Berliner Posted March 5, 2022 Share Posted March 5, 2022 Hallo allemaal, heb van alles al geprobeerd maar tot nu toe geen succes; heb op marktplaats een tuinkasje gekocht van 250x192x195 cm van het merk Arkoo. Gezocht bij fabrikant/leveranciers/dealers maar tot nu toe geen succes. Kan iemand mij op weg helpen? Alvast bedankt. Hierbij enkele foto's voordat die werd afgebroken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted March 5, 2022 Share Posted March 5, 2022 (edited) https://www.buiten-goed.com/assortiment/tuinkassen/arkoo-kassen/ Quote Overname Arkoo tuinkassen door Buiten-Goed In 2009 nam Buiten-Goed het merk Arkoo over. Zo ging deze kwalitatieve leverancier van tuinkassen niet verloren. Met de overname van Arkoo werd Buiten-Goed in 2009 de nieuwe en exclusieve leverancier van Arkoo tuinkassen. Buiten-Goed is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste kwalitatieve leverancier van tuinkassen, priëlen en oranjerieën in Nederland. Edited March 5, 2022 by loes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelru Posted March 6, 2022 Share Posted March 6, 2022 Volgens mij zijn die Arkoo kassen hetzelfde als de acd kassen van buiten-goed. En anders lijken ze er verdacht veel op. Buitengoed heeft een aantal video's op hun website, zodat je een idee krijgt hoe e.e.a. in elkaar steekt. https://www.buiten-goed.com/product/acd-hobbykas-intro-grow-lily-afmeting-193-x-319-cm/ Zelf heb ik zo'n kas 20 jaar geleden tweedehands gekocht en vrij probleemloos in elkaar gezet (zonder handleiding). Was goed te doen, in mijn herinnering. Het is ook geen Airbus A380 die je blind in elkaar moet zetten ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berliner Posted March 7, 2022 Author Share Posted March 7, 2022 Dank je wel voor deze reactie Marcel. Heb telefonisch en per mail contact gehad met ze maar kunnen mij niet verder helpen. Had ze ook deze foto's al gestuurd. We gaan het maar zelf proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oudholland Posted March 7, 2022 Share Posted March 7, 2022 Ik heb ook een kas gehad die sprekend op de jouwe lijkt. Ook tweedehands overgenomen van iemand. Wel ter plekke zelf afgebroken en dus kunnen opschrijven/fotograferen hoe alles moest zitten. De kas op jouw foto's is een kas die 99% te vergelijken is met de Royal Well serie Popular. Als je googled op "tuinkas Popular handleiding" kom je op verschillende sites handleidingen tegen, maar ook op bijvoorbeeld Yutube zijn filmpjes te vinden hoe deze in elkaar te zetten. Ik had de Popular 86, via Google is daar veel over te vinden. Die 86 is de maat, misschien is de jouwe een ander subtype (exact hetzelfde maar dan een andere afmeting). De handleiding van Royal Well is hier te vinden: https://producten.royalwellkassen.nl/image/catalog/handleidingen/Tuinkassen/Montagehandleiding Popular.pdf Maar het wijst zich eigenlijk vanzelf. Ik begrijp dat de kas al is gedemonteerd door de verkoper en dat je daar zelf niet bij bent geweest? Dan eerst de onderdelen sorteren (soort/lengte profiel bij elkaar) en kijken hoe de bevestigingsgaten eventueel zitten. Waarschijnlijk ga je er aan de hand van de foto's al uitkomen. Als deze nog moet worden afgebroken, dan goed foto's maken en eventueel markeren wat waar moet zitten. Wat wel heel belangrijk is: het bodemprofiel / de fundering moet goed waterpas staan, of in zijn geheel licht naar 1 kant (voor of achter) als je aan een van beide zijdes een regenton wilt kunnen zetten. Maar in ieder geval in een plat vlak en niet getordeerd. En op de hoeken stevig genoege paaltjes in de grond tegen opwaaien. Ik heb de originele paaltjes vervangen door hardhouten exemplaren omdat die bbij de verplaatsing vanuit de oude eigenaar niet heel uit de grond kwamen. En exact haaks. Dit doe je door de diagonalen te meten, als deze beiden gelijk aan elkaar zijn is je fundering haaks en kan je beginnen om de opbouw erop te zetten. Is je bodemprofiel niet in een vlak of niet haaks, heb je kans dat het glas niet goed past aan het eind. Dit is de belangrijkste stap, daarna is het eigenlijk een IKEA-bouwpakket. Wel met 2 (of 3) personen zijn om dingen overeind te houden zodat de ander het kan vastdraaien. Heb je reserve-onderdelen nodig (glasclips, zowel de S-clips tussen de verschillende glasplaten als de M-clips die het glas in de profielen drukken) kan je die van de ACD-kassen gebruiken, dis zijn dezelfde. De boutjes waarmee het frame in elkaar zat, die waren bij mijn kasje van aluminium en braken snel af. Ik heb een doosje RVS boutjes M6x12 met moeren gekocht om deze te vervangen. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berliner Posted March 8, 2022 Author Share Posted March 8, 2022 Dank je wel Oudholland voor je bericht! We gaan ermee aan de slag en het lijkt tot nu toe duidelijk hoe het in elkaar gezet moet worden en inderdaad lijkt die heel veel op de popular 86. Boutjes inderdaad zijn snel kapot dus dat is ook een goede tip! Zodra die staat komt er een foto! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berliner Posted March 8, 2022 Author Share Posted March 8, 2022 Hallo Loes, had je bericht helemaal over het hoofd gezien! Ook hartelijk bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berliner Posted March 17, 2022 Author Share Posted March 17, 2022 Goedemiddag, we zijn bijna zover dat het glas erin kan! Echter blijkt dat de rollagers/kogellagers van de deur niet meer werken. Hebben jullie een idee waar je die nog kunt krijgen. ( Volgens mij is de kas zeker 15 jaar oud) Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts