Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple 2012

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eigenlijk is zo zaaien toch alleen maar voor de leuk (om te zien hoe het plantje groeit), kan me niet voorstellen dat je het wortelgestel straks niet beschadigd bij het planten in potgrond.

Geplaatst:

welnee. Potje. Potgrond ( lekker grove goedkope ). Wijsvinger erin steken. Plantje bij de nek grijpen. In het gaatje douwen tot de kop. Gaatje dicht duwen. Plens fris water over de bol. Klaar is kees.

al dat gemiep. Een winner moet het toch zijn ? Vechten zal ie !

Geplaatst:

je kunt voor deze methode maar beter geen grote worstevingers hebben Jorg

ik doe dit al sinds vorig seizoen en het bevalt me uitstekend.

het is wel even pietepeuter werk, maar daar ben ik wel goed in.

én mijn handen zijn vrij klein en slank;)

Geplaatst:

Joehoe, ik heb in de donkere aarde een licht groen gevalletje gezien

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:
Eigenlijk is zo zaaien toch alleen maar voor de leuk (om te zien hoe het plantje groeit), kan me niet voorstellen dat je het wortelgestel straks niet beschadigd bij het planten in potgrond.

Nou het was toch echt wel een bloedserieuze poging, en met verspenen is er sowieso kans op beschadigen toch?

Ga me er zo aan wagen en de wijze waarop Bit dat adviseert lijkt me wel wat

Geplaatst:

Ik heb ze ook binnen, bedankt! Aankomende week maar is even zaaien op verschillende manieren

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi

Geplaatst:

echt geen zaden ontvangen van/ voor de wedstrijd deze week. Ben ik nu te laat ?

Geplaatst:

Wordt stiekem langzaam aan wel tijd om te gaan zaaien ja, maar volgende week zal ook zeker nog lukken bit.

Zo staan de plantjes er nu onder de tl lampen bij - een week na verspenen -.

dscf008097701329661837.JPG

Geplaatst:

Jorg je aubergines zien er wat bleekjes uit. Laat ik je een tip geven. Voor een beetje bladgroen zou wat gier van crème de la menthe (onverdund) een goede boost kunnen geven.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Jorg, die zien er goed uit zeg Hoe 'oud' zijn die plantjes?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

@jeanne: alleen de twee plantjes in het midden zijn de aubergine

@appelvrouw: ik heb al een mol losgelaten in de tuin voor de molshopen-grond, is dat ook goed genoeg?

@Marieke: Eind januari geloof ik

Geplaatst:

zaden ontvangen. Morgen ga ik zaaien ! Wat kreeg ik er veel trouwens ! ik zal er 6 zaaien , 3 opkweken , en 2 groter laten worden dan. Leuk leuk , en dat net in m'n vakantie ...

( ...by the way .... : the winner takes it all ! )

Geplaatst:

Hier een foto van mijn winnaar, ik ga komende week wat meer aubergines zaaien, onder andere de wedstrijd aubergine. Maar ondertussen wordt de eerste telg goed bewaakt door mijn Siamese waakhond, uch ik bedoel natuurlijk kat.

p105014344191329865923.JPG

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...