greetje11 Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Hier ook aangekomen Dacht eerst nog heb ik van iemand zaadjes tegoed, zit nl geen briefje bij in wat het is.Maar toen viel het kwartje Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Mijn postzegel was lekker niet afgestempeld (en de enveloppe maar amper nat....) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje11 Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Jorieke postzegel is tot 6 januari te gebruiken,bijplakken mag niet daarna pas weer in december Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Bij mij is het (volgens mij) een gewone zegel. Wel een mooie, maar er staat niet op dat het een (goedkopere) kerstzegel is. Gewoon '1'. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Ook hier is de zending aangekomen. Aan het plastic zakje te zien is er behoorlijk druk op uitgeoefend, de afdrukken van de zaadjes zijn goed te zien. De sorteermachines zijn nogal ruw geloof ik. Maar de zaden zien er heel uit, bedankt! Ik ga er zo een paar zaaien, heb de zaaigrond en kweekbak al klaarstaan. Quote
Raxia Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Ook mijn zaadjes zijn veilig aangekomen. Zijn er nog behoorlijk veel! Nou nog beslissing of ik meteen ga zaaien of niet Heb op het moment alleen een vensterbank op de zon voor ze.. denk dat het nog wel even duurt voor ze naar buiten kunnen Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Ik ga er vanavond wel een aantal zaaien, mocht het niet goed gaan, dan doe ik het opnieuw,maar als ik zie hoe goed mijn tomaatjes en paprika het doen, dan durf ik het wel aan. succes allemaal. Quote
dvdmeer Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Ontvangen. Van het weekend maar eens een aantal zaaien. Quote
geedee Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Zaadjes ook ontvangen: Let the game begin!!  Ze liggen nu te wellen in aubergine-azijn....groeien ze extra hard van  ( wil wel winnen natuurlijk ) Quote
Rantje Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Tssss heb nu al een achterstand  Hier nog niets binnen  Nou ja, morgen weer een dag! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Simone Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Ik heb ze vandaag ook binnen gekregen, maar moest ze wel bij de postbode halen, want ze hebben mijn brievenbus op geblazen met oud en nieuw Quote Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
geedee Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 O Simone dat is pech.....hebben ze jaren geleden hier ook eens gedaan....gaf een mega knal.....en mn brievenbus(zo'n groene kunststof) lag in de wei aan de overkant Quote
manolito Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Tssss heb nu al een achterstand  Hier nog niets binnen  Nou ja, morgen weer een dag!  Heb vanavond een beetje gegoogled en het is een vrij vroege soort, 65 dagen vanaf uitplanten, dus nog tijd zat. Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.
Kruidje Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Heb ze ook vandaag ontvangen. Inderdaad met afdrukken van sorteermachine. Zaadjes zien er nog prima uit dus we gaan over een poos wel zien. Zaadjes ook ontvangen: Let the game begin!!  Ze liggen nu te wellen in aubergine-azijn....groeien ze extra hard van  ( wil wel winnen natuurlijk ) Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Lisa Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 Ik heb de aubergine gisteren al gezaaid, want dat ik de wedstrijd sponsor betekent natuurlijk niet dat ik minder fanatiek ben. Nu nog hopen op een mooie zomer. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
HuubvG Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 En mogen we nu al verslag doen en foto's plaatsen? Gisteren heb ik vijf van de 30 zaden voorgeweekt, en die vandaag in een kweekbakje met zaaigrond gepoot. Bij het label met de 1 erop zitten ze erin. Bij 2 liggen 5 zaden die ik vandaag zaai.   Even wat gegoogeld op de planten, en ze moeten zo'n twee maanden voorgezaaid worden. In mei mogen ze pas naar de kas en vanaf half mei naar buiten. Terugrekenend kom ik dan op eind februari / half maart. Is het wel goed om nu al te zaaien is dan de vraag? Het is voor het eerst dat ik aubergines kweek, ik heb ook een zakje 'Black Beauty' liggen, die mogen nu ook al gezaaid worden, dus het zal vast wel goed komen. Dus van de wedstrijdzaden heb ik er nu nog 20, die wil ik nog verspreid zaaien. Ik begrijp dat eind februari the limit is qua zaaien? Quote
Guus D Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 Ik heb de zaadjes ontvangen! En de postzegel was niet afgestempeld ! Quote Omdat het kan.
heidike_21 Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 Moet je ze best nu onder een groeilamp zetten of is dat niet nodig ? Mijn groeilamp heeft het jammer genoeg begeven .Ik heb ze trouwens vandaag aangekregen Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/
HuubvG Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 En zo'n groeilamp, hoeveel licht heeft het gewas nodig, dus hoe lang moet die groeilamp branden? Verder moet de temperatuur rond de 20°C zijn, ik heb ze in de woonkamer in de vensterbank gezet. Quote
Jorg Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 Huub, gewoon op tijd, dat mag best bij aubergines Ik heb er vandaag ook 5 gezaaid waarvan drie zaden 24 uur hebben geweekt bij wijze van proef. Staan nu lekker warm.Eind februari - begin maart is denk ik ongeveer de eind periode voor het zaaien van aubergine. Bij mij gaan ze straks als ze boven de grond staan, net als de paprika's (die ik over 2 weken zaai), van 7 tot 21 uur onder de tl-lampen. Overigens niet op 20 graden omdat ze dan te snel groeien. Noodzakelijk is dat overigens niet, voor een raam op het zuiden zullen ze ook wel groeien, zij het iets wat minder compact. Planten dagelijks draaien en let op de temperatuur, hoe warmer hoe sneller ze groeien. Quote
geedee Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 Wel in het engels maar goed.....vind m toch wel nuttig om te delen: http://myfolia.com/plants/410-eggplant-solanum-melongena/varieties/132516-fengyuan-purple Staat dat gemiddelde kiemduur 14 dagen is.....of lees ik verkeerd?....pfffff niks voor juffrouw ongeduld dus Quote
henkg Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 Nu al zaaien? De wedstrijd gaat niet om het eerste kievitsei, maar om het grootste (langste) ei.  Ik ga voor de buitenteelt, als was het maar omdat ik geen kas heb. Misschien als enige buitenteler, dan ben ik gelijk de winnaar in deze categorie;) Met mijn balkon tomaten heb ik gemerkt dat -als je geen kas hebt- vroeg zaaien voor buitenteelt zinloos is. De planten moeten op een gegeven moment van je vensterbank naar buiten, omdat ze te groot en te veeleisend worden. Te vroeg buiten staan ze dan een tijdje te niksen, omdat het nog te fris is. Mijn plan met de aubergine, terugrekenend:15 mei naar buiten -> 7 april gekiemde zaden -> 3e week maart zaaien. (Voor de zekerheid ga ik ook een paar zaadjes 2 weken eerder zaaien) Quote      2025_teeltlijst (.xlsx)  Â
tine Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Henk je hebt concurrentie ik zit ook in de buitencategorie. Ik wacht ook met zaaien tot eind februari. Dat is nog niet zo makkelijk met al die enthousiastelingen op het forum. Quote
manolito Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 ik had plenty zaad, kan elke week wel 2 keer zaaien tot eind maart... Â en toch heb ik nu de eerste lading gezaaid : ) binnen onder de lampen, lekker warm en wie zegt dat de eersten minder lang zullen worden? Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.