Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2022

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Het weer in september 2022.

De neerslagkaart:

2022_09_Neerslagkaart.png

Oneerlijk verdeeld. Ik kreeg maar liefst 264 mm (eigen meting).

Zon (op mijn locatie). Meer dan gemiddeld. 315 kWh opbrengst van mijn zonnepanelen (totaal 13 panelen, 3575 Wp). Van die 315 kWh is 93 kWh in mijn spaarpot gegaan.

Mijn totale spaarpot (vanaf maart '22) lijkt weer ruim voldoende gevuld om alweer nul (of minder) op de meter te krijgen. Dat is inclusief het verbruik van mijn hybride warmtepomp.

Geplaatst:
Op 22-9-2022 om 22:54, appelvrouw zei:

De droogte is helaas erg aanwezig

Schreef ik 22/10. Sindsdien 55 liter water m/2 gevallen en het regent nog even door. Wat zal het heerlijk buiten zijn aankomende dagen als het mooi weer wordt. Gras groeit, en de najaarssla, bietjes, de yakon nog even hoop ik. Onkruid ook trouwens😅

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Echt ... Z....knat hier..😒

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hier is t wel nat met af en toe een extra plensbui..

Geplaatst:

Heel nat hier, heel de dag al miezer met flinke buien tussendoor. Tevens is het heel de dag al grauw uitzicht uit het raam. Donker!

Niks aan om naar buiten te gaan en aangezien de twee vriezers in huis vol zitten. Vandaag voor het eerst, poging pepers/paprika's in te maken in zuur.

Geplaatst:

Goed idee! Moeten wij ook doen. Het is hier gewoon warm, boven de twintig vandaag. We hebben de dubbele deuren open, muskietendeur dicht, er vliegt ook nog vanalles rond. Vooral veel lieve heersbeestjes, ongelooflijk wat een explosie van die beesten dit jaar.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wij kregen een uur geleden de volle laag, heerlijk om te zien wat er allemaal valt, die droogte was echt niet goed. 

Jorieke, volgens mij krijg je nu nog een blobje hoor, mijn app toont een veelbelovende rode vlek. 

Screenshot_20221017-120320_Buienradar.thumb.jpg.630528f4078d26c4fbfd7e9558f10b48.jpg

Geplaatst:

Hier gisteren uiteindelijk 17 mm regen. Ik ben er blij mee! 

Geplaatst:

Ik geloof dat de buienrader een beetje in de war is...

h.png

De komende week ziet er aardig uit, 20° wordt gehaald.

Maar dan? Hoe komen ze hierbij? Volgende week donderdag naar vrijdag van 18 naar 35 graden?

Geplaatst:

Ik heb de blog vanmorgen om 5 uur gelezen en toen kon ik weer slapen. :D

Wilde de link hier nu gaan plakken maar je was me voor.

Geplaatst:

Poe hee, vandaag onverwacht weer lichte storm, windkracht 5.
Heb allemaal kweekkasjes van Action buiten staan met stekken, en zag toevallig een deksel er half af waaien. Daar dus allemaal wat zwaarder spul (bloempotten ed) opgezet.

Geplaatst:

Het is een flinke woei, hier waaide ook al iets weg. Een plastic kap lag een stuk verderop. Even wat bakstenen om de boel te verankeren. 

Geplaatst:

En alweer stormachtige wind.
Dit maal was ik wat te laat, al 1 kap weggewaaid en eentje half.
Ondanks windkracht 6 vandaag en 5 morgen, wil ik toch naar de tuin. Nog genoeg te doen, en donderdag en vrijdag veel regen verwacht. Nu is het nog rustig met werk, dat kan ik beter op een regendag doen.

Geplaatst:
  • Auteur

Het weer in oktober 2022.

De neerslagkaart:

2022_10_Neerslagkaart.png

Oktober 2022, hier: 31 mm. In september 2022 kreeg ik maar liefst 264 mm

(https://www.moestuinforum.nl/topic/35859-het-weer-in-2022/page/21/?tab=comments#comment-463594)

Veel zon deze oktober: 30% méér zon dan gemiddeld over de drie eerdere oktobermaanden.

(berekend o.b.v. de maandproductie van mijn zonnepanelen)

De gemiddelde dagtemperatuur hier was deze oktober 1,8 graden hoger dan het gemiddelde over de drie eerdere oktobermaanden.

Geplaatst:

Ik weet dat ik in herhaling val hoor :) Maar het is hier echt droog. Geen druppel water in onze vijver, elke dag mooi weer om aan ons ossenhok te bouwen. Het gras is 's ochtends nat, maar de grond is erg droog. Eind vd week en dit weekend zou het regenen, er stonden meerdere tientallen millimeters. Maar we kregen er (donderdag?) 4 en dat was het. Vanmiddag/vanavond misschien wat miezer en morgen beloven ze nog iets maar daarna weer droog. :|

Geplaatst:

Was het hier maar droog. Ik wil de zoete aardappels uit de kuipen oogsten, maar het blijft maar regenachtig hier. En weer harde wind..
Morgen 'slechts' 1,3mm dus dan wordt het morgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.