Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Welke (ingemaakte, gedroogde, ver-jam-de, ingevroren) groenten en fruit eten jullie nu nog?

Ik o.a.: zuurkool, erwten uit de vriezer, mosterdkiemen(van zelfgeteelde mosterd), bonen in vele kleuren, maïs (uit een potje), en af en toe een speciaal toetje met frambozen uit de vriezer. En zodra de vorst weer uit de grond is, graven we steeds wat aardperen op.

Geplaatst:

Oei, nog heel veel voorraad. Uit mijn hoofd:

Vriezer: boontjes, broccoli, tomatenpuree, koolrabi, rodekool, paprika, diverse kruiden, frambozen/bramen/aardbeien als puree of heel

Pot: Komkommer en Augurk, eigengemaakte appelmoes, jam

Gedroogd: rode peper flakes, diverse kruiden

Overige voorraad: knoflook, uien, aardappelen, walnoten

Geplaatst:

wat heb je met de knoflook gedaan om die goed te bewaren, die kun je toch ook op olie zetten?

Wout

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Wout, ik heb de knoflook gewoon laten drogen in de open lucht en daarna zijn ze tot strengen gevlochten. Ze hangen bij ons in de garage redelijk koel.

Werkt prima, alleen als het warmer wordt is het uitkijken dat ze niet gaan uitlopen.

Geplaatst:

Stelletje stroomverspillers, ik heb de rode kool gewoon op een vorstvrije plek in het stro, de wortelen en bieten (voor het eerst in jaren) in vochtig zand Noem me maar ouderwets

Geplaatst:

Mijn witte kolen staan in de koude kas in een jute zak en tot nu toe houden ze zich prima. De buitenbladeren verharden en vormen een beschermende laag.

Ik moet er wel bijzeggen dat de kas grenst aan de serre en het er niet hard in vriest.

• 3 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...