Ga naar inhoud

Wat hebben jullie allemaal al gedaan voor de moestuin ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben vandaag bezig geweest de grond in de kas te vernieuwen.

Als het morgen mooi weer wordt wil de ramen van binnen in de kas even schoonmaken.

Dan kunnen de rekken er allemaal in voor de plantjes straks in maart.

Ik hoop dat ik morgen ook nog even tijd krijg om potgrond te halen.

Het kriebelt nu wel allemaal weer hoor.

Geplaatst:

Ik ben gisteren (toen het gelukkig droog was ) weer verder gegaan met mijn verhoogde bakken. Ik hoef er gelukkig nog maar 2. Maar eerst moet ik mijn koopgoedkoop kas in elkaar puzzelen . Zit alleen nog te twijfelen of ik voor betonblokken ga of voor hout (voor de fundering). En maandag ga ik mijn fruitstruikjes/bomen op halen

Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.

Geplaatst:

wat een leuk topic. ik ben inderdaad al weer bezg met het nieuwe tuinseizoen: allereerst natuurlijk weer eens bijlezen op moestuinforum. Ben hier een tijd weggeweest maar heb vorig jaar dan ook nergens tijd voor gehad ivm fulltime baan en verbouwing. Tja dan blijft er niet veel tijd over. Komend jaar een baan met minder uren en de verbouwing is grotendeels klaar. Ideaal. Heb er weer veel zin in en ga hier weer meer meelezen en meeschrijven.

En dan wat betreft de tuin; de nieuwe indeling is gemaakt, nieuwe zaden uitgezocht en besteld. In de kas hebben we opslagruimte gemaakt voor alle potjes, dus dat ziet er al weer goed uit. Ga nu naar buiten om weer wat op te ruimen. Er moeten hier nog heel wat boomstronken gerooid worden, vanavond komt er iemand kijken wat het moet gaan kosten. Al weer lekker aan de slag dus!

Geplaatst:

ik heb nog helemaal niets gedaan... ik ga een nieuw stuk benutten en de rommel opruimen van vorig jaar als t dit weekend droog is (en daar lijkt t wel op) misschien ook nog wat leuke dingetjes als pluksla zaaien

Geplaatst:

Modem is een goede! Maar ach die koelkast had ook gekunt hoor

Laat je nog even weten hoe het allemaal gaat? ben er benieuwd of het je gaat lukken!

Gisteren, na 9 dagen in Deno-methode-bakje de gekiemde zaadjes in potgrond gedaan. 2 paprika soorten en 1 peper soort. 1 peper soort (Black Hungarian) is nog niet gekiemt. Slecht zaad of langere tijd nodig om te kiemen? Ik wacht het nog even af.

Geplaatst:

Kijk nog eens even goed......ik had er eentje met de naam "black "erin ook over het hoofd gezien die komen bruin/rood uit de grond te voorschijn en niet zichtbaar geel/groen.

edit o nee met de deno zie je dat natuurlijk gelijk.... van mij..

Geplaatst:

@Eefje78

Leuk dat het toch een beetje lukt zo! Vorig jaar was het je toch helemaal niet gelukt?

Geen idee of de peper langer nodig heeft, ben er nog niet aan begonnen zelf.

Wel een hele lading potjes gemaakt net met m'n potjespers! Leuk klusje!

Nu even zaadjes uitzoeken om ook al wat te gaan voorzaaien!!!

Geplaatst:

het kan soms best lang duren met pepers.

ik geef ze altijd 3 weken.

als ze dan nog niet boven zijn gaan ze de afvalbak in.

behalve als het heel bijzondere zaden zijn natuurlijk!

vandaag een nieuw pad gegraven. ietsiepietsie rugpijn van over gehouden...

ook nog even in mijn tuinhuisje met de bank/opslagkist bezig geweest.

nóg steeds niet klaar want ik moet alles met de hand zagen.....

Geplaatst:

Gisteren 1 m2 gespit in mijn kolenbed-to-be. Toen ging mijn nek weer pijn doen en was ik helemaal uitgeput. De griep was dus nog niet helemaal over.

Nog 1 m2 en wat stenen op het paadje en dat stuk is ook klaar.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Gisteren samen met mijn moeder de koop goedkoop kas verder in elkaar gezet.

Wat een frustratie is dat zeg om zo'n ding in elkaar te zetten

Heb de tip van borsalino gebruikt met pvc pijpjes, moet het alleen nog vastkitten, maar dat moet boven de 5 graden gebeuren dus dat gaat het vandaag niet worden.

Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.

Geplaatst:

Ik heb van het weekend de kas schoongemaakt (sponsje warm water erover heen). Mijn buurman haalt elk jaar de ramen eruit. Lijkt me niet slecht, maar ik ga dat niet elk jaar doen.

Verder mijn groente tuintjes onkruid vrij gemaakt en gedroogde mest erover heen gedaan (dat had ik nog liggen).

Man lief is aan de klus geweest, hij heeft de deuren van het huisje gemaakt, een van mijn kweektafels verstevigd en afval naar de sloop gebracht. Ofwel heerlijk aan de winter/ voorjaars klussen.

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Geplaatst:

Kleine kas opgeruimd en ik zag dat er in een hoek 4 ananaskersen nog mooi stonden te zijn hebben niets gemerkt van vorst Ik heb de gekiemde ijsbergsla in een bakje gezet in de kas.

Geplaatst:

Uiteindelijk voor de moestuin: veel gebruikte azijnflessen van etiket ontdaan en vanavond doormidden knippen, om te worden tot privékasjes voor peper en paprika's

Geplaatst:

ik wilde oude potjes legen in de kruiwagen maar ze waren vanmiddag nog bevroren... nu hebben we gras afgestoken voor een groter stuk moestuin... de zoden leggen we dan ergens anders waar ik gras wil hebben omdat er tusen het grind toch altijd onkruid tevoorschuin komt... snijdt het mes aan 2 kanten...

Geplaatst:

Ik wil dit weekend de aubergine zaaien. Wanneer zou de beste tijd zijn om paprika te zaaien? Februari, maart?

Ze staan niet in de kas maar op de vensterbank. Verder mest uitgereden op de moestuin en de laatste prei eruit gehaald.

En zaden besteld en een plan gemaakt hoe het dit jaar moet staan. Het kriebelt alweer.

Geplaatst:

Hoi, ik heb het eerder gedaan in Januari, maar volgens mijn boeken is februari de beste tijd. Maart kan ook hoor, maar omdat ze een lange kiemingsduur hebben zeggen ze februari,moet ik zeggen dat ze bij mij allemaal binnen een week gekiemd waren. lekkere warme kamer, raam op het zuiden,ja dan wil het wel. Succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...