Jorieke123 Geplaatst: 23 december 2010 Geplaatst: 23 december 2010 Welke (ingemaakte, gedroogde, ver-jam-de, ingevroren) groenten en fruit eten jullie nu nog? Ik o.a.: zuurkool, erwten uit de vriezer, mosterdkiemen(van zelfgeteelde mosterd), bonen in vele kleuren, maïs (uit een potje), en af en toe een speciaal toetje met frambozen uit de vriezer. En zodra de vorst weer uit de grond is, graven we steeds wat aardperen op. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorg Geplaatst: 23 december 2010 Geplaatst: 23 december 2010 Oei, nog heel veel voorraad. Uit mijn hoofd: Vriezer: boontjes, broccoli, tomatenpuree, koolrabi, rodekool, paprika, diverse kruiden, frambozen/bramen/aardbeien als puree of heelPot: Komkommer en Augurk, eigengemaakte appelmoes, jamGedroogd: rode peper flakes, diverse kruidenOverige voorraad: knoflook, uien, aardappelen, walnoten Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 december 2010 Auteur Geplaatst: 23 december 2010 Zie, was ik er nog wat vergeten.Knoflook, sjalotjes, augurken in pot (wel 3 potten) en wat courgette op dezelfde manier ingemaakt (nog niet geproeft) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
wouttie75 Geplaatst: 23 december 2010 Geplaatst: 23 december 2010 wat heb je met de knoflook gedaan om die goed te bewaren, die kun je toch ook op olie zetten? Wout Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Jorg Geplaatst: 23 december 2010 Geplaatst: 23 december 2010 Wout, ik heb de knoflook gewoon laten drogen in de open lucht en daarna zijn ze tot strengen gevlochten. Ze hangen bij ons in de garage redelijk koel. Werkt prima, alleen als het warmer wordt is het uitkijken dat ze niet gaan uitlopen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 december 2010 Auteur Geplaatst: 23 december 2010 Ik heb ze ook gedroogd en ze gevlochten. Ik hak wel eens in de zoveel tijd een boel teentjes fijn en zet ze in de olie in een klein (sambal) potje. Zodat je niet voor elke maaltijd een boel hoeft te pellen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
DVL Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 Uit de vriezer behalve aardappels en uien> doperwtjes, boterboontjes, tomanten, basilicum en rodekool. Quote
Erik Geplaatst: 28 december 2010 Geplaatst: 28 december 2010 Stelletje stroomverspillers, ik heb de rode kool gewoon op een vorstvrije plek in het stro, de wortelen en bieten (voor het eerst in jaren) in vochtig zand Noem me maar ouderwets Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Geplaatst: 28 december 2010 Ja dat ga ik ook doen komend jaar! De witte kolen gingen alleen schimmelen dus heb ik er zuurkool van gemaakt. Ik wil zo min mogelijk in de vriezer bewaren, en zoveel mogelijk drogen/inmaken/vorstvrij bewaren. Lekker ouderwets Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jos Geplaatst: 29 december 2010 Geplaatst: 29 december 2010 Mijn witte kolen staan in de koude kas in een jute zak en tot nu toe houden ze zich prima. De buitenbladeren verharden en vormen een beschermende laag.Ik moet er wel bijzeggen dat de kas grenst aan de serre en het er niet hard in vriest. Quote
marije124 Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 OPot: Komkommer en Augurk, eigengemaakte appelmoes, jam Wat kun je met komkommer in potten om ze te bewaren?Heb je een recept ofzo? Quote
Jorg Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Ik heb dit recept gebruikt: sperciebonen-zoet-zuur-t212.html Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.