Moestuinoma Posted April 27, 2021 Share Posted April 27, 2021 Ik vond vanmiddag 3 van deze zwammen in m’n veldje met uien, meiraapjes en wortelen. Nog nooit zoiets gezien! Hij is keihard als je hem aanraakt, helemaal niet ‘zwammerig’.. heeft iemand enig idee wat dit is en of het kwaad kan?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted April 27, 2021 Share Posted April 27, 2021 Ik had die ook, op mijn paardemest en mijn compost. Kan geen kwaad volgens mij, hij parasiteert niet op wortels. Hij is inmiddels opgedroogd bij jou, maar ze liggen als een soort bruine plak op de grond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moestuinoma Posted April 27, 2021 Author Share Posted April 27, 2021 O gelukkig.. heb zoiets nog nooit gezien op een tuin. Zwammen en paddenstoelen zijn op zich niet erg, juist goed denk ik. Maar ik vond het zo raar. Het is wel een plek waar ik veel water heb gegeven, vanwege het kiemen van de wortelen enzo. Dus lekker vochtig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 Dat ziet er uit als een bekerzwam, misschien een hazenoor o.i.d. , die graag bij mest of ander organisch materiaal groeit. Hier heb ik ook regelmatig zwammen op de tuin, vooral onder dicht glas, waar veel gemest wordt en de lucht vochtiger is. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 Bekerzwam, niet te zeggen welke. Kan geen kwaad in de moestuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts