Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag gezaaid, wat sierspul :3 Afgelopen week al gipskruid gezaaid, vandaag vergeet-me-nietjes. Zit nog te dubben of ik vandaag al wat afrikaantjes zaai of daar nog even mee wacht, agz het op mijn kamer nog erg fris kan zijn.

Edit: Fijne Bieslook in een potje gezaaid. Uitdunnen wordt leuk |3 Altijd fijn als de uitdunsels door de sla kunnen - net als de rucola en australische gele pluksla zodra ze oud genoeg zijn voor verspenen en uitdunnen jammie!

Geplaatst:
dahlia's uitgeplant ? toch niet in de tuin al ?

jaa in volle grond ja, kanb dat nog niet dan?

als het niet meer gaat vriezen...geen probleem....meestal pas na de laatste vorst en dat is na half mei

Geplaatst:

Wortel, witte kool, radijs, pluksla.

Tomaten en paprika binnen in aparte potjes gezet.

Binnen galiameloen gezaaid (want als je een meloen koopt, moet je 'm in zijn geheel gebruikten).

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst: (aangepast)

Warmoes verplant ( kleine plantjes van afgelopen najaar, wordt dat nog wat? ), ook nieuwe gezaaid voor blad en steel, winterprei, boerenkool, witte kool, reuzenblad-, klim- , nieuw zeelandse - en gewone spinazie. verplant; bieslook, lavas, tijm, bladselderij, rozemarijn en peterselie. En nu lekker aan een bakske, ben door en door koud van het buiten zijn.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Gisteren in de grote tuin gezaaid: Sjalotten, parijse worteltjes en zomer rammenas.

Vandaag in potten/bakken gezaaid:

Afrikanen

gele bloemen ( geen idee hoe ze heten)

roze gipskruid

mini-petunia`s

bieslook

ananaskers

wortelpeterselie

rode en witte koolrabi

gele tomaat, model peer

vlees tomaat.

En een en ander verpot, zoals tomaten, paprika, pepers enz.

De zaden van mini petunia`s zijn achterlijk mini....geen idee of dat wat word. Ze zijn nog kleiner dan die van wortelpeterselie!

Zo, en nu ga ik bij die potten zitten iopwarmen en kijken of er al wat op komt!

Geplaatst:

Vandaag komkommer muizenmeloen, komkommer lemon en snack komkommer gezaaid, net als de paprika sweet cayenne (stille hoop dat hij het nu wel gaat doen!) en de tomaten minibel, millefleur, tiny tim, black cherry, cherry ice, hillbilly en cherokee purple.

Geplaatst:

Vandaag de eerdere mislukte zaailingen op nieuw gedaan, de red ninja bieslook heeft het zowel binnen en buiten niet gered, dus nu maar in de koude kas gezaaid. En de tomaat red cherry large die deed het eerst zo goed deed in de kamer, nu had ik hem boven op slaapkamer gezet, en de blaadjes hingen nu helemaal slap, 18 gr is het daar,de rest was nog goed vandaag!! Nu heb ik maar wat zaadjes van de tiny tim, gezaaid, vindt dat toch wel wat beter voor mij, je hoeft niet te toppen niet te dieven, en dan misschien 2 in die lage wasmanden lijkt me wel leuk. Dus nog even wat wasmanden bij kopen.

Geplaatst:
Ook wat plantuitjes de grond ingeduwd

Kunnen deze al ivm de voorspelling op nachtvorst?

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

Geplaatst:

Radijs en Parijse worteltjes in een bak buiten gezaaid en Goji bes en munt binnen.

Verder een aantal zaailingen gered uit de schimmelzaaibak, de Angel's Trumpets verpot, pompoen een stok gegeven om op te leunen, de gekiemde bonen in een potje aarde geduwd en zo ook nog een mini-pompoenzaadje. De bananenzaden (musa velutina) liggen inmiddels in een bakje warm water te weken en een paar zaden van de citrus mitis liggen op een bedje van nat keukenpapier met een plasticje erover. Daar ook maar gelijk de kappertjeszaden (die met deno niet heel veel meer doen dan zich vol zuigen met water) bijgelegd als experiment. In de koelkast staat overigens ook nog een bakje met kappertjeszaden, maar deze mogen er pas begin mei weer uit.

Geplaatst:

Ja precies, hier de komende twee weken enkel een keertje -1.. en als dat al een probleem is

Of je nou nu plant of over een maand, de kans op een beetje vorst blijf je houden En ik ga toch echt niet tot half mei wachten met mn uitjes

Geplaatst:

Vandaag de voorgekweekte doperwten en geweekte doperwten gepoot,

en nog een rondje spinazie amsterdams reuzenblad gezaaid.

Schrijffouten onder voorbehoud

Geplaatst:

het zonnetje scheen zo heerlijk, had zin om wat buiten te doen, en de aardappels gepoot, en de reuze ui die binnen stond ook in zo'n wasmand gezet,heel voorzichtig,want ze waren nog maar iel! daar tussen wat worteltjes gezet, is later misschien goed voor de uienvlieg. Verder de wortels in de houten bak uitgedund,vast wat stokjes bij de erwten en peulen gestoken,maar kom er tekort, dus weer ergens scoren.

Geplaatst:

9 aardbeisootjes = 21 aardbeiplantjes geplant. met dank aan erwin voor snelle levering. Naambordjes erbij gezet, kunnen we deze zomer eens proeven of er verschil in smaak is.Ook 3 frambozenstruiken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...