Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple 2012


LucV

Aanbevolen berichten

Eindelijk ook een foto van mijn plantje (ca. 20-30 cm afhankelijk ervan of ik het bovenste blad meemeet of niet). Het is wachten of er ook een winnaar aankomt. Tot nu toe mooie bloemen.

 

En oh, ja. Het is een buitenplant in pot. Heb er nog 2 in de volle grond staan en ze zijn zieeeeelig.

 

2012-07-23-1848471343070593.18

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was (buitenteelt, 21 juli): 7cm.

Is (24 juli): 9 cm.

Twee centimeter in 3 dagen, dus in 30 dagen vanaf nu: 9 + 20 = 29 cm?

 

Dan begint een A4'tje (Pak een A4 papier en leg deze in de breedte (29,7 cm lang)) te klein te worden. Als voorbereiding ga ik dus maar alvast een A3 vel van mijn werk meenemen

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja....heel jammer voor jullie allemaal , maar ik hoorde gisteren op het nieuws dat Nederland gemiddeld 5 tropische dagen heeft per jaar.....en Limburg 6 !!

En jammer genoeg voor Jos , woon ik 2 km zuiderlijker dus:

 

Ziehier de winnaars:

 

Kas-teelt-competitie:

Je ziet metéén de enorme afmetingen van mijn kas aubergines omdat toevallig die grote gieter ook op de foto staat.............

pict3845a32631343289777.jpg

pict3846a63001343289781.jpg

 

Buiten-competitie:

 

Ik heb een aantal bladeren laten perforeren door speciale insecten zodat de zon gedoseerd op de vruchten kan schijnen, waardoor die nóg beter groeien......

pict3843a80341343289950.jpg

pict3850a48991343289785.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt spijt van alle lleijke adviezen die ik heb gegeven nu begint mijn tweede plant ook in te storten..de bladeren worden slap, ondanks genoeg water. de eerste plant is al weg, de tweede die er de laatste tijd veelbelovend uitzag heeft iedere dag een extra slap blad erbij...en de vruchten vallen af. Ik heb het al eerder gezegd aubergines niets voor mij. de enige aubergine die het goed doet is van een winkelketen hier..er zit een courgettegrote vrucht aan..maar verder, zelfs de rosa bianca en de kermit willen het niet doen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 mm buitenplant in pot.

 

Ik heb ook 2 met verdroogde blaadjes. Ik denk dat het de regen en kou was. Nieuwe bladeren van van de week zagen er goed uit. De potplant stond tijdens de vakantie onder de eikenbomen dus wat meer beschut (ook vrij donker, dat weer wel). Ik blijf de planten in de volle grond wel in de gaten houden.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik zal binnenkort een foto plaatsen ( buitenteelt )

 

Had er meerderen gezaaid, ergens ver terug in dit topic staat wanneer en hoe. Plaatsgebrek , dus ik hield er 2 over om mee verder te gaan. vanuit het voorlopige kasje ( ergens begin juni al ) kwijnde de 1e buiten volledig weg. Ik had zelf het idee: te nat gehouden. Hij bloeide prachtig ! De 1e nog even in het kasje gehouden, maar die kreeg hetzelfde. Draagt wel een vrucht al een tijdje ( ik schat 17 cm ) maar dat ding groeit nauwelijks niet meer of helemaal niet. Met de warmte van de vorige week kwam er weer leven in: nieuwe blaadjes enzo. Hij staat nu op de tuin, met vrucht en al daar gepoot. Ik zie wel wat het nog wordt ( waarschijnlijk niet al te veel )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geedee: tja, kas-teelt: een makkie.

 

Nu mijn aubergine (buiten, potteelt). 15 cm nu. Nog twee centimeter te gaan om de stilstaande buiten(?) aubergine van Bit in te halen.

Dunnen / krenten is bij mij niet nodig. De nakomertjes (eentje op de foto te zien) krijgen geen enkele aandacht van moeder.

 

img2173k19591343830773.JPG

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Jorg changed the title to Teeltwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple 2012
  • Jorg unpinned this topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...