Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

ijskruid en stengelui gezaaid hopen dat het opkomt, het ijskruid heeft piepkleine zaadjes en ik had er maar erg weinig van

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

ijsbergsla, sla lollo blonda of zoiets, deze plantjes waren van de intratuin.

Boterboontjes gepoot.a

Geplaatst:

knolvenkel en bosui in de tuin gezet.

De bosui heb ik van pure ellende maar gekocht als plantje. Ik krijg het niet fatsoenlijk boven de grond.

Het wortelt niet. Doe ik iets fout? Hoe doen jullie het?

Ik baal er wel van want ik ben gek op bos/stengel/salade/lenteui.

Natuurlijk ook behoorlijk wat onkruid weggehaald.

Vanavond wat gesproeid, alles hing op half 7.

Mijn gezaaide stok en stambonen springen bekant de potten uit. Geweldig om te zien hoeveel ze in 1 dag kunnen groeien. Wonderlijk.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Snijbiet gezaaid en heerlijk aan de sloot gezeten, genieten van m'n tuintje

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Stamslabonen gezaaid. Niet bepaald een familietraditie, we zijn van de stokbonen. Maar deze gele boontjes zaten in de zadenenveloppe en maakten me erg nieuwsgierig.

En "Early Bird" maïs in de grond.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Een uurtje geleden nog 2 komkommerplanten uitgeplant, die groeien super nu .

Geplaatst:

Hier ook 3 komkommer soorten uitgeplant.

De Market More en Panda bij mijn mooie nieuwe klimrek en de Snackkomkommer Iznik aan de andere kant.

De augurken moeten morgen nog. En de snackkomkommer Diva heeft ook nog geen plekje

Een paar kleine tomatensoortjes in potten en bakken gezet en aan de schutting gehangen. Vraag me af of dat een succes gaat worden

Geplaatst:
  • Auteur

Witlof ( 2 soorten ) gezaaid

Geplaatst:

Eindelijk de eerste reeks tomaten in de volle grond kunnen zetten... (parasolletje erbij)...

Kruisbestomaat, Money Maker, Garten Perle, Ida Gold, Sprite, Tigerella, Mix, Yellow Pear Shaped.

En waarschijnlijk... best wel een beetje te dicht op elkaar... maar ja... das de aard van het beestje...

Geplaatst:

vanmorgen mijn laatste 2 tomaten in hun uiteindelijke maat pot gezet. Het waren 2 krijgertjes van de buurman.

In pot, en toch maar niet in de volle grond. Eind van de week zitten we weer onder de 15 graden overdag; ik wil ze kunnen blijven verplaatsen voorlopig.

Pompoenen in een grotere pot gezet met deels de aarde van hun uiteindelijke plek verderop deze maand ( ehmm. juni dan ). Ze groeien tegen de klippen op, maar hou ze nog een weekje in pot.

Geplaatst:

Cour de Bouf, 6 stuks uitgeplant in tunnel, volle grond.

Omdat het kan.

Geplaatst:

10 stokslabonen in een pot gelegd op t balkon, voor meer werk is t warm

Geplaatst:

vandaag weer een paar uurtjes in de tuin werken zonder bang te zijn op een warmte attac of verbranden...ik draag wel een lang t-shirt over mijn arreme armpjes...

ik hoop de amarant, afrikaantjes, rupskruid en ijskruid te kunnen planten.

de laatste twee komen in een grote pot.

en dan maar weer water geven....

Geplaatst:

Gisteren eindelijk echt weer lekker kunnen doorwerken op de tuin zonder ziek te worden van de hitte.

Nog meer tomaten in de volle grond gezet: Thumbler Red, Yellow Taxi, Worlds Smallest besjestomaat, San Marzano en 1 Melua. En 2 gekregen tomatenplanten zonder naam dus die heten nu: Hugo (naar de gulle gever).

De "Geedee"-methode toegepast.... lange diepe kuil en enigszins plat gelegd... super tip was dat

Daartussen (want die moesten ook echt wel wat meer ruimte krijgen) slasoorten geplant: Maikoning, mini-Romana en Roma. En ook de van buurman gekregen slaplantjes (denk gewone kropsla) in de bak gezet.

100360140841338384915.JPG

Verder de Jalapeno Fooled You bij de rest van de paprika's gezet.

Zieltogende korianderplantjes in de grond gezet evenals nog 2 dragonnetjes.

Geplaatst:

sierkalebassen: baby boo, nest egg, cucuzzi, bittergourd en birdhouse-bottle uitgeplant en enkele pompoenen. Deze mogen een hekwerk van3x2 betongaas begroeien. Totaal 19 stuks

Ook stokbonen: blauhilde, neckargold, mellisa, vesperal, mechelse trosje, heilige, kievits, pronk en borlotti bonen. Totaal een goeie 100 aan 22 stokken.

Geplaatst:

Zelf heb ik bonenstokken geplant..voor de stokbonen..

En pastinaken gezaaid..ik heb nog een half zakje over, dat kan van t weekend in NL verstuurd worden, iemand belangstelling?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vandaag spinazie, en sperziebonen gezaaid, die boter boontjes, witlof heb ik laten vallen.

Geplaatst:

Mag ik vragen welke de droogbonen zijn? Vries je die ook demi-sec (half droog) in?

Geplaatst:

De droogbonen zijn: Kievits, borlotti en veel heilige stokbonen

Vandaag: Wieringer, witte en ook weer heilige boontjes maar dan stam.

Ja wil ze ook halfdroog in gaan vriezen

verder vandaag geplant: Valdor, gele, maxidor, sonate en veel zonder naam boontjes, 151 st.

Geplaatst:

Ja die Wieringer, daar heb ik er ook een paar van uit de blijde doos..zijn dat droogbonen of sperziebonen? (ik kijk ook wel even bij het topic van de doos)..ik heb wel veel witte droogbonen, maar wil wel wat bruine..Borlotti`s zou ik ook eens moeten nemen. Ik heb hier ook nog Lady Di, die moet ik ook nog even opzoeken(wat het is stam, stok, droog etc)

aangepast door Gast

Geplaatst:

Opnieuw pluksla en radijs gezaaid, en verder winterwortelen en bietjes.

Geplaatst:

Vandaag 4 rijtjes sperziebonen van elk 3 meter lang gezaaid. En zomersla ("dikke blonde"). Nog wat koolplantjes (winterrodekool, witte kool en spitskool) uitgezet. En een heleboel onkruid ontzaaid

Geplaatst:

Wat nieuwe sla gepoot, 3e serie. Rijtje knoflook gezet ( voor de snij ).

Geplaatst:

Eindelijk de prei gepoot. De flessenpompoen mocht ook eindelijk op z'n plaats van bestemming.

Roze bessenstek van Appelvrouw en Olijfkomkommer van Tessa bij elkaar geplant in de volle grond. Ik hoop dat ze het goed met elkaar kunnen vinden.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

wederom spinazie (voor een 4e oogst) en een klein rijtje volgende radijsje gezaaid.

en ondanks het nog zeer koele weer wilde ik het erop wagen en heb ik 2 turkse meloenen uitgezet welke al enkele dagen mochten uitharden, ik mocht nog niet eerder meloenen proberen, dus die zijn nieuw voor me

voor kiem weer wat andijvie en ijssla

Mijn (mini) persik boompje compleet teruggesnoeid en in de kas geplaatst. Ik weet niet of die het nog gaat redden .

Ik mocht hem 1 x vergeten binnen te halen en toen was het ook direkt raak. Hij mocht een fikse knal door nachtvorst krijgen en dooroverheen ook nog een invasie luis- dat werd hem dus niet meer en hij zag er totaal gesloopt uit. Ik heb de wortels dus met lauw water gespoeld, hem compleet terug gesnoeid en in de kas geplaatst waar hij vanaf nu mag blijven. Ik hoop maar dat hij toch nog wil herstellen

En vandaag alle kiembakken en potjes gewassen/gespoeld en de kweektafel van nieuw folie voorzien

De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.