Posted June 9, 20214 yr Altijd leuk. Maximaal (18% in NL) om 12:22u. Daarbij: i.t.t. een maansverduistering hoef je hiervoor niet 's nachts je bed uit. Vandaag ga ik alvast op zoek naar mijn eclips-brilletje, en leg ik het vergiet al klaar. (En de grote drinkbak van de Franse veldwespen kan mooi dienen om via de weerspiegeling in het water veilig de zon te zien.) Vergiet? / Weerspiegeling?, zie: https://www.bnnvara.nl/vroegevogels/artikelen/maan-neemt-hap-uit-zon Inhoud bloempot of bak berekenen
June 10, 20214 yr Author Het was (en is) onbewolkt, dus goed gezien. - Vergiet: had te grote gaten, nauwelijks iets kunnen zien - Karton met gat 1 mm: beetje kleine projectie, onscherp. Wel redelijk goed te zien. - Eclips brilletje: perfect! O ja: nu is het dus nieuwe maan. Net zoals het bij een maansverduistering altijd volle maan is. Dat is misschien van belang voor je zaai- oogstkalender (?) Voor mij betekent het: dan is het twee dagen later springtij (handig om te weten bij zwemmen in zee) Inhoud bloempot of bak berekenen
June 10, 20214 yr Heb niet zo'n brilletje, dus ik heb de video op nu.nl gekeken. Geen kans op oogschade zo 😁 Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
June 11, 20214 yr Oude lasbril bovengehaald is ook niet ideaal maar werkt wel goed. Was ook wel beetje laat, toch gezien dat er een stuk uit de zon weggehapt was.
June 11, 20214 yr Ik heb de volledige zonsverduistering van 11 augustus 1999 meegemaakt in het zuiden van de belgische Ardennen. Was een zeer indrukwekkende ervaring ! -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
June 11, 20214 yr Ik had een camera obscura, ofwel een doos met een gaatje. Het hapje uit de zon was goed te zien. Ook leuk was de dip in de grafiek van de zonnepanelen.
June 11, 20214 yr Author Ja, deze dip: Gisteren dus iets minder dagopbrengst (23,2 kW). Heel ruw geschat heeft dit grapje me € 0,15 gekost ... (Voor mede-eigenaren van zonnepanelen: je ziet een vrij platte grafiek, van heel vroeg tot heel laat. Dat komt doordat de ene helft richting ZO ligt, en de andere helft richting ZW.) Inhoud bloempot of bak berekenen
June 11, 20214 yr oh was dat gisteren, hele dag buiten geweest, niks van meegekregen, haha, zie wel een dip on de zonnepanelen opbrengst met 20% vergeleken met vandaag. Edited June 11, 20214 yr by BLONDIE
June 11, 20214 yr 1 uur terug, BLONDIE zei: oh was dat gisteren, hele dag buiten geweest, niks van meegekregen, Kan kloppen, want het was toen eergister. Nu ik dit schrijf al 3dagen terug, namelijk op woensdag 😀 Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
June 12, 20214 yr 2 uren geleden, rorror zei: woensdag volgens mijn zonnepaneel donderdag tijdzone 中国深圳龙岗 dus weet niet of het correct is, haha Edited June 12, 20214 yr by BLONDIE
June 18, 20214 yr Wat heeft dit filmpje te maken met de zonsverduistering? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
June 18, 20214 yr 14 minuten geleden, Jorieke123 zei: Wat heeft dit filmpje te maken met de zonsverduistering? Dat kan je toch lezen in de ondertiteling 🤣
July 6, 20213 yr Gemeld als spam. Edit: Spam is verwijderd. Edited July 7, 20213 yr by Patrijs De moestuin van Patrijs