Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

uien, doperwten, tuinbonen, verschillende soorten bietjes, verschillende soorten wortelen, verschillende soorten winterwortelen en knolkervel.

Geplaatst:

10 early corona aardbei in rieten mand

2 framboos tulameen in bloempot

1 zaaizak, zoals waar je soep in kan kopen met basilicum zaad+zaaigrond

alles van de kruidvat

6 zaailingen honing tomaat in een overtollig aquarium gezet

radijsjes gezaaid en de eerste opgegeten

Wilma

Geplaatst:

Wat ben ik toch blij met dit forum.. Als die er niet was dan was ik toch echt heel veel aanbiedingen voorbij gelopen..

Vandaag heb ik 2 soorten aardbeien van het kruidvat in bakken gedaan.. Ik dacht dat ik 1 soort had gepakt.. Maar het zijn er dus 2.. Ook goed.. Altijd lekker..

Kids2012001-5.jpg

Geplaatst:

Gisteren gezaaid: Bloemen:

Lobelia Queen Victoria/Yzerkruid/Leverkruid (Asarina Scandens)/Blaasjeswingerd/Firecracker Vine (Quamoclit mina Lobata)/ Nicandra (Zegekruid)

Lupinus Nanus/Echinops Blue Globe/ Boerenorchidee/ Nicotiana en wat onbekende zaadjes...

Geplaatst:

Zonnebloemen, zinnia, kokardebloem en mais binnen in bakjes van de chinees

Ik heb nog meer bakjes nodig, dus raad eens wat we in het weekend gaan eten...

Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste

Geplaatst:

Geen bureau vol huiswerk betekent een bureau vol aarde

Vandaag gezaaid:

- Zonnestrobloem

- Petunia mix

- Campanula Karpatenklokje

- Meerjarige Maanzaad Papaver ("Poppy Oriental Royal Wedding")

- Mexicaanse Dragon, Tagetes lucidia

- Basilicum Mix

En nog véél plantjes verspeent.. Wat een gepriegel blijft dat.

Morgen weer verder met zaaien.. Heb nu geen bakken meer waar ik alle losse bakjes in kan zetten, morgen dus even kattenbakken bij de Action scoren

Geplaatst:

Vandaag gezaaid buiten pastinaak en binnen rode kool en koolrabi.

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi

Geplaatst:

Vandaag alle plantjes vanuit de keuken overgezet in de kas.

Ben er klaar mee al die potjes in de keuken.

Deels in de grond en de rest in potjes laten staan.

Nu maar hopen dat het goed gaat, en anders maar kaarsen branden bij koude nachten

Geplaatst:

Aardbei spinazie en snijbiet gezaaid.

Koolraapjes uitgeplant.

Lathyrus ( mooie fel-oranje kleur ) gezaaid.

Bonen voorgrzaaid zodat ze met 4 weken de tuin in kunnen. ( snijboon, gele spekboon, stok sperzieboon, stam sperzieboon en peultjes )

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Gisteren tussen de hagelbuien door:

Rabarber gesplitst, onkruid er tussenuit gepeuterd en nieuw stukje grond gegeven.

Broccoli en Kailan bevrijdt van de wc-rolletjes horror en per soort in grote pot gezet.

Geplaatst:

Zo'n 100 tomatenplantjes uitgezocht en de mooiste/beste in een potje gezet.

NOOOOIIIITTTT meer 2 of 3 zaadjes in een potje, wat een ramp is dat.

De aubergines, paprika's en pepers hebben bijna allemaal een iets groter potje gekregen. Stik in de kleine potjes en heb een ernstig te kort aan grote

De vensterbank moest dus opnieuw ingericht worden, een steunding in het midden van de plank gezet, hij zakte echt te ver door en nu staat er nog meer gewicht op. Sommige planten zijn alweer te hoog om op de onderste plank te staan...maar jah, 't staat erop en de salontafel staat nog vol.

En de zakken met grond zijn ook op verdorrie. De hele middag bezig geweest en bijna klaar, de kleine tomaatjes moeten nog.

Van de week moet echt dat kas ding in elkaar gezet worden want dit gaat niet werken zo

Geplaatst:
Haha, Jet dat is die Chinese Broccoli die ik jou ook heb gestuurd. Kijk maar bij Vreekens op de site...

Nee nee, je hebt mij geen broccoli gestuurd maar wortels en bietjes

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

gisteren de laatste aardappels in de grond gestopt. In de kas voor gezaait: courgette, postelein, italiaanse pluksla, oost indische kers, afrikaantjes, herfstprei, zomerprei, grote uien soort en nieuwzeelandse spinazie.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...