Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple 2012


LucV

Aanbevolen berichten

Hier dan mijn 1e Aubergine inzending voor de wedstrijd. Hij is wel niet de langste (die komt nog ) maar toch.

Er staan ook nog een paar van die dikke bolletjes erbij op. Die heb ik er ook maar afgehaald. die groeien alleen maar in de breedte en niet in de lengte. Die ik nu heb geoogst, groeide niet meer langer. Maar er hangen nog een paar kanshebbers aan de plant.....

 

Mijn Aubergine staat buiten achter het huis, in een pot.

 

imag283939591346865223.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel even tussendoor. Mijn 13cm buitenteelt-aubergine is er al weer een week of wat af ( er komen nieuwe aan ) Dit is m.

Niks verval. Nog steeds mooi strak en niet slap. Maar hij heeft de neiging banaan te willen worden. zie de kleurverandering.

vond het mooi en een post waard.

 

dscn495731841347095990.JPGdscn495880721347096034.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, sinds begin van dit jaar is er zoveel veranderd, teveel om op te noemen. Wat wel wetenswaardig is, dat de aubergines niet in de kas konden opgroeien. De volkstuin heb ik helaas niet meer. De drie planten staan nu voor mijn woning, ik had er al een paar geplukt voor in de pan. Geen van alle de moeite waard van foto of rolmaat. Kleintjes dus, maar wel lekker!

 

Gisteren werd ik toch verrast toen ik deze aan de grootste plant zag hangen, misschien was ie nog doorgegroeid als ik hem had laten hangen.

 

Nou ja, winnen doe ik toch niet, maar meedoen is leuk.

 

Jullie koken de aubergines toch wel voor je ze opeet? Rauw zijn ze giftig, maar dat weten jullie toch wel?

 

Komt 'ie:

 

a131081347874521.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat ze giftig waren rauw....

heb wel geprobeerd een stukje of 3....ik leef nog

 

ff het vraagteken bij mn kas-inzending wegwerken:

 

pict455956421347905072.JPG

 

Ben niet zo handig met streepjes en meters....hij is precies 30 cm, maar lijkt op de foto enkele milimeters minder....kijk maar welke maat ie krijgt....is voor de eer.

 

In de kas is de plant geruimd....hij werd vervelend tegen zijn buren

 

 

Buiten hangt een exemplaar van 17 cm....geen idee of er nog groei inzit want het wordt toch wel erg koud nu in de nacht....ik wacht nog ff af dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of ik het hier mag posten maar....

Ik zit dit topic een beetje te volgen,,,,doe zelf niet mee, maar misschien dat ik volgend jaar een poging ga wagen met aubergines....en het valt mij op dat jullie aubergines in vergelijk met de aubergines uit de winkel zo dun/slank zijn.

Kan iemand mij vertellen hoe dat komt??

~I believe in God, only I spell it Nature~

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Van het weekend de kas-plant gerooid, ze was op door onder andere spint aantasting.

2209201278663781349262591.jpg

0310201278932941349262192.jpg

 

De plant heeft het bij mij erg goed gedaan, naast dat het een mooie plant is om te zien heb ik er zeker al 4 keer van kunnen eten. Van deze oogst ook nog 1 of 2 keer denk ik.

 

Wel erg jammer dat het voor de aubergine teelt buiten een slecht seizoen was. Dat er (voorlopig) nog maar 7 inzendingen zijn is erg jammer, maar vooral ook begrijpelijk en onoverkomelijk gezien het verloop van het seizoen. Mijn plant buiten heeft niks geproduceerd. We moeten maar eens gaan nadenken over een nieuwe (unieke) wedstrijd groente voor volgendjaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn aubergine is er ook af.Ik denk dat hij bij warmte nog lekker was doorgegroeid, maar er zat al enige tijd geen groei meer in.

In eerste instantie had ik 31,1 gemeten, maar na correctie komt hij toch op 31 centimeter ,

img895254031349270624.JPGimg895093581349270614.JPG

 

..niet gek voor een plant die heel laat op gang kwam.

Ik ben wel jaloers op jouw plant Jorg, en begrijp niet waarom de mijne zo slecht wilde vrucht geven, toch ben ik blij met deze ene aubergine, ik ga hem lekker oppeuzelen, en bedank iedereen die meedeed, heel erg leuk om zo een teelt te vergelijken

 

Bij een volgende wedstrijd zal ik zeker weer meedoen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, hier die van mij

 

Ik heb die van de buitenteelt ook mee gemeten, al is de onderkant van de vrucht totaal versnot. Mag ie dan nog mee doen?

Ik vond het lastig te bepalen waar de vrucht begint? Dus ik weet niet of ik die van mij nog iets op zou mogen schuiven waardoor ie langer 'wordt'.

 

foto30113311349275491.jpgfoto31714221349275496.jpgfoto30911221349275494.jpgfoto30458021349275493.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Jorg changed the title to Teeltwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple 2012
  • Jorg unpinned this topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...