fre3ke Geplaatst: 19 maart 2023 Geplaatst: 19 maart 2023 Bleekselderij, peultjes Norli en Ambrosia, tomaten, zomerrettich, bladmosterd en kervel. De kervel in bakken aan de noordoostzijde van het huis, dat gaat het beste. Verder wat bloemen voorgezaaid, en zwarte sier-rijst. 3 Quote
Amrutten Geplaatst: 20 maart 2023 Geplaatst: 20 maart 2023 Aardappels Vitabella en Peter Pan gepoot. Erwt Eminent geplant. En toen begon het te regenen, wat NIET voorspeld was. Gelukkig was ik klaar , dus naar huis. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 Aan tomatenzaden van Velt:Koemato!Fuzzy wuzzyPrudence purple extra vroeg Joyau vroeg rasHaru urar Japans voor Heldere lente kennelijkJapanese black trifleSnijbietsoorten gezaaidPaar gevonden mini ok’s de grond in gezet en de voor/doorgeschoten little gem diep geplant. Eigenlijk moet ik nog meer doen, maar dat komt weer een andere dag. Beetje bij beetje komen we er wel. 5 Quote
Vastone Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 Zaailingen korenbloem, calendula, trilgras, kogelamarant, bronzen venkel verspeend en in de kas gezet. Kan toch slecht afscheid nemen van het te veel aan zaailingen.. Dus dat word straks weer op zoek naar plek! En nieuwe potjes tegen de tijd dat andere zaken verspeend moeten worden.. 3 Quote
Patrijs Geplaatst: 23 maart 2023 Auteur Geplaatst: 23 maart 2023 (aangepast) Drie dozijn Anais op een beschut plekje buiten gepoot. En wat kool onder cloches geplant. 23 maart 2023 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
Adrielle Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 @Vastoneis dat een onverwarmde kas? Ik heb nog wat moeite met inschatten wat al daarheen kan, dus dit zou al een mooie aanwijzing zijn Quote
Erny Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 Er stond opeens een hoogwerker voor de deur en dus kon ik niet weg naar de tuin met de fiets- en kar. Was ik niet helemaal rouwig om gezien de wind van wk 4 opeens naar 6 was gestegen... brrr... Dus verspenen en verpotten in de achtertuin. De Perzische Slaapboompjes (Albizia Julibrissin) in grotere potten gezet. De boompjes zijn nu 5 jaar oud en heb ik zelf opgekweekt uit zaad. Rare boompjes trouwens. Ze gaan steeds heel enthousiast in het blad... en daarna laten ze al het blad weer vallen, doen alsof ze dood zijn en gaan dan opeens weer uitlopen. Dacht vorig jaar dat ik écht één exemplaar had verloren, en heb deze dooie spriet dus afgelopen winter buiten laten staan... en nu... loopt ie opeens aan de onderkant weer uit! Het leeft!!! 🤠 Verder sla verpoot naar bloembak, zonnebloempitjes gezaaid in bloembak, bieslook en tijm naar grotere pot. Tomaten en aubergines verspeend naar P6. 1 Quote
Vastone Geplaatst: 24 maart 2023 Geplaatst: 24 maart 2023 @Adrielleinderdaad een onverwarmde kas. Ivm ruimte in huis plaats ik veel zaailingen (met name bloemen op dit moment) naar de kas. Ik hou wel het weerbericht in de gaten, bij nachttemperatuur rond vriespunt gaat er vliesdoek overheen. Bij verwachtte nachtvorst wil ik nog wel eens e.e.a. Tijdelijk naar huis verplaatsen (kas staat in de achtertuin dus dat is te doen). Maar.. De vensterbank in huis staat nog wel vol hoor, basilicum, paprika, aubergine, tomaten enz. Laat ik echt tot ijsheiligen (of week ervoor als er geen kans meer is op nachtvorst) in huis staan. 1 Quote
mus Geplaatst: 24 maart 2023 Geplaatst: 24 maart 2023 In de kas voorgezaaid: Palmkool Cavalo nero en Dazzling blue en twee soorten Zinnias. Quote
Patrijs Geplaatst: 24 maart 2023 Auteur Geplaatst: 24 maart 2023 Spontane sla zaailingen onder het plastic bij de koolplanten verplant. Quote De moestuin van Patrijs
woldistel Geplaatst: 25 maart 2023 Geplaatst: 25 maart 2023 Peper en paprika zaailingen in P9 potjes verplant. Eindelijk tomaten en tomatillo's gezaaid. Binnen dan, hè. Ik heb het gevoel dat ik al weer grandioos achterloop met vanalles, maar het weer werkt dit jaar wat tegen. Elke keer als ik tijd heb, regent het 😐 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 25 maart 2023 Auteur Geplaatst: 25 maart 2023 Nee hoor, dat valt wel mee. De tomaten moeten hier ook nog, het is vroeg zat. Vandaag wel een kratje winterprei, Farino, gezaaid en dat onder open glas gezet. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Erny Geplaatst: 25 maart 2023 Geplaatst: 25 maart 2023 5 uren geleden, woldistel zei: Elke keer als ik tijd heb, regent het 😐 Jaaah, dát dus. Heb ik dus ook last van... Was zo voornemens dat dit jaar niet te laten gebeuren, maar nu loop ik, voor mijn gevoel, ook alweer een maand achter. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 25 maart 2023 Geplaatst: 25 maart 2023 Die regen seerde mij niet, want ik had toch nul tijd. In de afgelopen 5 weken 2 keer naar de tuin geweest.Vandaag de niet opgekomen tomaten dus nogmaals in deno gelegd. De twee kiemende opgepot. Nog 2 citroengras stekken uit het water gehaald en ook opgepot, totaal nu 4 citroengras. 100% van de supermarkt citroengras wortel geschoten. Makkelijkste ooit, al moet je toch wel 2-3 weken wachten. Honingverbena schiet na een dag al wortel, maar als je te lang wacht gaan ze rotten. Zelfde met de citroenverbena, al wortelt die ook traag. Nu zijn daar zowel de moederplanten als de in water gestekte en wortel geschoten planten doodMorgen zoete aardappel en yakon stekken, en de bergbasilicum. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 26 maart 2023 Auteur Geplaatst: 26 maart 2023 Twee rijen Cylindra kroten, onder twee platen dubbelglas. Quote De moestuin van Patrijs
woldistel Geplaatst: 26 maart 2023 Geplaatst: 26 maart 2023 Irish prean erwten geplant en radijzen, rucola, veldsla, stengelui, rode bieslook en wilde spinazie gezaaid. Ook nog een rijtje stengelsla, maar daar verwacht ik niet veel van omdat het zakje al flink over datum is. Maar wie weet........ Quote
Patrijs Geplaatst: 27 maart 2023 Auteur Geplaatst: 27 maart 2023 Dertig potjes met peulenplantjes geplant met bescherming van twee glasplaatjes. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 28 maart 2023 Auteur Geplaatst: 28 maart 2023 Een stuk f zestig tomaten gezaaid en wat pepers. Ook gele courgettes gezaaid. Ik had beter een andere dag gekozen. Nadat ik de zaai trays had omgedraaid zodat ik er makkelijker bij kon waarschijnlijk de zaden in dezelfde vakjes gestopt. Daarna liet ik nog het net gezaaide spul vallen..... Voor mij maakt et niet veel uit, maar ik zaai ook wat voor anderen, dat wordt een verrassingspakket.... 5 Quote De moestuin van Patrijs
Vastone Geplaatst: 28 maart 2023 Geplaatst: 28 maart 2023 Paar dahlia knollen (waren helaas lang niet allemaal even goed uit de winteropslag gekomen) alvast in pot in de kas gezet om voor te trekken. Quote
MSDG Geplaatst: 28 maart 2023 Geplaatst: 28 maart 2023 Tray met 60 vakjes met 5 verschillende soorten sla, 3x kropsla, 1x eikenblad en 1x stengelsla, voor het eerst. Daarna nog een tray met 10x paksoi, 10x venkel, 15x schorseneer en 5x multi-sown meiknol. Denk dat de schorseneer niets wordt, zaad uit de biozadendoos voelde ‘leeg’ dus heb extreem dik gezaaid. Tenslotte ook alle dahlia’s opgepot om voor te trekken op zolder. Alles gaat zsm naar de kas zodra het kan! 🌺 2 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Erny Geplaatst: 29 maart 2023 Geplaatst: 29 maart 2023 Eergister een aantal grote Yakon broedbollen in potten met aarde gestoken en in de vensterbank gezet. Quote
Amrutten Geplaatst: 29 maart 2023 Geplaatst: 29 maart 2023 Nog een rijtje rode aardappelen gepoot. Zomerprei geplant. Een paar snijbloemplantjes gezet. Ammi Visnaga en Ijslandse poppies (die heerlijk gillend oranje dingen) Staan peinzen hoe ik de hele voorgezaaide handel in de beschikbare grond moet krijgen. De siertuin voor ons huis wordt wrs. geannexeerd. 5 Quote
Lia56 Geplaatst: 29 maart 2023 Geplaatst: 29 maart 2023 Aardbeien stekjes voorlopig in een pot gezet, wachten is op hun nieuwe plek ( stellage moet nog gemaakt worden) 😉 1 Quote
Erny Geplaatst: 29 maart 2023 Geplaatst: 29 maart 2023 Basilicum vanuit de tray naar P6. Malva gezaaid. Sugersnaps Sugar Flash in wc rolletjes. En.... de buitentomaten gezaaid. In twee overgebleven vakjes de Marble mini komkommer/Olijfkomkommer. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.