henkg Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 Altijd leuk. Maximaal (18% in NL) om 12:22u. Daarbij: i.t.t. een maansverduistering hoef je hiervoor niet 's nachts je bed uit. Vandaag ga ik alvast op zoek naar mijn eclips-brilletje, en leg ik het vergiet al klaar. (En de grote drinkbak van de Franse veldwespen kan mooi dienen om via de weerspiegeling in het water veilig de zon te zien.) Vergiet? / Weerspiegeling?, zie: https://www.bnnvara.nl/vroegevogels/artikelen/maan-neemt-hap-uit-zon 2 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
henkg Geplaatst: 10 juni 2021 Auteur Geplaatst: 10 juni 2021 Het was (en is) onbewolkt, dus goed gezien. - Vergiet: had te grote gaten, nauwelijks iets kunnen zien - Karton met gat 1 mm: beetje kleine projectie, onscherp. Wel redelijk goed te zien. - Eclips brilletje: perfect! O ja: nu is het dus nieuwe maan. Net zoals het bij een maansverduistering altijd volle maan is. Dat is misschien van belang voor je zaai- oogstkalender (?) Voor mij betekent het: dan is het twee dagen later springtij (handig om te weten bij zwemmen in zee) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
rorror Geplaatst: 10 juni 2021 Geplaatst: 10 juni 2021 Heb niet zo'n brilletje, dus ik heb de video op nu.nl gekeken. Geen kans op oogschade zo 😁 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Swa Geplaatst: 11 juni 2021 Geplaatst: 11 juni 2021 Oude lasbril bovengehaald is ook niet ideaal maar werkt wel goed. Was ook wel beetje laat, toch gezien dat er een stuk uit de zon weggehapt was. Quote
Frans Geplaatst: 11 juni 2021 Geplaatst: 11 juni 2021 Ik heb de volledige zonsverduistering van 11 augustus 1999 meegemaakt in het zuiden van de belgische Ardennen. Was een zeer indrukwekkende ervaring ! Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Arja Geplaatst: 11 juni 2021 Geplaatst: 11 juni 2021 Ik had een camera obscura, ofwel een doos met een gaatje. Het hapje uit de zon was goed te zien. Ook leuk was de dip in de grafiek van de zonnepanelen. 2 Quote
henkg Geplaatst: 11 juni 2021 Auteur Geplaatst: 11 juni 2021 Ja, deze dip: Gisteren dus iets minder dagopbrengst (23,2 kW). Heel ruw geschat heeft dit grapje me € 0,15 gekost ... (Voor mede-eigenaren van zonnepanelen: je ziet een vrij platte grafiek, van heel vroeg tot heel laat. Dat komt doordat de ene helft richting ZO ligt, en de andere helft richting ZW.) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
BLONDIE Geplaatst: 11 juni 2021 Geplaatst: 11 juni 2021 (aangepast) oh was dat gisteren, hele dag buiten geweest, niks van meegekregen, haha, zie wel een dip on de zonnepanelen opbrengst met 20% vergeleken met vandaag. 11 juni 2021 aangepast door BLONDIE Quote
rorror Geplaatst: 11 juni 2021 Geplaatst: 11 juni 2021 1 uur terug, BLONDIE zei: oh was dat gisteren, hele dag buiten geweest, niks van meegekregen, Kan kloppen, want het was toen eergister. Nu ik dit schrijf al 3dagen terug, namelijk op woensdag 😀 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
BLONDIE Geplaatst: 12 juni 2021 Geplaatst: 12 juni 2021 (aangepast) 2 uren geleden, rorror zei: woensdag volgens mijn zonnepaneel donderdag tijdzone 中国深圳龙岗 dus weet niet of het correct is, haha 12 juni 2021 aangepast door BLONDIE Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 Wat heeft dit filmpje te maken met de zonsverduistering? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bearded johnie Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 14 minuten geleden, Jorieke123 zei: Wat heeft dit filmpje te maken met de zonsverduistering? Dat kan je toch lezen in de ondertiteling 🤣 Quote
Patrijs Geplaatst: 6 juli 2021 Geplaatst: 6 juli 2021 (aangepast) Gemeld als spam. Edit: Spam is verwijderd. 7 juli 2021 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.