Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Marlein's moesbalkon en moesdaktuin 2012

Marlein

Aanbevolen berichten

shipsie net hele lijst ingetikt, klik ik per ongeluk op kruisje.

Ik begin opnieuw:

alpine aardbei (gezaaid en opgekomen)

aardbei Sarian F1 (gezaaid en opgekomen)

Flespompoen

patisson

artisjok (violet de provence)

Knolselderij

Prei (hannibal)

Stengelui

radijs (halflange)

wortels (sugarsnax 54)

snijbonen

sugersnabs

knolvenkel

CHines kool

paksoi kanton

amsoi (mosterdkool)

boerenkool (reflex f1)

spruitjes (roodnerf)

broccoli

Turkse spinazie

raapstelen

winterkers

pluksla

romeinse mini sla

botersla

ijsbergsla (Grandes lago 118)

Snack komkommer (gezaaid en opgekomen en verspeend)

snack tomaatjes (albert heijn)

snack paprika oranje (albert Heijn)

gele paprika (albert heijn)

punt paprika

rode paprika (calefornian wonder)

Chili (cayenne K1)

Koriander (gezaaid en opgekomen)

chinese bieslook

thaise basilicim

basilicum (grootbladig)

boenkruid vaste en enejarige, vraag me niet waarom ik er 2 gekocht heb..)

lavas

krulpeterselie

Borage (gezaaid en opgekomen)

oostindische kers (gezaaid en opgekomen)

lage afrikaantjes

blauwe winde

Dit is dus de lijst die ik in huis heb. Het is nogal ambitieus, maar ook ingekocht op de eventuele volkstuin.

Bij de kinderen gaan de wortels, radijs, pluksla, ijsbergsla en botersla, afrikaantjes, birage, en oostindische kers erin.

Op het balkon ga ik de raapstelen, stengelui, winterkers, amsoi, knolsederij, bonenkruid, romeinse sla, en chinese bieslook zaaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, tijd voor een update.

De bakken staan op hun plaats en vandaag heb ik het raster gemaakt.

In de bakken hebben de meiden gezaaid: pluksla, worteltjes, radijs, chinese bieslook, borage, afrikaantjes, ijsbergsla en botersla, er komt nog brocolli en boerenkool in (als dat lukt). En ik zag zojuist dat de pluksla aan het ontkiemen is, dus de meiden moeten straks even met een vergrootglas de boel gaan bestuderen.

2012032111055281861332325834.jpg

Ook op mijn balkon lekker bezig.

In potten gezet de blauwe bes (2x), bosaardbeien en gewone aardbeien. Ik zag bij de raapstelen kleine kiempjes komen. Is het beter dat ik die bak met plactic afdek? Ook geplant: 2 knofloken (voorgetrokken) en uitgezet borage. Gezaaid: little gem; stengelui, raapstelen en wintercress.

Ik ga vandaag de peultjes in de grond stoppen, die heb ik niet voorgezaaid. Kijken of het zo lukt.

In de kweekkasjes ben ik met sommige dingen opnieuw begonnen, omdat de plantjes wel heel ielig werden. In ieder geval is opgekomen: bosaarbei en Sarian f1; brocolli en knolselderij. Nog niets te zien van de snacktomaatjes, snackpaprikaatjes, chili's, puntpaprika's. Deze heb ik afgelopen vrijdag gezaaid.

De snackkomkommertjes zijn verspeend en staan lekker ondersteund door eetstokjes.

Ik ga mijn schema een beetje omgooien. Ik had gepland om in een bak snackkomkommer te zetten, samen met de borage en litte gem, Maar ik heb bij kruidvat van die tupsy turvy hangdingen gekocht en daar gaat nu de snackkomkommer is. Op de lege plek denk ik dat ik een framboos ga doen, de fall gold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie bakken. De boerenkool en broccoli kun je het beste op een hoek zetten. Dan heeft het wat meer ruimte om groter te worden. Anders gaat het denk ik de andere plantjes overschaduwen.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meiden hebben die inderdaad op een hoek ingetekend. Ze staan nu nog te kiemen in de kweekbakjes.

De bessen staan in een grond half turf/half potgrond. zuur genoeg toch? Hopelijk trekken de bosaardbeitjes dat ook.

Peultjes gaan morgen in de bak. Maar dan op het balkon. Erg afgeschermd van rovers, worden vast niet door vogels geroofd.

Wanneer kunnen de snijbonen erin? En waarom kan ik nergens sugar snaps vinden. volgens mijn moeder zijn het erwten, maar is die peulschil jiet veel taaier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch heeft je moeder gelijk

Het zijn vlees- of suikererwten.

Ik zou juist voor de klimmende gaan, je kan ze toch laten klimmen? Langer en meer te oogsten en ze zijn zoooo lekker!

Maar goed bij www.hobbyzaden.nl kan je Super Sugar Snaps kopen.

Snel geleverd en je kan ook zelf kiezen hoeveel zaden je wilt.

Ik heb ze ook, ze kiemen allemaal goed.

Je oogst ze jong, dan zijn ze rauw als peultje erg lekker. Ben je wat te laat met oogsten dan kan je ze als doperwt gebruiken.

Snijbonen (spercie, sla en spekbonen ook) kunnen pas wat later dan de peulen en erwten. HVanaf half april zou moeten kunnen, ze hebben graag wat meer warmte, kunnen minder goed tegen kou dan de peulen en erwten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke site van hobbyzaden.nl dank voor de tip!

ik heb besteld:

super sugar snaps

sojabonen

komkommer muizen meloen

savoie kool ( zo'n mooi blad om gevulde pakketjes mee te maken!)

ananaskers

aubergine Kermit

Vandaag gezien dat de little gem boven de grond uitkomt en de raapsteeltjes zijn heel erg lekker bezig. In de kweekbakjes binnen zie ik de snacktomaat en de thaise balilicum opkomen.

Klopt het dat het zo lang duurt eer prei gaat ontkiemen? Ik heb vorige week vrijdag gezaaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...