Geplaatst: 6 januari 201213 j Ik denk dat ik ook wacht tot eind februari .Ik vind het zonden ze nu te planten .Bij mijn andere paprika's was het ook mislukt zonder kweeklamp .De stengel was veel te smal .Dan denk ik beter ineens op hun plaats in de serre planten .Dit ga ik ook doen met mijn snackpaprika's http://axelsmoestuin.weebly.com/
Geplaatst: 7 januari 201213 j Ik heb ze nog steeds niet binnen Zijn er nog meer die nog niks binnen hebben?Er komt wel andere post binnen maar sommige dingen zijn wel al van even terug. http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Geplaatst: 7 januari 201213 j Mijne op m'n verjaardag ontvangen. Ik wacht nog even met zaaien en zo gauw ik begin gaan ze naar zolder. Daar hebben we hele grote dakramen, tis nog net geen muurkas. Vorig jaar ging het voorzaaien daar super, niet de ielige plantjes van de zaailingen uit de vensterbank (warmer maar toch te weinig licht vrees ik) Maar uiteindelijk moet het toch naar buiten en ook hier geen kas, dus ik probeer nog heel even geduld te hebben. Het zijn trouwens wel veel zaden zeg, had ik niet verwacht, hartstikke leuk! If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero
Geplaatst: 8 januari 201213 j @ Rantje: stuur je Lucv even een pbtje dan, die wilde het graag weten als het ergens niet goed ging met de levering en het kan zijn dat hij jouw berichtje hier mist. Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 8 januari 201213 j omdat er ruim zaden zijn gestuurd van de wedstrijd aubergine had ik donderdag toch maar besloten om de 'deno-methode' eens een kans te geven, dus een aantal in een gripzakje tussen twee vochtige keukenpapiertjes en toen in mijn groeikast waar de lampen aanwaren en het wel ietsje warmer was (haal daar net 20 graden, niet meer). omdat ik toch bezig was en steeds weer wat pepers enzo zaai ook die maar ge-denoot en omdat ik verschillende soorten late-tomaat had liggen en ook niet in een kas kweek die ook maar erbij gedaan, had ook okra-zaden dit jaar en omdat ik heel veel verschillende berichten hoorde over wanneer te zaaien die er ook maar bij gedaan, ook voor de fun nog maar wat tiny-tim tomaatjes erbij gedaan, had ook nog minibel tomaatjes liggen, ik dacht die blijven toch klein dus kunnen eerst nog wel in de groeikast blijven een tijdje... afijn, beetje doorgeslagen dus... maar KANONNEN! twee dagen later vanalles al gekiemd! inmiddels het meeste al gekiemd zelfs! Ik had niet verwacht dat alles zou kiemen dus nu heb ik veeeeeeeeeel te veel! gelukkig wel enkel de zaden gebruikt waar ik vrij ruim in zat, dus geen totale ramp. ik zal vanaf nu ook nooit meer 'normaal' zaaien, groot succes dit nu heb ik een vraag, wanneer ga ik die zaden uit die zakjes halen laat ik dat worteltje, zeg maar, eerst nog even groeien of moet ik hem juist zo snel mogelijk naar een eigen potje verplaatsen Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.
Geplaatst: 8 januari 201213 j op de website van Diana staat nog even laten groeien... Kijk nog eens even in die link die Rantje heeft gezet ergens in dit topic. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 8 januari 201213 j Op de site van Diana staat dat goed en duidelijk uitgelegd! http://ruudendiana.webs.com/denomethode.htm ah ja, nog niet helemaal wakker denk ik. dan laat ik ze nog even lekker in de zakjes zitten. bedankt! Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.
Geplaatst: 10 januari 201213 j De zaden die 24 uur hebben geweekt staan al boven, de 2 zaden die gewoon "droog" gezaaid zijn nog niet. Tenminste ik denk dat het aubergines zijn want het papiertje waarop stond wat wat is (zijn nog een aantal pepers in hetzelfde bakje gezaaid) is zoekgeraakt, we zullen het tzt wel zien.
Geplaatst: 10 januari 201213 j Als ik heel heel goed kijk, is het eerste plantje in opkomst, vorige week woensdag gezaaid.
Geplaatst: 10 januari 201213 j Nog geen teken van leven hier... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 10 januari 201213 j Als ik heel goed kijk, zitten bij mij alle zaden nog in het zakje Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 11 januari 201213 j Ik had 5 januari wat voorgeweekt, 6 januari gezaaid. Nu een paar dagen weg, over drie dagen pas weer thuis. Ben benieuwd, het eerste dat ik bij thuiskomst ga doen is kijken of er al wat boven staat. Twee derde van het zaad bewaar ik om verspreid te zaaien, dat zal wel begin- tot eind februari worden.
Geplaatst: 11 januari 201213 j Ik heb ze ook binnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Straks ook een beginnetje maken, eerst ffies hiero neuzen en dan huiswerk afmaken http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Geplaatst: 12 januari 201213 j Lekker laten zitten VOORLOPIG nog wel, ik haal jullie nog wel in Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 13 januari 201213 j Ja de zaadjes zijn binnen. Bedankt@Luc&Lisa!de logistiek is ietwat slecht geregeld ( door mijzelf)..De zaadjes zijn in Nl en ik in Fr... Dat zullen jullie vast niet erg vinden Samen met Koert... "ik haal jullie nog wel in..."! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 januari 201213 j Vandaag heb ik ze gezaaid, het is een extra goede dag om vruchtgroentes te zaaien
Geplaatst: 13 januari 201213 j Ik had twee zaadjes gezaaid en één is er nu opgekomen. Foto's volgen als het plantje groot genoeg is om fatsoenlijk op de foto te krijgen. http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Geplaatst: 13 januari 201213 j Ik heb er 5 gezaaid en op een na zijn ze 1,5 cm,maar ze gaan best hard vind ik.
Geplaatst: 13 januari 201213 j Kiemen viel mij ook reuze mee, je leest daar zo veel negatieve verhalen over dat ik er niet op gerekend had dat ze allemaal zouden kiemen binnen precies 14 dagen (alle 5 de zaden zijn gekiemt). Ik zou ze nu wel wat koeler zetten Jeanne, ze raden aan zo rond de 20-21 graden maar je moet daar maar wat mee spelen. Bij mij komen ze nog iets koeler te staan, het duurt nog even voordat ze naar buiten kunnen.
Geplaatst: 13 januari 201213 j Ik vond de snelheid van kiemen ook reuze meevallen al had ik de zaden wel een dag voorgeweekt. Van de 4 zaden die ik 6 januari gelegd heb stonden er gistermorgen 3 boven de grond. Daar is er eentje onbruikbaar van omdat het zaaddoosje mee naar boven is gekomen en de kiemblaadjes niet vrij komen. Je ziet nu al dat de twee goede bij gebrek aan voldoende daglicht gaan fileren al staan ze bij een raam op het zuiden. Ik zie deze twee dan ook niet al als serieuze plantjes om mee door te gaan. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 14 januari 201213 j Hier nog steeds niets verdorie. Had ze ook niet voorgeweekt, en misschien is de temp niet constant/hoog genoeg? We zullen zien, we hebben nog 'even'. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 14 januari 201213 j ik heb de zaadjes ook binnen. Ik moet nog even verbouwen om ruimte voor mijn plantjes te maken(letterlijk, ik ga een dakkapel laten plaatsen), maar na volgende week ga ik ook beginnen.
Geplaatst: 14 januari 201213 j Hier ook nog niets te zien...ik ga er 3 met de deno methode eens proberen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.