Adrielle Geplaatst: 26 mei 2023 Geplaatst: 26 mei 2023 @Kruidenvrouwtjeis regio Enkhuizen/Hoorn te ver? Ik heb nog wel wat over 1 Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 @Adrielle Lief maar inderdaad te ver weg 1 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
timvk2000 Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Hier staan de pepers eindelijk in de tunnel, iets later dan ideaal maar resultaten vallen me niet tegen. Uiteindelijk 7 verschillende soorten dit jaar; Hungarian black Dundicut nepalese crown orange sevensoup aji mango purple naga rooster spur 3 Quote
aalterse-willy Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 @rorror, een paar jalapeno plantjes zouden me goed helpen. Daar zouden we al heel blij mee zijn. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
donaldk Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Op 26-5-2023 om 10:47, Kruidenvrouwtje zei: Helaas geen pepers dit jaar. Geen idee wat er is gebeurd. Maar alles bleef heel klein en uiteindelijk gewoon afgestorven. Tomaten in dezelfde kas groeien wel goed. Ga even zoeken of nog ergens plantjes kan bemachtigen/kopen ik heb vandaag nog iemand op mijn forum aangeraden wat kortere cyclus annuums te zaaien direct in een niet al te grote pot. Je hebt immers met een beetje geluk meer dan 4 maanden dus 120 dagen, dan moeten soorten die normaal rond de 90 dagen nodig hebben nog wel een oogstje kunnen geven. Of je moet gewoon nog potten poeder zat hebben staan. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Op 11-5-2023 om 16:22, woldistel zei: @Birdie91 Ik hard niet af. Hier gaan ze van huiskamer naar de glazen kas en dan in pot of vollegrond of tunnelkas. Dat doe ik (afhankelijk van de weersvoorspelling) vanaf half april. Het verschil tussen de temperatuur in huis, in de kas en 's nachts moet dan niet al te gek zijn. Maar planten de hele tijd naar buiten en binnen slepen doe ik al jaren niet meer. Ik heb een dubbele laag transparant plastic die ooit om de pallet met potgrond zat (voorzichtig open gemaakt) op gehangen en de zaailingen daaronder gezet. ergste zon en UV weggehouden zo en wat diffusie. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
rorror Geplaatst: 28 mei 2023 Auteur Geplaatst: 28 mei 2023 De jalapeno's 3 per pot. Een aantal speciale soorten vandaag opgepot. De 3 grote potten zijn voor de paprikas. 1 pot staan nog wat radijsjes, moeten eerst nog op voordat de twee pepers die er op staan er in kunnen. Nu nog voor 10 andere een plekje zoeken. 6 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rorror Geplaatst: 29 mei 2023 Auteur Geplaatst: 29 mei 2023 Knip, knip. Eerst nog even doorgroeien, voordat deze vruchten mag dragen. 4 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Lia56 Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 @rorror Wat veel zeg... hier hebben ze de slakken niet overleefd op een na... de Carolina raeper..dus hoop op een goede oogst daarvan 1 Quote
rorror Geplaatst: 31 mei 2023 Auteur Geplaatst: 31 mei 2023 Rocoto peper. Als mini zaailing deed deze het het slechts van allemaal. Kreeg snel bruine vlekken in blad en liet ze afvallen. Stond te nat, nood verpoting gedaan. Plantje groeide nagenoeg niet. Totdat ik meer water ging geven omdat deze blijkbaar sneller slap hing dan de rest. Ik verwachte er uiteindelijk niks meer van. Tot een 6weken geleden... Nu is het de grootste peper plant die ik heb staan. De laatste die nog binnen stond, staat nu fijn buiten. 3 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Ruderalis Geplaatst: 31 mei 2023 Geplaatst: 31 mei 2023 @rorror, goed gedaan hoor, het blad ziet er trouwens goed uit!🤙 Ik had ook Rocoto zaailingen maar die hebben het niet gered, ze sloegen gewoon niet aan. Ben benieuwd naar de plant, kan volgens mij lang staan, plaats maar lekker veel.😆 1 Quote
acpronk Geplaatst: 31 mei 2023 Geplaatst: 31 mei 2023 Een Spaanse peper minder, tijdens het water geven zag ik een paar blaadjes boven de grond uitsteken waar er eerst een mooie plant stond. Onderste deel zat zeker wel 15cm diep. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
MSDG Geplaatst: 2 juni 2023 Geplaatst: 2 juni 2023 Alle aanplant in de kas zit vol in het donkergroene blad en is goed aangeslagen sinds ze er 3 weken geleden ingezet zijn. De eerste bloemtrossen verschijnen, dus gisteren de eerste gift smeerwortelgier gegeven. Net als vorig jaar laat ik lekker alle bloemen erin. Dan de pepers buiten: ielig, zielig, geel, ik zou ze bijna een winterjasje om willen doen. De koude nachten doen ze duidelijk geen goed. Nu ken ik dit soortje en heb er 16 planten van staan, die gaan straks alsnog een berg pepers opleveren waar je u tegen zegt. Heerlijk ingemaakt in azijn want ze zijn maar beperkt pikant. Het is de oranje turuncu spiral. 2 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Birdie91 Geplaatst: 3 juni 2023 Geplaatst: 3 juni 2023 (aangepast) Dag allemaal, Ondertussen staan de pepers 2 weken buiten. De brazillian rainbow en balls of fire doen het volgens mij prima: Maar de jalapeno doet het minder, gekrulde bladeren, omgedraaide bladeren, weinig groei, kapotte bladeren. Zouden ze te weinig water krijgen? Ik heb ze nog niet slap zien hangen zoals in huis wel eens gebeurde. Of zouden ze minder goed tegen ‘verse’ grond kunnen? (Is een nieuw en opgehoogd bed). Heb nog geen slakken kunnen vinden in dit deel van de tuin. Hebben jullie ideeën? Of niet druk maken komt wel goed 😛 3 juni 2023 aangepast door Birdie91 Extra foto Quote
acpronk Geplaatst: 3 juni 2023 Geplaatst: 3 juni 2023 Niet druk maken, komt wel goed. De nachttemperatuur was niet echt iets om naar huis over te schrijven.. vanaf eind volgende week wordt het wat beter, dan kan de groei flink toenemen. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 3 juni 2023 Geplaatst: 3 juni 2023 Ik zag in de kas dat er zelfs wat aan de kleine plantjes bloemen aan komen. Ook 1 bijna volledig afgerijpte shishito. Daar heb ik zo’n zin in. Ben bang dat het helemaal nog naar niks smaakt met al die kou… Quote
Mai Pensato Geplaatst: 4 juni 2023 Geplaatst: 4 juni 2023 (aangepast) Hier in de kas groeit het allemaal lekker door. Dit jaar kweek ik 8 verschillende pepers, van heel mild tot extreem heet. Dit jaar voor het eerst ook de Carolina Reaper. Daar is ook een speciaal topic voor (Carolina Reaper challenge 2023). Hier een update van al mijn pepers. CR en Habanero Orange (beide chinense) heb gezaaid op 15 januari. De overige 6 (allemaal annuum) heb ik op 4 februari gezaaid. Begin mei geplant in de kas op steenwolmatten. Heel dicht bij elkaar: plantafstand 20-25 cm uit elkaar. Dit doe ik vanwege ruimtegebrek. Ik laat dan ook bij de meeste planten maar 2 stengels doorgroeien (sommige 4). Ik heb er 2 draden boven gemaakt die ongeveer 20-25 cm uit elkaar zitten. Dit betekent dus consequent veel scheutjes wegsnoeien. Ik probeer wel steeds 1 of meerdere bloemknopjes op die zijscheuten te laten zitten. Nu een maand later zijn de meeste planten 130-150 cm groot. Alleen de Thunder Cacho Brown is al ongeveer 2 meter hoog (draadhoogte). Niet alleen de vruchten van deze zijn erg lang, de plant dus ook. Er hangen ook al veel pepertjes aan. De Habanero Orange spant echt de kroon: hieraan heb ik al meer dan 50 vruchtjes geteld! Bij de Carolina Reaper gaat dit veel minder snel. Daar hangen nu 4 gezette vruchten aan. Een aantal bloemen is ook niet gezet. Ik vond dat deze teveel blad en zijscheuten maakte dus die heb ik nu wat extra gesnoeid. Zojuist een post op mijn Instagram gezet met ook de Scoville waardes erbij in de beschrijving, maar omdat blijkbaar niet iedereen hier op Insta zit ook hier de foto's: 1: van rechts naar links: Carolina Reaper, Habanero Orange, Midas, Anaheim 2: van rechts naar links: Anaheim, Jalapeno Shamira Shiny, Jalapeno M, Cayenne, Thunder Cacho Browin 3: Carolina Reaper 4: Habanero Orange 5: Midas 6: Anaheim 7: Jalapeno Shamira Shiny 8: Jalapeno M 9: Cayenne Red 10: Thunder Cacho Brown 4 juni 2023 aangepast door Mai Pensato 9 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Ruderalis Geplaatst: 4 juni 2023 Geplaatst: 4 juni 2023 De Black Pearl pepers groeien tergend langzaam maar gaan er wel nog steeds netter bij staan. Ben zo benieuwd naar deze soort en ik heb er alle vertrouwen in dat ze goed zijn aangeslagen, ik kan alleen niet wachten tot ze wat groter zijn en we het blad in al zn pracht kunnen bewonderen.🥰 Black Pearl, Ps, de korfjes staan er nog bij zodat de hond er niet op gaat liggen, is al een keer gebeurt.😖 4 Quote
fre3ke Geplaatst: 4 juni 2023 Geplaatst: 4 juni 2023 Mijn buitenpepers: Padron 4x, rond de olla. Heeft een paar bloemen. De rest. Alleen de Espelette heeft bloemen maar de rest heeft wel knoppen Sugar Rush Peach groeit van nature blijkbaar meerstammig, ze hebben zich allebei vertakt. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 4 juni 2023 Geplaatst: 4 juni 2023 Sugar Rush Peach groeit van nature blijkbaar meerstammig, ze hebben zich allebei vertakt.Ik heb de stripey variant, maar die heeft net als mijn andere baccatums van die grote bladeren, beetje breder dan de annuums. Weet je zeker dat dat de sugar rush peach is? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
rorror Geplaatst: 4 juni 2023 Auteur Geplaatst: 4 juni 2023 Bij mij ook direct meerstammig. Maar wel bredere eerste bladeren. Boven niet zo breed meer. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
woldistel Geplaatst: 5 juni 2023 Geplaatst: 5 juni 2023 Bij mij is de srp ook bovenin aan het vertakken. De stripey groeit nog recht. Wat me wel opvalt zijn de nieuwe bladeren langs de stam in de bladoksels. De numex april fool heeft zijn eerste paarse punthoedje 😄 8 Quote
fre3ke Geplaatst: 6 juni 2023 Geplaatst: 6 juni 2023 On 6/4/2023 at 11:44 PM, acpronk said: grote bladeren, beetje breder dan de annuums. Weet je zeker dat dat de sugar rush peach is? Ik heb hem gekocht van een particulier, dus er kan vermenging zijn geweest. Ik wacht geduldig op de vruchten. De Rocoto, die was ik eerder vergeten. Hij is druk met nieuw blad maken na de overwintering en het in de vollegrond plaatsen, dus nog geen bloemen. 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.