Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kweepeercrème van pitten, handcreme


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Wat grappig dit. Wij -alsin Turkse mensen wij- eten kweepeerpitten altijd op, omdat ze heel goed voor je zouden zijn. Nooit uitgezocht waarom dat dan zo is. Het is een soort van gegeven en het smaakt lekker. Dus waarom niet. Grappig dat de crème ervan zo goed werkt. Ik ga de volgende x wat pitten bewaren. Ben ik wel heel nieuwsgierig naar en mijn handen zijn een brok schuurpapier. Die kunnen wel wat zachtheid gebruiken. Leuk, dank voor het delen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik dat recept al eens geplaatst. Ik maak het met jenever. Een oud recept tegen winterhanden! Wel leuk trouwens om weer gewezen te worden op de site van Okke. Wat ga jij met de kweeperen maken?

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tarte tatin, maar vooral rauw worden ze hier gegeten. Heerlijk. Moet je ook mee opgegroeid zijn denk ik. Helaas was er een stuk boom op de kweepeer gevallen met de snoei ervan begin dit jaar. Dus kwart van mijn boom was geveld. Er hangen er maar een stuk of 8 aan wat ik heb gezien. Maar meer dan verwacht en er is nog altijd een Turkse winkel. Blijft evengoed jammer, maar volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-10-2022 om 11:07, Jorieke123 zei:

Er is wel wat verschil ja, tussen de ene en de andere hand. Maar mijn huid is niet zomaar zacht dus ik ga het nog wat langer gebruiken, ook op mijn eeltige voeten :thumbup:  Het laat iig niets achter op je huid, trekt snel in. 

Heb je nog wat pitten over?

Ga ik het ook proberen te maken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee voor nu heb ik geen pitten over, ik heb nog wel kweeperen hangen maar ik moet nog even bedenken wat ik daar mee ga doen en dan moet ik dat ook nog echt gaan doen zeg maar... voordat ik weer pitten heb :) 

Jootje had ergens gelezen dat het ook goed gaat met de pitjes uit die Japanse kweepeertjes. Dat moet ik zelf nog even gaan proberen, er hangen er hier nog wel wat. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ew, kazige creme... :|:lol:

Die van mij ruikt heerlijk, naar alcohol en marsepein. En dat op kamertemp.

 

Ik heb de boel gezeefd, en nieuwe alcohol bij de oude pitjes gegoten. Ook heb ik een nieuwe batch gemaakt van verse pitjes, en eentje van een klein beetje gedroogde pitjes die ik op had gespaard (van elke keer maar 1 of 2 kweeperen aansnijden). En alle 3 zijn alweer mooi dik. 

 

Mijn handen blijven hard en droog hoor, maar deze creme maakt het tijdelijk zachter en als ik dan eten ga bereiden ofzo dan heb ik niet het idee dat mijn creme (uit een gekochte tube) op/in het eten komt. Of dat mijn handen irritant glibberig worden als ze nat worden. :thumbup: 

 

IMG_7304.JPG

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Jorieke123 changed the title to Kweepeercrème van pitten, handcreme

Ik ben aan een nieuwe batch begonnen. Nu ik klaar ben, vraag ik me af waarom ik perse die ienie minie bakjes wil gebruiken… volgende x maar in een glazen pot.

Ditmaal het dure spul gebruikt. Misschien moet ik toch een goedkoper alcohol alternatief kopen…

3a6a8a0eca81473d5f1725b38267f1a9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...