Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple 2012

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat er bij mij nu nog buiten aanhangt is niet langer dan een centimeter of 6 en de inzending niet waard. Toch leuk om mee gedaan te hebben, en de paar aubergines die ik geplukt heb waren ook erg lekker! Ik denk dat deze volgend jaar weer terugkomt, alleen al omdat ie zo mooi is. Hopelijk is het dan een wat mooiere zomer

Geplaatst: (aangepast)

Was mijn vorige Aubergine zo'n 15 cm, de volgende zit nog aan de plant, ik bekijk hem (haar?) iedere dag, maar vandaag dacht ik: kom op, voordat de slakken zich tegoed doen zet ik deze erop!

Deze blijft dus steken op 17 cm

Leuk dat het allemaal zo goed bijgehouden wordt....

aubergine2698321349360579.jpg

Deze is beduidend langer dan de vorige, die ik er in een vlaag van euforie afgehaald had. : - )

Er zal wel niet veel meer gebeuren, maar ik blijf goede moed houden, wie weet?

Buitenteelt dus, voor de voordeur bij mijn woonhuis.

En wat een prachtige exemplaren zie ik voorbij komen, ook uit de kas dus, geweldig!

Huub

aangepast door Gast
Geplaatst:

Dan heb je er ook een winnaar bij zitten Jorieke

Ik had maar 1 zo'n dikke vrucht...die overigen waren allemaal dun en vooral krom.

Ik heb vandaag de buitenkanshebber ge-oogst (was m bijna vergeten )

pict498099271349717246.jpg

pict499023911349717248.JPG:

19,2 cm....dus helaas....geen winnaar .... en ik heb er nog aan liggen trekken en rechtbuigen maar nee hoor....krom blijft krom

• 2 weeks later...
Geplaatst:
Wedstrijd periode: Januari tot 28 Oktober

Betekend dat vanavond om 12 uur sluit de inzending? Voor wie tot het laatste moment heeft gewacht: nu toeslaan Ik heb in ieder geval met plezier meegedaan...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Ik ben te laat begrijp ik .

Ik laat mijn aubergine afkomstig van buitenteelt toch nog even zien. Afgelopen vrijdag i.v.m. de dreigende nachtvorst van de plant gehaald en zojuist gefotografeerd om te plaatsen. Maar wel te laat zag ik . Dan moet je maar opletten Frans .

img144577801351505582.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Goed gedaan Jorg en Jorieke.

Ik vond het leuk om het te proberen, en was blij verrast dat ik uiteindelijk voor de moeite nog een goede aubergine kreeg..totaal 4 aubergines aan 5 planten..het is duidelijk niet mijn (kas) teelt. Volgend jaar zet ik nog eens een plant op een warme plek buiten, ik heb nog zaadjes

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@ Jorieke,

Volgens mij was het een voetreis naar een warm land

Hier is het niks geworden met de aubergine.

3 keer gezaaid, en van de laatste keer mooie planten gekweekt.

Wel bloemen, geen vruchten ondanks dat ik ze af en toe schudde, om te bestuiven.

Dus ik heb ze een aantal weken geleden al op de composthoop gegooid.

Geplaatst:
Volgend jaar zet ik nog eens een plant op een warme plek buiten, ik heb nog zaadjes
Op een warme plek buiten moet het kunnen lukken want dit ras is in ieder geval geschikt voor de buitenteelt zoals je op dit wat treurige plaatje ziet. ( Vergane glorie door twee keer nachtvorst op rij waardoor de planten kapotgevroren en in elkaar gezakt zijn . Ik lust geen aubergines , dat is de reden waarom de vruchten aan de planten zijn blijven hangen). img144780171351516679.JPG

Geplaatst:

Als ik al iets kan verzinnen waarom ze het zo goed deden Dennis dan is het de champost die ik eind vorig jaar onder gefreest heb . Die was overigens niet speciaal voor de aubergines bedoeld maar als bemesting voor alles wat dit jaar op dat stuk grond is gekweekt . Verder stonden ze op een zonnig plekje en heb ik ze met rust (beter gezegd in de steek ) gelaten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...