Portugeesje Posted November 1, 2021 Share Posted November 1, 2021 Wanneer ik het groenafval ingraaf, kan dan meteen daarop gezaaid worden of heeft het tijd nodig om te composteren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted November 1, 2021 Share Posted November 1, 2021 Er kan direct op de grond worden gezaaid. Maar als je veel hout ingraaft, kan het zijn dat je stikstofgebrek krijgt in je planten. En als je alleen nat materiaal ingraaft kan het een rottende klont worden zonder zuurstof, waar de wortels omheen groeien, of alleen bovenop groeien de eerste maanden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johmir Posted December 1, 2021 Share Posted December 1, 2021 Groenafval zal toch enigzins gecomposteerd moeten zijn, anders komen er geen voedingsstoffen vrij. Ingraven en er direct op zaaien lijkt mij dus geen goede optie, maar ik heb er verder geen ervaring mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted December 1, 2021 Share Posted December 1, 2021 Ik weet dat dit wel gedaan wordt met bijv bonen of erwten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted December 5, 2021 Share Posted December 5, 2021 Half jaartje een composthoop? Compost draaivat en machine paar weken tot maandje, maar dan met 2 kamers zodat een actief is en anders vol rijpt. Die compost kunnen wij meteen gebruiken, met anderen compostsystemen moet het nog minimaal tot half jaar liggen voor gebruik. Om dat gedoe te besparen hebben wij voor jora gekozen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts