Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2023.

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik begin gewoon brutaal maar een nieuw topic want hier is het nieuwe seizoen al hard in wording.

Naast de knoflook nu ook de eerste rij tuinbonen voor komend seizoen gelegd.

aangepast door Patrijs
  • Like 5
  • Patrijs changed the title to Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2023.
Geplaatst:

Zo jij bent er al vroeg bij! Knoflook en tuinbonen moet ik nog, nog niet asn tiegekomen. 

Maar mogen we de weide voor volgend jaar hooi en kuil ook meetellen?

• 1 maand later ...
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Kan wel, hoeft niet Patrijs. Als je ze nu zaait, hebben ze lang genoeg de tijd om het zonder kunstlicht te kunnen.

Ik heb een paar dagen geleden capsicum gezaaid. Ik twijfel nog over aubergines.

• Like 1
Geplaatst:

Pepers! De capsicum chinense en baccatum's. Maar toen had ik nog wat ruimte over en zijn er ook nog wat annuum's bij gegaan. Zaaibakjes met lege vakjes vind ik niet kunnen 😁 Ze staan op bodemwarmte en ik heb van elk twee zaadjes gezaaid. Ik ben van plan om deze eerste lichting wat extra licht te geven als ze boven de grond komen. Nog nooit zo vroeg begonnen.

• Like 2
Geplaatst:

Twee dozijn knoflookteentjes er bij geplant in de platte bak. Ook nog wat gevonden uitjes, voornamelijk witte uitjes onder glas gezet voor het loof.

Twee potten bieslook en een pot Marokkaanse munt mest gegeven en ook in de platte bak gezet.

Het krat met gekiemde tuinbonen ook van de kas naar de plattebak verplaatst omdat het daar wat lichter is en sneller warmer is.

Alles water gegeven en de eenruiters op de bak gelegd.

de lage kas deels open gelegd om wat regen te vangen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...