Frank vwl Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Hey Jeanne, Dat zou heel mooi zijn Het zijn geen hybride zaden voor zover ik kan zien, daar gaat het me vooral om ik probeer van zoveel mogelijk planten eigen zaden te oogsten en dat kan niet met hybriden of ja het kan wle maar je krijgt niet dezelfde eigenschappen vandaar haha. Dus heel graag
jeanne-heijmans Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Nee het zijn geen hybride zaden, daar heb ik ook al naar gekeken, en zal ik er een voorzaaien en een paar mee nemen zodat je het zelf kan doen? Hier doet hij het goed hoor, een heel ander blad als de marketmore, beetje gestreept, maar hij kan tegen weersinvloeden zoals je gelezen hebt en meeldauw, en omdat 20 mei deze zeker naar buiten kan wil ik er echt wel 1 vast zaaien, zal hem vertroetelen hoor Ik hoor het van je.
Eva Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 Welke kruiden zoek je eva? Had ik al hoefblad met je geruild?Ik zou eventueel van jou ook wel een snackpaprika willen ( krijg er een van geedee)Ik heb wel zwarte bes, een mooie zelfs, maar weet niet of ik nu nog kan stekken? En zo ja hoe? 5 oog stek en dan in een pot met stekaarde? Want dan snij ik wel een stek voor je af ik weet eigenlijk niet of je de bes nu nog gewoon kunt stekken...je kan nu nog wel splitsen. dat wil zeggen dat je een stek met wortels van de pol afsteekt. vandaag heb ik lavendel, rozemarijn, kerrie, 2 soorten tijm, gele bolletjes spul, oregano bij de Aldi gehaald, dus dat hoef ik niet meer zo nodig...zelf heb ik nog knoflookbieslook, kraailook, daslook, bieslook, marjoraan, melisse, lavas, tripmadam, zeemelde, absint en verschillende soorten munt.de keuze is niet zo heel groot meer dus!peterselie, dille en snijselderij zaaien lukt mezelf gek genoeg nooit goed...of de bronzen venkel misschien?ik neem wel een snackpaprika voor je mee, wil je ook het hoefblad? zo ja, hoeveel? een stuk of 5? Eva, ik heb kamperfoelie voor je. Lonicera periclymenum om precies te zijn. Een klimmende dus. Ik heb ze voor de winter al gestekt en ze lopen nu mooi uit. Even afwachten of het goed blijft gaan... als het lukt dan wil ik er graag eentje. er ruikt niets lekkerder dan kamperfoelie in de avonduren... Kan je blauwe regen stekken? Of zaaien? Ik heb wel zaad en ik kan stekjes maken.ik zou zeggen...leef je uit! wie weet er of je blauwe regen nu nog kunt stekken? welke passiebloemen bedoel je ,ik heb wel een passiflora herbertiana maar die is echt niet winterhard en moet in een verwarmde kas Ik kan proberen die te stekken maar ik heb volgens mij er ook zaden van, damastbloem heb ik ook als hij de winter heeft overleeft. Die passiebloem is super! stekken is sneller dan zaaien ik ben gek op damastbloem, dus als je nog een stel hebt dan graag! Eva, misschien heb ik ook nog een druif Ramtas (wit pitloos) voor je.die is ook heel erg welkom...wat wil je er voor terug Dick? Nee het zijn geen hybride zaden, daar heb ik ook al naar gekeken, en zal ik er een voorzaaien en een paar mee nemen zodat je het zelf kan doen? Hier doet hij het goed hoor, een heel ander blad als de marketmore, beetje gestreept, maar hij kan tegen weersinvloeden zoals je gelezen hebt en meeldauw, en omdat 20 mei deze zeker naar buiten kan wil ik er echt wel 1 vast zaaien, zal hem vertroetelen hoor Ik hoor het van je. zou je er ook eentje voor mij willen zaaien Jeanne?zeg maar even wat je ervoor wilt hebbem ok?
appelvrouw Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 Eva ik denk dat ik wel twee bronzen uitzaainkjes heb..peterselie kijk ik ook even, je hoort het als ik weer op het landje ben..Blij met nog een snackpaprika Ja graag hoefblad voor aan de beek..kijk maar wat je hebt We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 @ appelvrouw Heb je bij de beek ook al riviermunt staan?...(daar heb ik nog zat van )
jeanne-heijmans Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 Yep Eva, ik ga hem vanmiddag even zaaien. Inmiddels zitten ze in de grond,heb er gelijk maar 3 gedaan,is er zeker 1 goed.
Heylane Geplaatst: 17 maart 2012 Geplaatst: 17 maart 2012 Ik ben zelf nog op zoek naar een meloen (liefst zo'n groene met oranje vruchtvlees) - meloenplantje natuurlijk. Heeft iemand die?ik heb meloen sweatheart en meloen oranje ananas... en ik geloof ik charentais... Margareth, mag ik van allebei eentje? Mijn (bronze) venkel is volgens mij dood. Daar baal ik goed van want ik vond het een prachtige plant en heerlijk bij de vis op de BBQ. Heeft er iemand nog een stekkie?Volgens mij heb ik verschillende uitzaai-inkjes. Ik verzorg er een voor je! Appelvrouw, is er nog een bronzen venkeltje? @Jasmin: Zal ik een stekje (geworteld) voor je reserveren? Ananassalie?? Joppie... lijkt me lekker... Jorieke, heb je ook een ananassalie voor mij?
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2012 Auteur Geplaatst: 17 maart 2012 Jup! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 17 maart 2012 Geplaatst: 17 maart 2012 @Dennis29: Jij ook 1? (ananassalie)Ja graag, wil jij bosaardpeer of rode aardpeer?
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2012 Auteur Geplaatst: 17 maart 2012 Graag! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aardbeijim Geplaatst: 17 maart 2012 Geplaatst: 17 maart 2012 Oke, ik zal het opschrijven. Off-topic:Zou je ff in mijn topic kweek wieringererwt kunnen kijken? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
appelvrouw Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Heylane, zodra ik op mijn tuintje ben kijk ik, help me eventueel herinneren (voor de bronzen venkel)Heb jij ook een ruillijst? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Heylane Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Mijn ruillijst staat p blz 10,je krijgt van mij sowieso al Mississippi Purple boontjes en Bijvoet, zeg maar wat je nog meer wilt hebben
geedee Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Moet je ff jorieke vragen of die op pgn 1 erbij kan
appelvrouw Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 je krijgt van mij sowieso al Mississippi Purple boontjes en Bijvoet, zeg maar wat je nog meer wilt hebbenEn jij van mij twee muntsoorten en de bronzen venkel. Ik hoop dat de gladde munt nog bijkomt..hij zag er vorige week erg bevroren uit maar soms is dat maar schijn Heb je de echinacea gezaaid? Die staat wel op mijn te-hebben-lijst..graag..dank We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Heylane Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 je krijgt van mij sowieso al Mississippi Purple boontjes en Bijvoet, zeg maar wat je nog meer wilt hebbenEn jij van mij twee muntsoorten en de bronzen venkel. Ik hoop dat de gladde munt nog bijkomt..hij zag er vorige week erg bevroren uit maar soms is dat maar schijn Heb je de echinacea gezaaid? Die staat wel op mijn te-hebben-lijst..graag..dank Vreeken heeft (alweer!) geen echinae geleverd. (vorig jaar ook al niet) En zij zijn de enige waar ik zaad kon vinden van Echinae. Ik heb wel gemaild of het nog komt, maar nog geen antwoord. Als het nog komt zaai ik ook wat voor jou Oh, ik had ook nog een koningskaars(je) staan van jou. (dat was toch van jou?)
appelvrouw Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Koningskaars staat erbij..was van de bladzijde afgevallen Wijnruit, wat doe je daarmee? Nooit gehad in de tuin, dat is misschien wel leuk.Zinnia`s vind ik ook leuk, maar die ga ik denk ik zelf ter plekke zaaien..een mooi rijtje tussen de groentes We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
joke81 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 ik heb gele framboosplanten te ruil, iemand?
appelvrouw Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Graag. Ik krijg er een van Greetje, een tweede erbij lijkt me wel wat. Kijk maar even op mijn ruillijst..ik heb ook zaden van gele sperciebonen in de aanbieding die ik nu alvast kan opsturen..(twee soorten: Brittle wax en Kinghorn wax..beide stambonen...)En nog een paar zaadjes van Paddenbietjes, een oude Franse soort biet, uitmuntende smaak..zoet. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
joke81 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 je moet niet echt iets opsturen, heb nu al veel meer zaadjes dan ik kan bolwerkenik breng mee wat ik heb, en we zien dan wel
appelvrouw Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lisa Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 @ Dennis 29: Heb je ook nog wat bosaardpeer voor mij? Mijn lijstje staat op pagina 16, misschien zit er wat tussen voor je. http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Jorieke123 Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 Lisa haar lijst staat op op de 1e pagina Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lisa Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Sorry, ik wist niet dat alles verplaatst was. Wel handig dan hoef je niet zo te bladeren om je eigen stukjes te vinden. http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Aanbevolen berichten