Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik zet binnenkort wel eens een receptje op het forum

@Jorieke, nee nee, geen st.janskruid!...daar heb ik een allergie tegen ontwikkeld.

niets ernstigs hoor, maar als ik het gegeten heb kom ik de dagen erna niet meer van de pot af....

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb drie, vier jaar geleden oma's ouderwetse weckketel "ge-orven". Samen met een vrachtje weckflessen. Moet er nieuwe "stieken" bij gaan kopen en nog een thermometer, maar dan kunnen we vanaf einde deze zomer ook eens een poging gaan doen om te wecken.

Ik zoek nog wel een goed boek met recepten en werkwijze enzo.

Jammaken doe ik al wel veel, maar wil ook wel eens wat anders met mn fruit enzo.... en de diepvrieskist is, ondanks zn 400liter, ook maar beperkt

Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.

Geplaatst:
Ik heb Het Grote Weckboek. Lekker oudbollig, maar dat past wel bij wecken

Heb je toevallig een ISBN-nummer van dat boek? Dan kan ik eens gaan zoeken.

Geplaatst:

ISBN staat ook vaak op de achterzijde, onder de streepjes code. Begint meestal met 978..... en dan een aantal cijfers, onderverdeeld met "-"

Of idd zoals Sandra zegt, bij de colofon (1e blz) staat het ook wel vermeld.

Geplaatst:

hallo, mijn vrouw weckt al vele jaren met zeer veel succes vind ik, een kleine tip over bonen inweckken, de bonen mogen op geen enkele manier in aanraking komen met stalmest van welk dier ook, als je dat nl. wel gebruikt gaan je potten niet los maar er vormt zich op de bodem van de pot een wit laagje en de bonen smaken vies en zurich, het is maar een tip maar doe er je voordeel mee.

Ook als je de bonen op een stuk perseel gaat verbouwen wat 2 jaren van tevoren bemest is met stalmest kunnen er nog enkele potten bij zijn die de zelfde symptonen hebben wij spreken uit ervaring!!!!m.v.g. Gerhard

jammer dat je al een niewe ketel gekocht hebt wij hebben er nog eentje te koop.

breur van Hendrik Jan

Geplaatst:

jammer dat je al een niewe ketel gekocht hebt wij hebben er nog eentje te koop.

Zet 'm maar even bij vraag en aanbod, misschien is iemand anders wel geinteresseerd.

Even a broken clock is right twice a day

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ja, of zoiets. Ik deed het niet perse in jampotten maar in van die weckpotten met zo'n oranje rubber band. Het spul dat je niet direct kon opeten koken in azijn en kruiden en dan in zo'n pot. Is niet jarenlang houdbaar maar zoveel oogst hadden wij nou ook weer niet. Maar ik vraag het uit nieuwsgierigheid want die weckketels kun je hier ook overal kopen maar ik zie niet in wat het toevoegt en wellicht leer ik dat hier!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Ik vroeg mij ook af wat het verschil zou zijn. Is duidelijk. Maar cake en taartbodems inmaken, daar heb ik nog nóóóóit van gehoord

Bestaan daar wel potten voor vraag ik me nu af.. zo wordt de ene beantwoord en de andere rijst weer op

Good things come in small packages

Geplaatst:

Is dat dan een langwerpige pot? Heb je daar misschien een foto van? Ik kan me er zo echt helemaal niets van voorstellen, ik heb denk ik een heel verkeerd beeld in mijn hoofd van een 'cake in a pot'

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik dacht dat je zat te dollen... maar vond dit... http://www.zuckerhut.co.nz/product/361/Weckglassjar.boss

weck_kuchen.jpg

Weck glass jar

This is great - it really works! You can bake any kind of cake in this glass jar, and close the jar while it still hot. The vacuum will allow for the cake to last for up to 6 months and stay fresh!! Great for that unexpected visitor or as a present to bring a long. Jars can be used many times! Detailed instructions will be given with purchase. - Glass jar without cake -.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...