Arja Posted August 17, 2022 Posted August 17, 2022 Wat leuk dat de ene muntsoort wit bloeit en de ander lila. Quote
Mellie Posted August 18, 2022 Posted August 18, 2022 Ja leuk hè?! Ananasmunt bloeit ook wit. Ik heb ook witte en paarse bloemetjes. Lief 1 Quote
Mellie Posted August 18, 2022 Posted August 18, 2022 Ik heb ze na jouw post nog eens allemaal bekeken en ik heb een theorie ontwikkeld over paars en wit bloeiende munt. De pepermunt soorten zonder ‘smaakje’, bloeien paars. Zwitserse munt, pepermunt, Marokkaanse enz. Die met een smaakje, zoals appelmunt, ananasmunt, gembermunt, bloeien wit. Dit is althans bij mij het geval. Ik heb ook nog een Cubaanse munt en een basilicummunt, maar die bloeien niet bij mij. Worden alleen maar meterslange ranken. 2 Quote
woldistel Posted September 2, 2022 Posted September 2, 2022 Volgens mij bloeit mijn chocolade munt paars 🤔 1 Quote
Mellie Posted September 2, 2022 Posted September 2, 2022 Tis maar een theorie wat me in mijn tuin opviel Quote
Flup Posted September 3, 2022 Posted September 3, 2022 Ik heb net alle bloemen uit de chocolademunt geplukt, maar de bloemen zijn lila hier. Quote
HuubvG Posted September 30, 2022 Posted September 30, 2022 Mijn theorie is dat er verschillende benamingen voor dezelfde soorten rond zouden kunnen gaan. Ik ben hierdoor wel wijzer geworden over de munt in mijn tuin: groene munt, want groene stengels, lila bloemen. Was het pepermunt dan zou die rode stengels gehad hebben. Witte munt, witte bloemen. 1 Quote
Recommended Posts