Pomodori Posted March 8, 2022 Share Posted March 8, 2022 Hallo allemaal. Ik heb zojuist een account aangemaakt en het leek me wel zo netjes me even voor te stellen. Frank, tegenwoordig wonend vlak bij de Noord-Hollandse kust. Een groot deel van mijn jeugd heb ik doorgebracht in Italië, waar mijn familie tomaten en olijven kweekte. Dat heb ik dus bijna letterlijk met de paplepel ingegoten gekregen. Tot verleden jaar woonde ik in het noorden van Thailand, waar ik met hele andere uitdagingen op tuingebied te maken kreeg. Nu sta ik aan het voorjaar (en dat lijkt er aan te komen) van mijn tweede moestuinjaar in Nederland. Ik hoop hier ervaringen te kunnen delen, en één en ander te leren van andere tuinders. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 16, 2022 Share Posted March 16, 2022 Welkom. Mm, olijven ... ga je die niet missen in ons koude kikkerlandje? Veel plezier hier en op de tuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted March 16, 2022 Share Posted March 16, 2022 Welkom, ik neem aan dat je een kasje hebt? Het klimaat hier aan de kust kan soms wat lastig voor tomaten zijn. Maar andere planten gaan dan weer super. Succes. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pomodori Posted March 16, 2022 Author Share Posted March 16, 2022 @HuubvG Mijn familie woont er nog steeds, dus elk najaar mag (lees moet) ik nog steeds helpen plukken. Zo erg is dat niet, krijg ik lekkere olie voor terug. @Patrijs Ik heb een kasje dat tegen de schuur aan gebouwd is, en sinds dit jaar een kleine tunnel serre. Tot ik een volkstuin kan krijgen moet ik het daar mee doen. Is helaas een wachtlijst voor. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pomodori Posted March 16, 2022 Author Share Posted March 16, 2022 Ik vond nog een foto met de olijfbomen en het huis op de achtergrond. Het is in de omgeving van Perugia en Assisi. Had ik die ruimte maar in Nederland haha. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts