Geplaatst: 1 uur geleden1 u 2 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:fotos van je vruchtenAls je foto's wilt zien, zou ik gewoon lekker in dit topic gaan rondneuzen. Er is voldoende te zien! Dit bedoel ik niet vervelend, maar het is nou typisch iets waarvoor we dit forum hebben en op orde houden. Alle foto's en informatie over dezelfde vrucht in één topic verzameld.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Nee, nooit vruchten gehad. Maar ze geven ook geen vruchten. Als je geluk hebt, dan krijg je echt ienie mini zaadjes gelijkend op zonnebloempitjes (is daar ook familie van), maar die zou ik niet eten.Als je een plant in de herfst opgraaft, dan ziet het er uit als een dahlia. De verdikte wortels kun je eten. Enkele dagen wat warmer bewaren schijnt ze zoeter te maken, maar dat is mij nog niet gelukt. Ze blijven naar wortel (peen) smaken.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 5 minuten geleden, acpronk zei:Nee, nooit vruchten gehad.Geen vruchten? Ik begreep dat de vruchten smaken naar een mix appel en watermeloen. En dat deze meerjarig is.Als ik geen vruchten krijg, dan hoppa weg ermee! Ik wil het volgend jaar gemakkelijker doen en alleen planten die mij wat opleveren.Zo moeten ze er toch uitzien? En smaakt dit echt naar peen? Ook geen probleem.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ja, zo zien ze er uit. Maar je eet de wortels/knollen, niet de vruchten, want die zijn er niet. Een beetje vergelijkbaar met zoete aardappel. Maar bij een yakon zit alles aan elkaar vast.
Geplaatst: 58 minuten geleden58 min Sorry, sorry, maar ik bedoel met vruchten dus de knollen/wortels. Je weet Alzheimer Light en ik noem weleens dingen anders. 😂
Geplaatst: 50 minuten geleden50 min Lol, dan krijg je wel ‘vruchten’ hoor. Best veel zelfs, het wordt ook een flinke plant. Je kunt van de bladeren ook thee zetten/maken, ook goed voor je bloedsuiker.
Geplaatst: 26 minuten geleden26 min 23 minuten geleden, Tanja65 zei:kunt van de bladeren ook thee zetten/maken, ook goed voor je bloedsuiker.Dat bedoel ik. Veelzijdig dus.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.