wesleyb Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Hoi, Ik wil komende week(morgen) in de volle grond gaan zaaien. Kan dit i.v.m de vorst.Ik heb vliesdoek en een plastic tunnel. Ik wil spinazie,radijs,tuinboon gaan zaaien en knoflook en ui gaan planten.Gr.Wesley Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musje Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Ik zou nog even wachten met de wortel en de ui, die kunnen tot eind maart gezaaid worden, wortel trouwens tot eind juni. Geen verstand van knoflook en tuinbonen. Quote Maar na de winter komt de lente weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Knoflook en ui lijkt het mij te vroeg voor.... Knoflook kan je het beste in najaar en voorjaar planten. Plantuitjes dacht ik ook vanaf (eind) maart? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 de vorst zit nog in de grond dus ik zou nog even wachten of de tuinbonen voorzaaien en daarna uitplanten. In te koude grond ontkiemen zaden niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Ik heb de tuinbonen voorgezaaid. Ben bang dat de duiven anders een maaltje pikken. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansK Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Ik heb de tuinbonen voorgezaaid. Ben bang dat de duiven anders een maaltje pikken. Tip: Als je bonen/peulen zaait, kan je er repen gebogen gaas overheen zetten. Dan zijn ze onbereikbaar voor de duiven etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 De vorst zit nog flink in de grond, dus dat gaat hem niet worden. Wat je wel al kunt doen is op de plek waar je wilt zaaien, vliesdoek leggen en tunnel erover zetten, zodat de grond sneller kan opwarmen, kun je zodra de vorst er uit is en niet nog al te koud is alles wat je noemt wel zaaien en planten. Met het redelijke weer op komst, misschien volgende week al wel.Edit: Jij zit op zandgrond trouwens of niet? Zand warmt wel eerder op (kun je wel eerder op zaaien/planten als op klei)en zit minder de vorst in lijkt me, op mijn kleigrond is het nog geen doen in ieder geval! Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts