Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag tot m'n verrassing geconstateerd dat er 3 okraatjes beginnen te groeien, dus ik heb of één of andere manier toch een paar bloemen gemist terwijl ik toch iedere dag ernaar kijk omdat ik de bloemen zo mooi vind

De foto is weliswaar niet echt geweldig maar ik kan het toch niet laten, ben best een beetje trots

10o1xex.jpg

Hoe gaan ze bij jou Geedee?

Geplaatst:

Nou die zien er veelbelovend uit. Ik zal een dezer ook een foto maken....ze zijn hier nog niet zover of ik heb ook iets gemist; ik zal eens gaan speuren.

Geplaatst:

Ik denk dat die grootste linksonder wel al een okra is en dat je dus de eerste bloem gemist hebt, de andere groene puntjes zijn bloemknoppen. Maar ik kan het mis hebben hoor De knoppen zag ik zelf eerst aan voor vruchtbeginsels , ik heb nu 1 groeiende okra en de tweede bloem is net uitgebloeid, de derde bloemknop is helaas verdroogd en afgevallen om mij geheel onduidelijke reden.

Afijn, m'n planten staan er mooi bij dus wie weet komt er nog meer

Iemand enig idee of en waarmee ik ze eventueel zou kunnen bijmesten? Ik heb vloeibare biologische tomatenmest en een algemene korrelvormige moestuinmest van Ecostyle. Ik heb er vandaag een klein scheutje tomatenmest bijgegooid, ik was m'n tomaten aan het gieten en ik had nog een beetje over.

• 9 maanden later ...
Geplaatst:

Ik heb dit even gelezen omdat ik ook okra`s heb gezaaid. Ik begrijp dat ik ze in de kas moet houden. Ik ben heel erg benieuwd naar het vervolg van jullie planten..hebben die bloemen uiteindelijk nog vruchten gegeven?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik had uiteindelijk 1 flinke en 2 mini okraatjes. Ik sla dit seizoen ook even over. Ik heb natuurlijk alleen m'n Lidl-kasje maar en dus zeer beperkte ruimte en ik vond het leuker dit jaar eens watermeloen te proberen.

Ik heb de indruk dat ze meer zonnige warme zomerdagen nodig hebben dan we vorig jaar gehad hebben.

• 8 maanden later ...
  • 1 year later...
Geplaatst:

Ik heb mijn okra's eind april gezaaid en toen ze binnen opkwamen naar de kas getransporteerd. Daar heb ik ze deze week uitgeplant. Ik ben benieuwd. Ik heb ze nog nooit zo goed op gekregen en ze staan er mooi bij. Ik had vorig jaar een heel zielig plantje en die heb ik in de kas uitgeplant. Door mijn toedoen is het niet veel geworden, hoewel hij wel gebloeid heeft. Ik hoop dat dit ras sterker en productiever is, maar het ziet er goed uit.

Okra Cow's Horn (Samen)

Abelmoschus esculentus ‚Cow‘s Horn’

Die Schoten haben eine gebogene Form, die an ein Kuhhorn erinnert, daher der Name.

Sie sind sehr groß, erreichen unter guten Bedingungen eine Größe von 30 cm und bleiben dabei immer noch knackig. Dabei haben sie noch das ursprünglich Aroma, dass vielen neuen Sorten fehlt. Deshalb ist diese alte Sorte immer noch populär.

• 1 year later...
Geplaatst:

Wat een mooie bloem is het toch. Jammer dat hij maar enkele uren bloeit.

IMG-20180724-WA000339571532445975.jpg

Hij staat gewoon binnen op een zolderkamer. Dit zal de vijfde vrucht alweer worden. Nummer vier staat ook nog op de foto.

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

Mooi! Ik heb het 1 keer geprobeerd en ze gingen 1 voor 1 dood nadat ze buiten werden uitgeplant. Nochtans lang genoeg gewacht om dat te doen. Misschien volgend jaar nog een keer proberen...

• 4 years later...
Geplaatst:

Ja hier precies zo! Het voorzaaien was geen enkel probleem. Goede opkomst ook! Maar zodra de wortels 'de vrijheid' kregen (bij mij dan in de kas) bleef het allemaal maar stilstaan. De planten zijn in de kas nog geen 20cm gegroeid terwijl de tomaten en paprikas ernaast het echt ge-wel-dig deden in de hitte met mega opbrengsten. Dus de omstandigheden had ik al wel een beetje uitgesloten. Tenzij okra dus echt compleet iets anders nodig heeft dan voedzame grond en hitte...? 🙄

• Like 1
Geplaatst:

Ik heb nu twee jaar orka in de tuin gehad met een opbrengst waar ik wel tevreden mee was. Geen gigantische oogst maar leuk als aanvulling van gerechten. Ik heb het idee dat ze verplanten niet fijn vinden. Het eerste jaar heb ik een deel eerst voorgezaaid en later uitgeplant. Die deden het beduidend slechter dan de zaden die ik direct in de volle grond gezaaid had. Het klimaat is hier wel een stuk warmer met een langere zomer dus dat zal ook zeker verschil maken. Toch viel het me steeds op dat ze hitte niet zo konden waarderen, ik denk omdat het hier erg droog en heet is en dan hebben ze erg veel water nodig. 

• Like 3
  • 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...