de bemesting alvast op de juiste plaats wil hebben.

Geplaatst:

Nou dat is wel makkelijk met wisselteeltplannen : 3 aparte stukken grond.

Ik las ergens dat je ook graag vist...kun je bij guus ook ff snel een vijver huren, want die wil die dichtgooien....kun je daar vis kweken

Succes met je plannen in 2012!

Geplaatst:

Ik heb een volkstuin gehuurd! Erg goedkoop en een leuke oppervlakte van 60 m2. Er liggen wat courgettes op en wat onkruid, dus ik hoef het alleen om te banken en kan dan ik er al weer tegen !

Gr. Wesley

Geplaatst:

ombanken ? Ik gooi die term hier eens over de heg naar mijn nieuwe buurmannen, op de tuinen naast me.

succes wesley ! Doe je er ook een foto bij ?

Geplaatst:

Ombanken zal wel dialect zijn:D dat wil gewoon zeggen spitten.

Ik ga er morgen naartoe en dan neem ik mn gsm mee om fotos te maken!

Gr.

Geplaatst:

De courgettes van het stuk grond afgehaald en de zaden geoogst,nu even laten drogen! Zaterdag alles omspitten en compost ertussen door en dan mag van mij het seizoen beginnen!.

Gr.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Nog steeds geen vorst overdag hier. Maar goed ook want ik ben van plan om donderdag en vrijdag met mijn opa alles om te gaan spitten. Op de planning stond ook dat op 1 januari de spinazie moet gaan zaaien. Dus nog wel wat te deon de komende tijd! Houd jullie op de hoogte

Gr.

Geplaatst:

Oh, mag dat al weer - spinazie zaaien? Bij mij staat nog die van september - 't groeit amper want er is geen zon in mijn tuin nu. Heb in november, begin december wel steeds wat blaadjes in de salade kunnen doen. Denk dat ik weer wat kan oogsten van de week.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Gaat dat wel, spinazie verplanten, lijkt mij niet zo'n succes of lukt dat wel?

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

@koert, dat weet ik niet maar op de site van ruud en diana staat.dat je in januari onder glas moet zaaien en.dan uitplanten, ik ga het ptoberen!:D

Geplaatst:

laat ons je bevindingen weten... ik zaait t altijd direct of in trays maar kweek t dan ook op in de trays. Ben zeer benieuwd naar je uitplant pogingen.

Geplaatst:

@GuusD niet zo aanstelle om foto's want je hebt de tuin gezien. Aan de rest ik ga donderdag en vrijdag spitten en dan maak ik meteen foto's

Gr.

Geplaatst:

Vandaag de spinazie gezaaid in 2 zaaibakje onder een minikasje. Morgen vuurwerk afsteken. Dan wens ik jullie alvast een gelukkig en een groen 2012!!

Gr.

• Nieuwe aanmaken...