Jorg Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Eigenlijk is zo zaaien toch alleen maar voor de leuk (om te zien hoe het plantje groeit), kan me niet voorstellen dat je het wortelgestel straks niet beschadigd bij het planten in potgrond. Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Heel voorzichtig planten Jorg...hééél voorzichtig. Mijn moeder zei: "met jonge vingertjes"..nu die heeft Miranda wel! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 welnee. Potje. Potgrond ( lekker grove goedkope ). Wijsvinger erin steken. Plantje bij de nek grijpen. In het gaatje douwen tot de kop. Gaatje dicht duwen. Plens fris water over de bol. Klaar is kees. al dat gemiep. Een winner moet het toch zijn ? Vechten zal ie ! Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Vooral naar Bit luisteren jongens!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 je kunt voor deze methode maar beter geen grote worstevingers hebben Jorg ik doe dit al sinds vorig seizoen en het bevalt me uitstekend.het is wel even pietepeuter werk, maar daar ben ik wel goed in. én mijn handen zijn vrij klein en slank;) Quote
Marieke Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 Joehoe, ik heb in de donkere aarde een licht groen gevalletje gezien Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Rantje Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 Eigenlijk is zo zaaien toch alleen maar voor de leuk (om te zien hoe het plantje groeit), kan me niet voorstellen dat je het wortelgestel straks niet beschadigd bij het planten in potgrond. Nou het was toch echt wel een bloedserieuze poging, en met verspenen is er sowieso kans op beschadigen toch? Ga me er zo aan wagen en de wijze waarop Bit dat adviseert lijkt me wel wat Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
appelvrouw Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 Ik heb ook gezaaid jongens....heeeeeeeeeeeeeeeeeere i come!!!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Marieke Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Jelmer Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Ik heb ze ook binnen, bedankt! Aankomende week maar is even zaaien op verschillende manieren Quote “Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi
Kruidje Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Vandaag ook een paar zaadjes ge-deno-t. Een kijken of ik hier een winner kan krijgen... Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
dvdmeer Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Ik ga nu beginnen met het verzamelen van kleine bakjes. En dan ga ik ook beginnen met zaaien Quote
Bit Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 echt geen zaden ontvangen van/ voor de wedstrijd deze week. Ben ik nu te laat ? Quote
Jorg Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Wordt stiekem langzaam aan wel tijd om te gaan zaaien ja, maar volgende week zal ook zeker nog lukken bit.Zo staan de plantjes er nu onder de tl lampen bij - een week na verspenen -. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Nou dat ziet er ook niet verkeerd uit hoor, Veel zeg, ik heb er maar 1 en die wordt het of niet. Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Jorg je aubergines zien er wat bleekjes uit. Laat ik je een tip geven. Voor een beetje bladgroen zou wat gier van crème de la menthe (onverdund) een goede boost kunnen geven. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Marieke Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Jorg, die zien er goed uit zeg Hoe 'oud' zijn die plantjes? Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Jorg Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 @jeanne: alleen de twee plantjes in het midden zijn de aubergine@appelvrouw: ik heb al een mol losgelaten in de tuin voor de molshopen-grond, is dat ook goed genoeg?@Marieke: Eind januari geloof ik Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Oja nu je het zegt,had ik aan het blad kunnen zien Quote
Bit Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 zaden ontvangen. Morgen ga ik zaaien ! Wat kreeg ik er veel trouwens ! ik zal er 6 zaaien , 3 opkweken , en 2 groter laten worden dan. Leuk leuk , en dat net in m'n vakantie ... ( ...by the way .... : the winner takes it all ! ) Quote
Rantje Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Wauw die zien er mooi uit Hoelang hebben ze erover gedaan? en is dat met de deno methode of rantjes methode Rantjes-methode Jorg, die van jou zien er goed uit... Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Lisa Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Hier een foto van mijn winnaar, ik ga komende week wat meer aubergines zaaien, onder andere de wedstrijd aubergine. Maar ondertussen wordt de eerste telg goed bewaakt door mijn Siamese waakhond, uch ik bedoel natuurlijk kat. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
geedee Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 pas maar op!!! voor je het weet gaat ie 'm "verwarmen" en krijg je aubergine à la RvO Quote
Rantje Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Ik laat nog even de enige echte winnaar zien, hij krijgt z'n eerste echte blaadjes en doet het super Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.