Arja Geplaatst: 22 februari 2022 Geplaatst: 22 februari 2022 (aangepast) AANBOD * Yoghurtmaker, inclusief potjes. Te ruil / doe een voorstel / ik hoef er niet veel voor te hebben. Een of twee jaar geleden bij Lidl gekocht voor 15 euro. Ik vind hem heel praktisch, maar de potjes zijn voor mij te klein. Als ik nu yoghurt maak, doe ik dat in de oven in literpotten. Onderstaande zaken zijn te geef: * Zaden gekregen van pepers die voor mij veel te heet zijn: * Ik heb wat knolletjes over van de Amorphophallus. Voor mij is het een kamerplant, sommige mensen zetten hem ook buiten (sowieso als hij bloeit, dat riekt nogal) en de kas vindt hij ook fijn. In het najaar sterft hij af, knolletjes bewaren en in het voorjaar weer poten. Of uitdelen, als je er te veel hebt. * Ik heb een flinke lavas plant over. Hebben? * Voor de liefhebber kan ik waarschijnlijk wel wat oerpreitjes opgraven. * Een stuk of tien van deze potjes: VRAAG * Jampotten van Bonne Maman. Ik bewaar er mijn kruiden in, en ik gebruik ze om jam in te maken. VERDER NEEM IK MEE * Een versgebakken bananencake * Een versgebakken appel-rabarbertaart * Frisdrank * Suiker en brood voor Jorieke * Boventallige zaailingen en zaden * Zaailingen helleborus voor Nasuada en Ciska * Zaailingen van snackpaprika's en tomaat Venus voor Goldfish * Look zonder look en grote kaardenbol voor Ciska * Passeerzeef voor Appelvrouw * Voorgezaaide doperwten voor Appelvrouw * 3x geleisuiker voor Appelvrouw * Paprikaplantjes div voor Oudholland * Zaden koolsoorten voor Claudy (even kijken wat ik überhaupt heb) EN IK KRIJG * 6 knolselderijtjes van Henkg * Kruiden stekjes van Nasuada * Stekjes penstemon en salvia van Ciska * Oca van Goldfish * Handje pronkbonen van Jorieke * Laurier stekje van Henkg * Eeuwig moes van Nasuada * Bramengelei van Appelvrouw * Brave Hendrik van Jorieke * Mierikswortel van Appelvrouw * Bonne Maman potten van Oudholland * Pastinaak zaad van Claudy 20 april 2022 aangepast door Arja Dit lijstje is uiteraard een work in progress. Quote
Ciska Geplaatst: 23 februari 2022 Geplaatst: 23 februari 2022 wil graag weten hoe jij die yogurt maakt in de oven in liter potten. De potjes van die yogurtmaker zijn voor ons zeker te klein namelijk. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 februari 2022 Geplaatst: 23 februari 2022 Ik giet de warme melk met yoghurt cultuur in literpotten en zet die dan ingepakt een tijd weg. Ik gebruik een ecostoof, maar ook wel eens een koelbox bijv. Gewoon een uur of 5 niet naar omkijken en daarna nog even op het aanrecht ofzo voordat ik ze in de koelkast zet. Gisteren weer 6 liter gemaakt Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 23 februari 2022 Auteur Geplaatst: 23 februari 2022 Net zoiets als Jorieke, alleen zet ik ze in de oven die, eenmaal warm, zo langzaam afkoelt dat het urenlang een warm huisje is van een graad of 40. Inpakken is misschien net zo makkelijk, bedenk ik nu. Quote
Ciska Geplaatst: 23 februari 2022 Geplaatst: 23 februari 2022 Ah, ik zal mij eens gaan inlezen. Er is namelijk een melktap in de buurt. Thanx. Verder geen wensen Arja? Quote
Nasuada Geplaatst: 23 februari 2022 Geplaatst: 23 februari 2022 Zoals Jorieke aangeeft maar dan doe ik het in een thermos in de hooimadam. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Arja Geplaatst: 23 februari 2022 Auteur Geplaatst: 23 februari 2022 5 hours ago, Ciska said: Verder geen wensen Arja? Nog niet Quote
Arja Geplaatst: 23 februari 2022 Auteur Geplaatst: 23 februari 2022 (aangepast) Ik zie elders dat @Nasuada en @Ciska graag helleborus zaailingen willen? Ik verwacht bij mij wel wat puppies naast de volwassen planten aan te treffen. Vorig jaar waren het er enorm veel, die zijn allemaal naar het plantenasiel gegaan. Ik zal ze dit jaar ook redden van de schoffel, en in potjes zetten en meenemen. Ik heb meerdere kleuren. 23 februari 2022 aangepast door Arja 1 Quote
Nasuada Geplaatst: 24 februari 2022 Geplaatst: 24 februari 2022 Super leuk ..thnx. kijk ook even op mijn ruillijst of er iets tussen zit. 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Arja Geplaatst: 24 februari 2022 Auteur Geplaatst: 24 februari 2022 @Nasuada, ik zou wel graag wat van je kruiden willen voor in mijn kruidentuin. - thijm - salie - rozemarijn - basilicum Quote
Nasuada Geplaatst: 24 februari 2022 Geplaatst: 24 februari 2022 Helemaal goed, hopelijk komt alles op. 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Arja Geplaatst: 21 maart 2022 Auteur Geplaatst: 21 maart 2022 Up, want er staan wat nieuwe dingen bij. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 maart 2022 Geplaatst: 22 maart 2022 Ik heb wel wat pronkbonen voor je? Ze bloeien lichtroze en de boontjes worden zwart met een soort van bordeauxrode vlekken. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 22 maart 2022 Geplaatst: 22 maart 2022 Ik heb wel een laurier stek(je) voor je. Ca. 15 cm, was najaar 2021 al prima geworteld. (Ik zie nu nog geen nieuwe groei, heeft buiten, wel zeer beschut gestaan, en het heeft hier niet of nauwelijks gevroren.) 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
henkg Geplaatst: 22 maart 2022 Geplaatst: 22 maart 2022 Laurier is genoteerd in mijn lijstje 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 29 maart 2022 Geplaatst: 29 maart 2022 Ik voel wel voor de passe vite! Ik heb er wel een maar die heeft maar een roostertje en is onhandig plaatsen op de pan. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 29 maart 2022 Geplaatst: 29 maart 2022 Graag! Ik weet nog niet wat ik je terug kan geven. Misschien is het mooie wilde bloemen boek dat ik aanbied iets voor jou? Er komen nog meer boeken op mijn lijst. Ik zal morgen ook even kijken of ik bonne maman potjes heb toevallig. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 31 maart 2022 Geplaatst: 31 maart 2022 De Oca is rond. Is een rode variant, knollen zijn al opgepot. 1 Quote
Arja Geplaatst: 7 april 2022 Auteur Geplaatst: 7 april 2022 (aangepast) @appelvrouw Bij de boeken zie ik voorlopig niks interessants. Potjes, als je hebt, graag. @Goldfish Vergeten te vragen, is dit een eetbare oca? Anders sowieso leuk hoor. 7 april 2022 aangepast door Arja 1 Quote
Goldfish Geplaatst: 7 april 2022 Geplaatst: 7 april 2022 Zover ik weet wel. Met de rode variant bedoel ik overigens de schil, niet de bladeren (die ook eetbaar zijn). 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 april 2022 Geplaatst: 8 april 2022 Van de bramen ( en enkele frambozen) uit de vriezer maak ik van de week bramengelei, ( fruit:suiker 2:1) is een potje daarvan een ruil waar je je in kunt vinden? 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.