Jump to content

Even voorstellen...

MrWahloh

Recommended Posts

Hallo, mijn naam is Roy, ben 28 jaar en woon samen met mijn vriendin in Borkel en Schaft.

Mijn opa heeft altijd een moestuin gehad waaruit we altijd de lekkerste aardappelen, courgetten, tomaten, etc kregen. Zo'n 12 - 14 jaar terug ben ik dan ook al eens een moestuintje begonnen maar uiteindelijk weer mee gestopt, jong en te weinig motivatie. Dit jaar ben opnieuw begonnen, aangezien ik voor werk hele dagen achter mijn bureau zit is de motivatie om na werkuren iets actiever bezig te zijn een goeie motivatie geworden.

Helaas heb ik geen grote tuin dus ook geen kas en zijn er in het dorp geen volkstuintjes dus verbouw ik een deel in potten en in mn border. Daarnaast heb ik bij mijn ouders in de tuin een stuk gazon mogen claimen voor een moestuintje.

Hier onder een aantal fotos van mn huidige groentjes, De foto's van t moestuintje zijn alweer een week of twee oud en inmiddels is het allemaal alweer wat forser geworden. Radijs, wortels, lage snijbonen, spitskool, courgette, peulen, tomaat, andijvie en spitskool, zoete puntpaprika, aardbeien en snackkomkommer.

Helaas is van de wortels maar weinig omhoog gekomen. Ook de snijbonen heb ik een aantal keer bijgezaaid en wil niet echt lukken. De rest gaat aardig goed. Van de radijs heb ik al kunnen oogsten en zo te zien kan ik ook binnenkort aan de snackkomkommer beginnen.

IMAG3061.jpg

IMAG3063.jpg

IMAG3066.jpg

IMAG3089.jpg

IMAG3087.jpg

IMAG3086.jpg

IMAG3085.jpg

Edited by MrWahloh
  • Like 5