Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 9 maanden later ...
  • 5 maanden later ...
Geplaatst:

Ze zien er heerlijk uit! In de pasta ook heel erg lekker, vooral als je dan ook nog echte paddestoelenbouillon hebt..van de Italiaanse winkel bijvoorbeeld. Lekker genieten jongens😋

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier gaan de shii-take goed. En ze zijn heerlijk. De meeste afgelopen maandag gedompeld.

Iemand ervaring met pruikzwam, nameko en bundelzwam. Wanneer kan ik die verwachten?

IMG_4193.jpeg

IMG_4194.jpeg

IMG_4196.jpeg

• Like 1
Geplaatst:

Zo, je hebt aardig wat stammen liggen! Mooi :) 

Ik heb alleen een beetje ervaring met oesterzwam en fluweelpootje, en ik heb ook populierenleemhoed geprobeerd maar dat deed niets. Ik wil dat fluweelpootje nog wel eens proberen, maar dan in de juiste tijd omdat het ding erg snel de stam 'op eet' en snel oogst geeft en dat was het dan ook. Daar pakte ik een vorige keer maar een klein deel van mee. Kan beter. De andere soorten ga ik denk ik niet snel weer proberen, als de shiitake een beetje lukken en ik ook hier kan oogsten:

• Like 1
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Je kunt ook in Februari de natte en koude stammen, of bijvoorbeeld eentje, in je kas leggen. Daar hadden wij wel eens heel vroeg shii-takes van.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 3 maanden later ...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik denk dat het niet meteen een probleem is als ze nog wat vochtig zijn, zolang ze maar niet kletsnat zijn. Als er nog flink wat vocht in zit, kan dat in de warmte gaan condenseren en voor schimmel zorgen. Misschien kun je ze even optillen en kijken of ze zwaar aanvoelen? Of er een paar dagen op een luchtige plek laten liggen om te drogen voordat ze de kas in gaan?

• 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...