Geplaatst: 26 juni 20223 j Aan mijn zoete aardappelplant zijn zijscheuten gaan groeien. Nu weet ik dat je de zijscheuten van een tomatenplant moet dieven. Is dit ook aan te bevelen bij de zoete aardappelplant?
Geplaatst: 26 juni 20223 j Zo min mogelijk snoeien.Pas later in het seizoen kun je wat toppen eraf knippen en het blad roerbakken. Doe ik pas tegen de oogsttijd, maar een maand eerder moet ook kunnen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 26 juni 20223 j Ik ben al begonnen toppen voor de roerbak, omdat ik mijn planten daar ook voor kweek (en niet voor de knol) en omdat ze nu wel zo hard gaan dat anders mijn tunnelkas straks alleen maar zoete bataat bevat 😄. Maar met het weghalen van scheuten zorg je er alleen maar voor dat er meer scheuten groeien. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 juli 20223 j Nog een mogelijheid is ze planten, er van uit gaan dat de slips geplant zijn en niet de hele zoete aardappel.Â
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.