appelvrouw Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 ja kruiden als salie en munt en citroendingen houden t koolwitje en de koolvlieg weg... dat is een slim idee, want er moeten relatief veel kruiden tussen de kool dan, waardoor de kruiden in de moestuin later als de kool groter is in de schaduw komen...dus ipv kruiden tussen de kool, kool tussen de kruiden is een slim plan... t schiet me net te binnen had ik jou niet ergens palmkool beloofd? Ik heb ook nog russische bladkool en boerenkool variantjes over... Nee volgens mij koolrabi kardoen en rode spruiten..Maar ik zeg geen nee.kijk maar of je wat overhebt. Wat moet ik me voorstellen bij boerenkoolvariantjes? Ik heb rood boerenkoolzaad besteld(nog niet binnen) ook met het idee dat dat witte vliegje/motje daar niet op kickt..de enige kool die het bij mij aardig doet is nl de rode kool ( die krijg ik al van Marieke)Als het gekleurde kool is dan graag..alhoewel voor het experiment juist een groene kool goed is Thea dank je wel, als Margareth me al een palmkooltje geeft kan jij het misschien aan een ander geven We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 De framboos heet Rubus Idaeus. Ik zal eens kijken naar jullie topics. Good things come in small packages
Margareth Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 uhm ik heb een mengsel gekocht vorig jaar bij de nieuwe tuin maar zie m nu niet meer staan... het zijn dus diverse kleuren kool, (wo russian frills) sommigen hebben alleen een rode nerf, anderen zijn rood, of weer grijs... ik zal eens kijken of ik een paar zo rood mogelijke voor je heb... ik ga zometeen toch alles klaarzetten...
greetje11 Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Jet ik heb nog wel een bloemkoolplantje en misschien nog spitskool.Dat moet ik even nakijken. Roept u maar
appelvrouw Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Een bloemkool, een palmkool, wat boerenkooltjes en een spitskool..superleuk meiden! Kijken jullie even bij mijn zaden of jullie er nog wat bij zien zitten?..laatste kans vandaag, morgenvroeg vertrek ik We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje11 Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 @ Jet staat genoteerd. Bloemkool en evt spitskoolplantjes.
aardbeijim Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Even mijn post: Wie heeft nog tomatenplanten en dan vooral de wat kleine soorten(de tomaten zelf)want bijna helft van zaailingen hier niet opgekomen.En wie heeft nog pompoenplanten teveel idem als boven. En er waren 2 mensen die graag peperplanten van mij hadden kunnen die zich aub even melden ik weet niet meer wie dit was. En uhmm voor het vervoer met wie kan ik meerijden?Margareth/Jos?pm mij aub anders even. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Thessa Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Even mijn post: Wie heeft nog tomatenplanten en dan vooral de wat kleine soorten(de tomaten zelf)want bijna helft van zaailingen hier niet opgekomen.En wie heeft nog pompoenplanten teveel idem als boven. En er waren 2 mensen die graag peperplanten van mij hadden kunnen die zich aub even melden ik weet niet meer wie dit was. En uhmm voor het vervoer met wie kan ik meerijden?Margareth/Jos?pm mij aub anders even. ik heb wel tomaten planten over maar dat zijn roma's.....niet echt klein....maar mocht je er een willen laat maar weten kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Thessa Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 wie o wie heeft er een gewone komkommer over en evt een meloen ?het zaad komt niet op en beschimmeld steeds bij mij ik heb nog wel olijfkommer evt te ruilen en meer kijk maar even onder mijn ruillijstje op pagina 5 ..... kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 17 mei 2012 Auteur Geplaatst: 17 mei 2012 1 komkommer? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 1 komkommer?de planten dan he .... maar meer mag natuurlijk altijd kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Thessa Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 (aangepast) vervolg op de ruil lijst van pagina 5.....er is nog heel wat wat niet geruild is....wie wil er bv glazen flessen met dop en potten ??en ook een berg plastiek potjes en water tray's in voorraad ik neem in ieder geval mee een lekkere marsepein taart !!( ongeveer 25 pers )en wat te drinken iets voor de gast vrouw en heer; kaneel, citroensap, zonnebloemolie, zout **ik heb te ruilen;- 4 bramen stekjes tam; 1 voor appelvrouw & en 1 voor frank vlw & randje & thea- heel erg veel glazen potten en wat flessen !! echt wie wat wil...laat maar weten ; heleyne flessen- plastiek plant potten ; grote zijn voor kruidje ( birgit )- rode bessen stekken- maggie (lavas) stekjes- peterselie; kruidje- citroen mellise- pioenstekken; een flinke voor kruidje en een voor dennis en thea- vingerhoed plantjes ( wie had ik er een beloofd ???) - krulwilg stekken- paarden mest - te veel gezaaide plantjes....- olijfkomkommer kruidje & renate - veel tomatenplantjes roma kruidje & appelvrouw & aardbeienjim- overige zaden collectie.... te veel om te beschrijven- iets uit de huisgemaakte producten lijst ( te vinden onder Thessa's recepten - **voorlopig 2 perzik entje's ( moet nog bewijzen dat het gaat lukken hoor ) ; http://1 voor greetje helaas niet gelukt ** eigen wensen; - rozenbortel struikje/stek- vijgen stek al ingewilligd ( ; zijn de gulle ruilers )- stevia; jorieke- gele herfst framboos; greetje- winter tijm ; jorieke - annanas salie; jorieke- mos en schors ( platmos en bolmos ); geedee en simone- walnoot boom stek; appelvrouw ( jet )- tomatenboom; dennis 29 - anijs; heleyne - nog een framboos soortje en dubbel drager herfst ; kruidje( birgit )- scimmia ; kruidje- hulst; kruidje ( 2 stuks )- helleborus; thea- witte bes, kruisbes; dennis- rankspinazie, aardbeimunt, asperge, lavendelmunt, kaneelbasilicum, en kefirkorrels ; Jorieke- - komkommer ; jannine ( 1 )- kamille en goudsbloem ; jasmijn niet vergeten mee te nemen; * duindoorn , kastagnes enz & 1 bloem* flesje paardenbloemen stroop voor geedee.doosjes en tray's man en kids 19 mei 2012 aangepast door Gast kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
appelvrouw Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Thessa mijn buurmans tomatenplanten stonden vannacht buiten en zijn allemaal bevroren. Als je nog over hebt..en er niemand meer voor hebt dan graag voor hem een roma ( het is die buurman die mijn planten ook verzopen heeft..hij is niet slim..maar wel erg aardig ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Thessa Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Thessa mijn buurmans tomatenplanten stonden vannacht buiten en zijn allemaal bevroren. Als je nog over hebt..en er niemand meer voor hebt dan graag voor hem een roma ( het is die buurman die mijn planten ook verzopen heeft..hij is niet slim..maar wel erg aardig )wel meer dan 1 hoor ik neem ze mee kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
appelvrouw Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Namens Stephen de Engelse buurman zeer bedankt! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Thessa,wil je nog een komkommer, ik heb er 1 over het ras emelia,hij is nog niet bijzonder groot,maar doet het wel goed. Hij is bestand tegen onze weersinvloeden,staat er op of het waar is weet ik niet. Je kan die soort nalezen bij www. seeds pro.nl. Ik hoor het wel van je,voor zondag hoop ik
thea Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Tessa je staat op mijn lijstje voor de ruil =Pioen/helleborusMag ook braam/helleborus http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Thessa Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 ik neem de komkommer graag aan !! dank !! wat wil je terug ruilen ?en ik pas het aan op de lijst kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
aardbeijim Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Thessa voor mij zijn die roma tomaten goed hoor. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
jeanne-heijmans Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Nee hoor wil niets terug, omdat ik zo weinig ruimte heb, wil ik het kwijt. ik neem het mee, hopelijk komt het allemaal goed over. Maar hij is voor jou,
Thessa Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 ha ha ik heb nu al iets onrustigs.....zoiets ....dat ik er halverwege achter kom dat ik geen route/telefoonnummer of adres heb ....of de taart of de stekkies ben vergeten.....nachtmerrie's alles maar uitprinten en nalopen voor ik in de auto stap kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
geedee Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Ik dacht eerst zoiets van....gaat ze d'r man en kids óók ruilen??!! noteer ook even : mee terug nemen: man en kids
thea Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Tessa je staat op mijn lijstje voor de ruil =Pioen/helleborusMag ook braam/helleborusHeb je het gelezen Tessa??????? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Heylane Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Even mijn post: Wie heeft nog tomatenplanten en dan vooral de wat kleine soorten(de tomaten zelf)want bijna helft van zaailingen hier niet opgekomen.En wie heeft nog pompoenplanten teveel idem als boven. En er waren 2 mensen die graag peperplanten van mij hadden kunnen die zich aub even melden ik weet niet meer wie dit was. En uhmm voor het vervoer met wie kan ik meerijden?Margareth/Jos?pm mij aub anders even. Ikke was er eentje (Mme Jeannet), ik kan m ruilen voor een tomatenplantje (ik heb kleine olijftomaatjes of een kerstomaatje. De planten zijn nu nog klein, maar als ze een grotere pot krijgen gaan ze als een speer)
Aanbevolen berichten