Jorieke123 Geplaatst: 28 maart 2024 Auteur Geplaatst: 28 maart 2024 Dankzij de gemeente ( ) hebben we wat mooie eikenstammen om shiitake op te telen. Dus we hebben weer veeeel gaatjes geboord en er deuvels in gemept. 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Zonta Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 Ik ben stiekem ontzettend jaloers nu @Jorieke123 Mag je maar vele paddestoelen oogsten van deze stapel! (mooi nat voorjaar voor inoculatie, hehe) 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 september 2024 Auteur Geplaatst: 12 september 2024 Ik heb 2 oudere stammen gedompeld en dit (en nog wat aan de andere kant van de stam) zit er aan te komen: 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 12 september 2024 Geplaatst: 12 september 2024 Mooi shiitakes! Hoe oud zijn de stammen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 12 september 2024 Auteur Geplaatst: 12 september 2024 Uit 2021 meen ik. Of 2020? Ik kijk straks even op de stam want daar hebben we een label op gemaakt. Edit: ja 2021. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gitta Geplaatst: 12 september 2024 Geplaatst: 12 september 2024 Het duurt dus wel even voor er paddestoelen op groeien bij sommige soorten? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 september 2024 Auteur Geplaatst: 12 september 2024 Sommige paddenstoelen op sommige soorten hout zijn heel snel, zoals het fluweelpootje. Anderen doen er langer over, zoals shiitake op eik. Mijn stammen hebben al wel eerder wat oogst gegeven al hoor. Nu is het wel uitbundig te noemen. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 16 september 2024 Auteur Geplaatst: 16 september 2024 Shiitake op brood zo! De stammen die we dit voorjaar hebben ge-deuvelt slaan al wat wittig uit 6 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
woldistel Geplaatst: 16 september 2024 Geplaatst: 16 september 2024 Ziet er echt super uit! Eet smakelijk 🍄🟫 1 Quote
woldistel Geplaatst: 16 september 2024 Geplaatst: 16 september 2024 Hee, op mijn tablet was het een bruine paddenstoel en geen vliegenzwam met een bruin blokje. Deze niet eten hoor 😁 Quote
appelvrouw Geplaatst: 17 september 2024 Geplaatst: 17 september 2024 Ze zien er heerlijk uit! In de pasta ook heel erg lekker, vooral als je dan ook nog echte paddestoelenbouillon hebt..van de Italiaanse winkel bijvoorbeeld. Lekker genieten jongens😋 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
MH95 Geplaatst: 22 september 2024 Geplaatst: 22 september 2024 Hier gaan de shii-take goed. En ze zijn heerlijk. De meeste afgelopen maandag gedompeld. Iemand ervaring met pruikzwam, nameko en bundelzwam. Wanneer kan ik die verwachten? 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 september 2024 Auteur Geplaatst: 25 september 2024 Zo, je hebt aardig wat stammen liggen! Mooi Ik heb alleen een beetje ervaring met oesterzwam en fluweelpootje, en ik heb ook populierenleemhoed geprobeerd maar dat deed niets. Ik wil dat fluweelpootje nog wel eens proberen, maar dan in de juiste tijd omdat het ding erg snel de stam 'op eet' en snel oogst geeft en dat was het dan ook. Daar pakte ik een vorige keer maar een klein deel van mee. Kan beter. De andere soorten ga ik denk ik niet snel weer proberen, als de shiitake een beetje lukken en ik ook hier kan oogsten: 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Vrolijk Geplaatst: 30 september 2024 Geplaatst: 30 september 2024 Jij doet dus waar ik al meer dan 4 jaar over droom! 1 Quote Profiel | Trello < Uitwerking van alle projecten
Jorieke123 Geplaatst: 6 november 2024 Auteur Geplaatst: 6 november 2024 19 oktober hebben we de stammen nog een laatste keer (voor dit jaar) gedompeld. En daar plukken we nu nog wat shiitakes van. Ook het stammetje wat ik van @jootje kreeg, maakt een paar zwammen. Ze groeien niet echt snel, met dit frisse weer. Maar toch! Nu wachten tot half mei, dan mogen we weer gaan dompelen. 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 6 november 2024 Geplaatst: 6 november 2024 Je kunt ook in Februari de natte en koude stammen, of bijvoorbeeld eentje, in je kas leggen. Daar hadden wij wel eens heel vroeg shii-takes van. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 7 november 2024 Auteur Geplaatst: 7 november 2024 Oeh Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 17 februari Auteur Geplaatst: 17 februari Nu er warmte aan komt, wil ik de stammen in de kas leggen. Ze zijn nu wel koud, maar ik vraag me af hoe nat ze zijn...? Niet dompel-nat zeg maar. Zou dat erg zijn? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 17 februari Geplaatst: 17 februari Sowieso niet erg denk ik. Maar je zou er is een of twee kunnen begieteren en dieven de kas leggen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
anneliesdevr Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari Ik denk dat het niet meteen een probleem is als ze nog wat vochtig zijn, zolang ze maar niet kletsnat zijn. Als er nog flink wat vocht in zit, kan dat in de warmte gaan condenseren en voor schimmel zorgen. Misschien kun je ze even optillen en kijken of ze zwaar aanvoelen? Of er een paar dagen op een luchtige plek laten liggen om te drogen voordat ze de kas in gaan? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 februari Auteur Geplaatst: 26 februari Ha nee Annelies, ik bedoelde juist dat ze misschien niet nat genoeg zijn. Ik heb ze nu een kleine week in de kas staan, er gebeurt nog niets. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 23 maart Auteur Geplaatst: 23 maart De stammen deden niets, dus heb ik ze toch maar gedompeld en weer terug gezet in de kas. En ja hoor: 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.