Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nicogreen - greenstar


powerlite

Aanbevolen berichten

Awel , heb hem eigenlijk ook nog niet gegeten. Ik heb wel een mail gestuurd naar greenstar om te weten waar ze de appel verkopen in belgie.

Ik verwacht van deze appel dat hij een beetje in de richting gaat van een granny smith. Maar echt zeker ben ik het ook niet.

Hij is wel veel beter te kweken in belgie/nederland dan de granny.

Als je hem schilt wordt hij niet bruin , hij wordt dan ook massaal gebruikt voor kant en klare fruitproducten. fruitsla , partjes , enz...

Ik weet hem staan bij 1 kweker , maar daar vang ik bot. geen boom maar ook geen appel.

Daarom gaat de zoektoch verder... Tips (eventueel via PM) zijn van harte welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels bij de fruitboer (eigen teler) van deze Greenstar de appelen gekocht.

Een groene appel, maar niet zo mooi brilliant glanzend groen gekleurd zoals z'n neefje de 'Granny Smith'

 

Smaaktest viel me behoorlijk tegen, hij is wel minder hard dan de Granny, dus ook senioren kunnen hem proberen mits alle tanden nog aanwezig.

 

Matig sappig, zonder enig uitgesproken smaak of aroma's, niet zuur, niet zoet. Beetje fletse smaak, voor de opsmuk als partjes misschien bruikbaar want zelfs na een paar uur blootstelling aan licht en lucht verkleurd hij niet bruin.

Appelen behoren eigenlijk elk hun eigen aparte specifieke herkenbare smaak te hebben, denk aan Cox, Jonagold, Elstar, Sterappel, Rubens je kunt deze geblinddoekt aan de smaak herkennen.

 

Greenstar heeft niks van dit alles, begrijp nu waarom deze appelen niet overal te verkrijgen zijn, wanneer ik m'n kleinkinderen deze appels zou laten proeven willen ze nooit geen appels meer eten , zonde toch !

 

dsc0237027551327777174.JPGdsc0236747161327777220.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei , das geen hoogvlieger dus. Ik had er veel meer van verwacht. Ik zal teveel naar de reclamespots geluisterd en gekeken hebben zeker?

 

Zo te zien was de appel in ieder geval wel mooi rijp , dus daar zal het niet aan gelegen hebben.

Of misschien moet hij onrijp gegeten worden zoals een granny ?

Maar dan nog zou hij beter van smaak moete zijn rijp als wat jij beschrijft.

Inderdaad misschien dé reden waarom hij bijna nergens verkocht wordt.

 

Bedankt voor de dégustatie , sorry dat ik je teleurstellende appelen doen kopen heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta altijd vooraan in de rij als er weer wat nieuws op fruitgebied op de markt komt, zo ook met Kanzi appel en met Sweet Sensation peer, het heeft mijn interesses.

ik heb ook verdere informatie ingewonnen bij de teler, de appel Greenstar is niet te gebruiken om een appeltaart of moes te maken, ik begrijp nu waarom. Van iets wat geen smaakt draagt, moet je ook niet proberen om er iets lekkers van te maken

Meestal is het zo, dat je appelen in je eigen tuin veel langer aan de boom kunt laten hangen dan telers dit doen, bij hen is meer het tegenovergestelde aan de orde, onrijp plukken, want.. voor greenstar moet de kleur echt groen zijn, wanneer hij gelig wordt, hangt hij té lang, en is alweer gauw térijp men vergeet gewoon dat heel veel appels maar ook pruimen etc. pas dan wanneer ze rijp worden extra smaak en aroma's krijgen,.....

 

Geen wonder dat er meer en meer liefhebbers van lekker fruit zelf op zoek gaan naar een eigen fruitboompje voor in de tuin, zongerijpt fruit rechtstreeks zo geplukt smaakt zoveel malen lekkerder, met groenten precies hetzelfde, je proeft gewoon de liefde die je er hebt ingestopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...