Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Kruidenmixen.

Featured Replies

Geplaatst:

Lekker heel de middag bezig geweest met het maken van kruidenmixen voor verschillende groenten. 
Met behulp van dit erg leuke boek. Ik heb ook nog een boek met allerlei andere kruidenmixen voor vlees en ndere gerechten. 
ik word er blij van! 
2BFCD28F-8B1D-43CC-9AED-EEA57E488C79.thumb.jpeg.7062aa8044fb0de98a70633e26e2c442.jpeg

51C5A36E-4A06-4376-A2BB-9C10085BC9FF.thumb.jpeg.57a45dc9e971cebecaf7152a375bba69.jpeg3979E3F0-0383-47FB-9F11-0EFB82F6AF5A.thumb.jpeg.a4d6c6f86ded44c01a317f3d7f11c7b2.jpeg

Geplaatst:

Leuk zeg! Ook wel iets voor mij. Mooie potjes! En waar heb je al die kruidjes besteld?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ha, dat ziet er bekend uit! De boeken van Michel Hanssen worden al een tijdje veel gebruikt hier in huis. Soms de recepten, maar meestal een van de geweldig goede mixjes. Ik heb nu een lade met kruiden/specerijen en een lade met mixen. Mooie potjes doe ik niet meer aan. Jampotten, het liefst van Bonne Maman, die zijn lekker groot en sluiten goed. 

Geplaatst:
  • Auteur

Hahaha, dat snap ik wel..dat je niet meer aan leuke potjes doet..maar deze vond ik zoooo  leuk, en ze waren ook nog es debiel goedkoop!

Maar  ga nog meer mixjes maken, en de leuke potjes zijn op….dit zijn de mixjes voor de groente..

Geplaatst:

Voor kruiden gebruik ik vierkante kruidenblikjes/theeblikjes van de kruidenbaron. Dat sorteert zo lekker in de la.
Een lade met kruiden/specerijen en een lade met mixen is heel herkenbaar @Arja

Geplaatst:

Haha dat kan hoor, Jorieke :)

20220120_130408.thumb.jpg.e2ec3351f6cbf53dd098f35b42d27469.jpg

Rechts: alle kruidenpotjes.

20220120_130708.thumb.jpg.dea43f763b5147fab118aee13510e158.jpg

Links: mixjes en zakken voorraad. 

Geplaatst:
2 hours ago, jootje said:

ze waren ook nog es debiel goedkoop!

Hoe groot zijn ze, sluiten ze goed, hoe duur en waar te koop? 

Geplaatst:

1044085566_2022-01-2014_19.26-klein.jpg.6a37642e4a9bab441bb957ecebe5a0cb.jpg

1409902673_2022-01-2014_32.54-klein.jpg.a1e1e28f9b1b26b0aca76cfe9da28305.jpg

Foto's zijn minder scherp dan ik dacht.
Mijn lades zijn wat kleiner ;) Voorraad ligt in de trapkast want dat past er niet meer bij.  Daar staan ook nog een paar kruidenmixen, die had ik daar neergezet om te zien wat we nu echt gebruiken. 
Nog lang niet alle kruidenpotjes vervangen maar dat komt vanzelf.

aangepast door loes

Geplaatst:

@ArjaIk zie bij jou een zak knoflookpoeder liggen. Bij mij werd dat 1 grote harde klont ondanks goed afgesloten, uienpoeder ook. Doe jij iets speciaals om dat te voorkomen of zou het aan het merk hebben gelegen? 

Geplaatst:

Ik zorg er altijd voor dat ik met een theelepel de specerijen in de pan schep, zodat er geen damp opstijgt uit de pan in de pot/zak. Daarnaast beperkt dit het risico op OOPS uitschieten. 

Ik zie dat jij scheidingswandjes tussen de rijen potten hebt. Zoiets moet ik ook eens verzinnen, want mijn potjes gaan aan de wandel en dan kan ik niks meer vinden. 

aangepast door Arja

Geplaatst:

Nou dan blijf ik ook niet achter:

Ondiepe bestekla met de kleinere potjes die ik vaak gebruik. Daar zitten ook al wel wat mixjes bij zoals pumpkin spice, een mix voor kip, speculaaskruiden. 

IMG_5143.JPG

Een diepere lade met de wat grotere hoeveelheden, dingen die ik minder vaak gebruik, wat zout (nitriet) en zoutmix voor spek. Daar in het midden staat weinig want daar had ik tot voor kort de kiempotten met taugé staan. Maar het is er toch net iets te koud dus die zijn verhuisd naar een andere kast. 

IMG_5144.JPG

Geplaatst:
3 uren geleden, Arja zei:

Ik zorg er altijd voor dat ik met een theelepel de specerijen in de pan schep, zodat er geen damp opstijgt uit de pan in de pot/zak. Daarnaast beperkt dit het risico op OOPS uitschieten. 

Ik zie dat jij scheidingswandjes tussen de rijen potten hebt. Zoiets moet ik ook eens verzinnen, want mijn potjes gaan aan de wandel en dan kan ik niks meer vinden. 

Het was bij mij de voorraadzak die een klont is geworden terwijl het nog goed had moeten zijn.
Bij de kruidenpotjes schep ik met maatlepels, daarom vind ik de blikjes ook zo fijn want daar kan je fatsoenlijk uit scheppen in tegenstelling tot de supermarktpotjes. 

De scheidingswandjes zijn ladeverdelers. Die hadden er eigenlijk ook dwars tussen de potjes door gemoeten voor wat meer stabiliteit maar daarvoor bleken de gleuven zaten niet op de juiste afstand dus dat werkte niet. 

aangepast door loes

Geplaatst:
  • Auteur

Aahh…mooi al die grote lades. Dat mis ik in mijn keuken. Heb een rijtje kleine laatjes..verder een klein kastje aan de muur en een kastje en los op het aanrecht! En dan ergens nog voorraadzakjes….die ik vaak bestel bij : budgetkruiden.nl
Nee, geen aandelen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.