Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Black Pearl Psychedelic blijft een rommelige plant maar de kleuren worden wel steeds mooier, zit vol met paarse bloemetjes maar helaas nog geen vruchten,

IMG_1256.jpeg

De openlucht Bubbel Gum White begint wel de eerste vruchtjes aan te maken, deze pepers krijgen schutblaadjes in de kleur van de peper in dit geval wit,

IMG_1249.jpeg

IMG_1247.jpeg

IMG_1248.jpeg

😎🌶️

• Like 4
Geplaatst:

Sugar Rush Peach! Ik twijfel of ik dit exemplaar helemaal laat uitrijpen voor de zaden 🤔. Toen deze bloeide, was er eigenlijk nog geen andere bloeiende peper in de buurt, dus geen kruisbestuiving.

IMG_20230717_170209571_PORTRAIT.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Ik ben vandaag in de kas geweest en was heel erg verrast hoe zeer alles de lucht in is gegaan. Alleen nog 1 kleine shishito en de rest is ‘normaal’ formaat met pepers. Vorige week nog waren ze minietjes met pepers/bloemen. Lijkt alsof ik weken niet in de kas ben geweest.

Denk dat ze dit weer prettiger vinden en dat ze door de hitte toch gewoon achtergebleven.

84652f28cd9b049b3acb44778285efda.jpg

01bf2af5554dcccced910ca05d3028af.jpg

Kijk die kleine shishito hierboven in de hoek. Zo schattig en helemaal vol hangt ie.

De pepino zit onder de luis, dus heb aan de rechterkant alles schoongespoten.

efe7e9b3f57d8b6ac9ad8128c8d25139.jpg

b775ff6459d1a5afbeaafb60f405573a.jpg

ac92461d6ff8cf4065dca1144682b16f.jpg

Achter deze paprika staat de pepino. Ik heb met de hand geprobeerd de boel te bevruchten, maar niet gelukt. Nul succes.

• Like 4
Geplaatst: (aangepast)

@fre3ke Deze zit nog gewoon aan de plant vast. Het gaat mij vooral om het zaad bij deze, dan.

De plant komt goed op gang, dus ik ga volgende week wel een onrijpe proeven. De Stripey ligt wat achter maar daar beginnen de eerste vruchten ook te groeien.

Ik proefde een paar weken geleden een onrijpe April's Fool. Mij al bijna heet genoeg 🥵 , ik ben zo'n watje. Dus veel drogen voor random chilipoeder. 

aangepast door woldistel
Geplaatst:
Op 17-7-2023 om 16:19, Ruderalis zei:

De Black Pearl Psychedelic blijft een rommelige plant maar de kleuren worden wel steeds mooier

Nou wauw! Wat een toffe kleuren! Wij zijn niet zo pepergebruikers dus hou het meestal bij 2 planten met reguliere rode pepers, maar zou deze alleen al voor de kleur volgend jaar wel willen zaaien!

• Like 1
Geplaatst:

@Vastone,

op dit moment staat die hier ook alleen maar voor de mooi aangezien ik niet weet of ik er wel vruchten van weet te oogsten dit seizoen!

Het is een behoorlijk lastige plant al vanaf het ontkiemen, er zitten wel wat mooie paarse bloemetjes in maar die leveren nog niets op, dus als je echt op peper oogst uit bent is dit niet de plant, wil je iets aparts voor de mooi is het een prima plant.

• Like 1

een van mijn "apartere soorten", Rocoto Yellow Grande begint inmiddels een mooie plant te worden. Dit is de enige peperplant die ik buiten heb staan. Bloeien doe hij op dit moment prima helaas nog geen duidelijke vruchtzetting waargenomen; 

image.thumb.jpeg.3838180e841f85842b183c8f1e80fe15.jpeg

image.thumb.jpeg.649c575fe33a132f2c744c3abd21f751.jpeg

Korte update uit de kas vandaan;

De kas begint inmiddels een behoorlijke bush te worden. Inmiddels heb ik touwtjes gespannen om de paden enigezins vrij te houden en ondersteuning te geven aan de grote planten. Kwa hoogte spant de Malawi peppadew op dit moment de kroon gevolgg door de Sugar Rush Striped en de Aji Amarillo

image.thumb.jpeg.e9451a0d01a1b350e8459aefb5d47db9.jpeg

image.thumb.jpeg.046acce172e5c92000c5962b14f0f651.jpeg

De Aji Mango ziet er al mooi en productief uit; 

image.thumb.jpeg.ff45f66099bd53762dc56416b7fc01ed.jpegimage.thumb.jpeg.e4b9945e2a1f970f761354f88c8712ce.jpeg

Soort die ik voor het eerst  heb staan zijn de sugar rush stripey, JalaFuego (Jalapeno variatie) en Aji Fantasy. Aji Fantasy en de Sugar Striped rush maken enorm mooie vruchten aan terwijl de Jalafuego enorme jalapeno's produceert en daarnaars ook nog een behoorlijk productief lijkt te zijn. (foto's van de Aji Fantasy houden jullie te goed); 

image.thumb.jpeg.a16ce58c2e58fb0a77d33e4115fa202d.jpeg

image.thumb.jpeg.feb39ce2fe299d082391a7eac200d89f.jpeg

image.jpeg

aangepast door HerbalX
  • Like 5
Geplaatst:

Mijn pepers (Cayenne, Mdme Jeanette, en dit jaar een Carolina Reaper chocolate). Een update met foto's in de poseerstand, op dezelfde schaal:

Trage start. Niet door te laat zaaien, maar door het weer, misschien i.c.m. slechte potgrond. Sinds enige tijd ziet het er een stuk beter uit.

20230720_Cayenne.jpg

^ Cayenne (3 planten). Sinds vele jaren mijn standaard peper voor in de keuken. Meestal gedroogd en gemalen.

20230720_MJ.jpg

^ Madame Jeanette. Een blijvertje. Erg heet, maar goed te doseren indien gedroogd en gemalen.

20230720_CRchoc.jpg

^ Carolina Reaper chocolate. Probeersel, eigenlijk veels te heet (20x Cayenne; 6x Mdme Jeanette) om te consumeren. 

Ze zullen allemaal wel rijpe pepers gaan leveren.

20230720_MJ_vruchtjes.jpg

^ Om de Mdme Jeanette een beetje te helpen, heb ik de eerste kleine! rijpe vruchtjes eruit geknipt. Ter vergelijk ook één nog niet rijpe, van een normaal formaat.

• Like 7

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

@HerbalX: Ja, zeer tevreden. Ik heb deze nu al minstens acht jaar):

Art.no. 313B , van zaadhandelvanderwal. 

Er is inderdaad veel verschil tussen Cayennepepers, ook in hitte.

Deze zijn -voor een Cayenne- aan de hete kant. Gaat prima buiten (liefst in pot), op een beschutte plek.  

• Like 1

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

@henkg na het zien van onderstaande video kwam ik er pas achter dat er verschillende variaties bleken te zijn. 

ik heb zelf de (Joe) Long Slim variaties maar overweeg volgende jaar de Cayenetta eens neer te gaan zetten. 

aangepast door HerbalX
typo
  • Like 2
Geplaatst:

De Rocotto pepper doet het met dit weer goed, zitten nu de eerste beginselvruchten in. 

Overige pepers goeien en bloeien rustig door, wel minder dan andere jaren. De hete soorten en de suger rush stripey nog geen vruchten helaas. Hopenlijk wordt augustus nog wat warmer, zodat er vruchten kunnen zetten. Dan in sept de potten naar binnen om de vruchten te laten afrijpen.

• Like 1
Geplaatst:

Madame Jeanetteimage.thumb.jpg.9b31c73c71bd554abf0e3e0ee52b4e3b.jpg

adjuma

image.thumb.jpg.882b89a7e1f7d7c5a79dd0ac0134344b.jpg

jalapenoimage.thumb.jpg.79c8ee0eee929e5b2dad52fe605f2dfd.jpg

planten hebben wat tekorten dat is snel opgelost! Hangt veel aan!

Zie niet veel verschil tussen de adjuma en de madame Jeanette vooralsnog. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...