wilma Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 hallo mensen, vandaag kreeg ik 2 grote rabarber knollen. Nu heb ik al eerder rabarber geteeld maar ben intussen vergeten hoe dat in zijn werk ging.Aan de knollen zit al een groene neus, dus ik zou denken nu de grond in maar is dat, met het huidige weerbeeld wel goed, of kan ik ze beter oppotten in bv turf of zo iets.De plaats waar ze, in de volle grond kunnen staan is nog niet klaar, moet eerst nog gespit worden. wat denken jullie? gr Wilma Quote
hansm Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Je kan doen wat je best schikt bv oppotten tot je grond klaar is of gelijk in volle grond planten, maakt niet uit met rabarber best sterk. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 Het huidige weerbeeld? Ik zou ze meteen in de vollegrond zetten. Maar goed... als dat stuk nog niet klaar is, dan houdt het op he? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
leek Geplaatst: 10 januari 2012 Geplaatst: 10 januari 2012 mijn rabarber heb ik in oktober uitgestoken en verplant. Rabarber is wel een hele sterke plant die ik tot nu toe niet kapot heb gekregen. (niet dat dat de bedoeling is). Hier staat hij al 10 jaar op dezelfde plek en zorgt voor vele kilo's die dan confituur worden. Quote
wilma Geplaatst: 10 januari 2012 Auteur Geplaatst: 10 januari 2012 vandaag de knollen geplant,op een plekje van 2 meter aan het eind van de boomgaard.Had ze liever in het groentenvak staan. op zich is daar meer zon. Veel compost bij gedaan,neuzen 5 cm onder de aarde. Hoop dat dit in orde is.gr Wilma Quote
Kruidje Geplaatst: 10 januari 2012 Geplaatst: 10 januari 2012 Ik geloof dat rabarber niet per se zo veel zon nodig heeft Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Jorieke123 Geplaatst: 10 januari 2012 Geplaatst: 10 januari 2012 Ik ben bang dat je ze te diep hebt geplant. De neuzen moeten net boven de grond uit steken. Net als bijv. aardbeien. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 10 januari 2012 Geplaatst: 10 januari 2012 Ik geef de laatste twee dames in dit topic helemaal gelijk Quote Even a broken clock is right twice a day
wilma Geplaatst: 13 januari 2012 Auteur Geplaatst: 13 januari 2012 O, je. Dan moet ik ze maar een lift geven.Dacht toch gelezen te hebben dat ze zo diep moesten staan,maar zie nu dat ik me daarin vergist heb, want het ging over de diepte waarin gespit moest worden nl 35 cm. Dat heb ik gedaan en daardoor zitten ze nu veel te diep. Maar geen man overboord, ik ga dit veranderen. Bedankt voor jullie oplettendheid.Groetjes Wilma Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.