Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Paprika snoeien na overwinteren?


Rantje

Aanbevolen berichten

 

't is gebeurd hoor, koste wat moeite dus mams heeft de schaar erin gezet, durfde zelf niet te kijken

Maar ongeveer bij de streep van Jorg....tjakka, triest geluidje

 

Nu heb ik het afgeknipte stuk in 3 takjes verdeeld en in een potje met aarde gezet...of kan je het beter in water zetten om een stekje proberen te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ja dat moet kunnen.

 

Ik heb hem naar binnen gehaald omdat er EINDELIJK een vruchtje aan zat en het erg koud begon te worden.

Dat was de rede van binnenhalen.

In de tussentijd gelezen dat het geen 1-jarige zijn maar vaste planten.

Ze zijn alleen niet winterhard hier.

 

Haal dus braaf ieder beginnend bloemknopje weg, denk dat ik er al zeker 30 afgedraaid heb

Das al heel veel meer dan ik vorige jaar gezien heb. Ook ziet hij er veel beter uit dan toen ik hem kocht.

 

Dus ik laat nog wel een keertje een foto van hem zien hoor, vind het zelf ook best speciaal en erg leuk! En ik verwacht dat 'ie het beter gaat doen dan vorig jaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later ...

Nog even een vraag over de paprika`s de winter door: ( ben ik hier op t verkeerde topic Jorieke?)

Diegene die ik over wil houden staan nu binnen in potten. Ik had ze een tijdje in de woonkamer gelaten omdat er nog vruchten aanzaten, deze zijn er op de rode puntpaprika vrijwel af.

 

Hoe nu verder met de temperatuur. Koud zetten op? ( badkamer 16 graden..licht is zozo) slaapkamer 14 graden ( kan in de vensterbak op t noorden) benedenkeuken redelijk licht 2 tot 5 graden. De huiskamer ( 21-25 graden en soms als we weg zijn heel koud) lijkt me geen optie...

 

Dan het snoeien: Een deel van de planten heb ik nu al terug geknipt, een deel nog niet. Is het goed ze nu terug te knippen? Of juist beter alles eraan laten totdat de groei zich herneemt?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...