Geplaatst: 25 september 20223 j Ruilen? Vandaag heb ik geen tijd om naar de tuin te gaan, en de 4 dagen daarna is het er geen weer voor. Vrijdag valt pas een heel stuk minder regen (3mm).. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 25 september 20223 j Graag!! Edit: het werkt! Er is al 4 mm bij gekomen! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 25 september 20223 j Kunnen we vandaag nog ruilen? Als we vanmiddag naar de kermis gaan, komt er net een best wel grote bui over... En de dagen erna is het ook weer opwaarts bijgesteld. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 25 september 20223 j Echt wel, we gaan wel wat binnenklussen verzinnen! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 25 september 20223 j Tuinrenovatie wordt deze week wel een dingetje... wordt heel veel regen voorspeld 😒
Geplaatst: 25 september 20223 j Het wordt echt een natte boel en ik had dus vandaag thuis moeten blijven en wassen draaien en buiten ophangen. Mooi niet, ik genoot van de droge en zonnige dag in een prachtige beeldentuin bij een museum. Nu weer helemaal opgeladen thuis, die was droogt deze week binnen wel. (even off-topic, die landgoederen en kastelen met tuinen zijn zo tof, ik geniet dubbel want behalve kunst zijn die plantjes en tuindingen ook zo leuk!)
Geplaatst: 25 september 20223 j Thanks @Jorieke123 je hebt me vandaag geholpen, geen regen tijdens de kermis in Gouda.Maar misschien heeft het toch wel averechts gewerkt, morgen en overmorgen verwachten ze nu tegen de 20mm per dag![emoji43][emoji94] Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 26 september 20223 j Mooi dat we konden helpen Ik weet alleen niet waar de regen is gebleven want hier bleef het ook droog facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 27 september 20223 j Auteur De afgelopen 24 uur heb ik er 34,8 mm bij gekregen: Totaal september tot nu: 216,8 mm. Daar gaat nog wel wat bij komen ... Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 27 september 20223 j Ik gok dat wij zo'n 10 mm kregen. Het heeft iig de hele dag gemiezert. Met af en toe wat droge momenten, waarin ik de beesten even kon voeren. We kunnen nog veel meer hebben, kom maar doorrrrr. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 27 september 20223 j In zo’n klein landje zulke verschillen… om 8:30 u begon het met hozen en het hoost nog steeds. De regenmeter was vol, dus meer dan 40 mm gevallen.
Geplaatst: 27 september 20223 j Haha ja hier de hele ochtend droog en zelfs af en toe zonnig. Nu iets miezer... maar bijna alles lost op zodra het hier komt. We zitten voor vandaag op 0,6 facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 27 september 20223 j We weten in ieder geval waar we in NL moeten gaan wonen als we behoefte hebben aan droger weer…
Geplaatst: 27 september 20223 j Het is een grote modderpoel hier, heel de nacht en ochtend stevige buien. Nu net even droog. jammer voor de tuinklus, is nu niet te doen
Geplaatst: 27 september 20223 j Op de snelweg was het vandaag niet heel fijn, maar ik ben blij met de aanvulling van hetgeen we de afgelopen maanden gemist hebben. 🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️
Geplaatst: 27 september 20223 j Het was hier zo goed als droog vandaag. Op zich fijn voor Joep die iets verderop een hek aan het plaatsen was. Hij had zijn regenkleding mee maar heeft het niet nodig gehad. We kregen maar liefst een hele millimeter Nou mdubbelm, als je een tuintje bij dat huis wilt hebben dan kan ik het niet aanraden Maar als vakantieoord is het hier erg geschikt. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 september 20223 j Maandag, gisteren en vannacht heeft het 50mm geregend, vandaag blijft het wisselvallig met af en toe een bui.Morgen gelukkig iets droger met 5mm verwachting, vrijdag ga ik met de fiets dan de pompoenen plukken met 4mm regen maar wel stormachtig windkracht 5.Zaterdag is het pompoen festival met de pompoen wedstrijd, waar vermoedelijk alleen de kanshebbers naar toe gaan, ook windkracht 5 en 16,5mm regen verwachting. Ook met de fiets want er is weinig parkeergelegenheid...[emoji43][emoji94] Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 28 september 20223 j Auteur En het gaat (ging) maar door. Gisteren weer ca, 40 mm erbij. Maand september, tot nu: 256 mm. Dat is ruim 3x zoveel als er gemiddeld in september valt. De late aardappelen (Agria en zo, commerciële boerenteelt) zitten hier nog in de grond. Voor mij valt er voorlopig niks te rapen. Wel prettig is dat ik (nog) geen enkele wateroverlast heb. Soms waterplasjes op tegels, maar dat is na een paar uurtjes weer verdwenen. Tot de volgende bui ... Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 28 september 20223 j De weervoorspellers zijn allemaal dronken. ‘Geen neerslag verwacht’. Maar toch net in een uurtje tijd enorme regen- en hagelbuien op mn koppie hier in Amsterdam.
Geplaatst: 28 september 20223 j @mdubbelmdie bui was raar he?! Zorgde op het college voor veel overlast in ieder geval
Geplaatst: 28 september 20223 j Ja, duurde lang ook! Later lagen er nog steeds hopen ijs. Wel grappig beeld, met deze Google poster over de lente… (er staat: de lente begint vroeg)
Geplaatst: 29 september 20223 j Die bui was heel hevig. Op de weg moest je door een laag of 10 cm van ijs glibberen. Heel gevaarlijk…
Geplaatst: 29 september 20223 j Hier koud vannacht! Bij het opendoen van de gordijnen, zag ik een laagje ijs op het platte dak van de buuv…..
Geplaatst: 29 september 20223 j Het is hier heel nat. In de lente en zomer kurkdroog en nu dus zeiknat. Iets meer spreiding was fijner geweest, maar ja, ik kan niet alles hebben.
Geplaatst: 1 oktober 20223 j Wij kregen weer wat regen, zo'n 11 mm. Dat telt niet meer mee voor september, dat maakt dan +/- 70 mm voor de afgelopen maand. Dat is precies gemiddeld, zegt het KNMI. Dik 250 mm in een maand hoeft voor ons nou ook weer niet hoor, maar we hebben nog heel wat in te halen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.